AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Om vinteren får jeg alltid skikkelig tørr hud. Jeg har derfor alltid trodd at jeg har tørr hud. Var hos hudlege for 1 måned siden. Og der fant jeg ut av at jeg har egentlig oljete hud. Men jeg har brukt feil produkter OG om vinteren så kan hud tilstanden endre seg. Noe som skjedde med meg og jeg gjorde det derfor værre med å bruke produkter til tørr hud når jeg egentlig har oljete hud. Legen ba meg kun vaske med vann og ikke noe fuktighetskrem, og ta tabletter jeg fikk huden min og en kvisekrem kalt Zalna. dette har jeg gjort i 1 måned nå, men nå begynner solen å komme og jeg kjenner at huden min også trenger solkrem og beskyttelse jeg får kviser av solkremer, fukighetskremer. Og har kun funnet ansiktsvask som enten tørker ut huden min eller gir meg flere kviser. Fler som har samme problem? Oljete hud men samtidig tørr? Hva gjør dere? Anonymkode: 03daa...f0f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fungerer zalna? Anonymkode: 1fba1...9bb Jeg er faktisk litt usikker. Har gått på den nå i 1 måned. Føler den gjør kvisene værre men så blir de bedre igjen. Anonymkode: 03daa...f0f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er faktisk litt usikker. Har gått på den nå i 1 måned. Føler den gjør kvisene værre men så blir de bedre igjen. Anonymkode: 03daa...f0f Aha okey. Jeg bruker Airol, men synes ikke den hjelper, tenkte kanskje zalna gjør det som har noe antibiotika i også. Anonymkode: 1fba1...9bb
Roci Skrevet 18. mars 2021 #5 Skrevet 18. mars 2021 Jeg skal ikke på noen måte overprøve hudlegen din her, men for meg høres det ut som om du har dehydrert hud. Dette er en hudtilstand som kan ramme alle hudtyper, også fet/oljete hud. Forkskjellen på tørr hud og dehydrert hud, er at tørr hud mangler fett og vann, mens dehydrert hud mangler vann og ofte overproduserer olje. Du skal ikke bruke fuktighetkrem sammen med Zalna, men du kan sikkert forsøke en pH-nøytral rens og en oljefri fuktighetskrem om morgenen, samt solkrem til din hudtype. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #6 Skrevet 18. mars 2021 Roci skrev (46 minutter siden): Jeg skal ikke på noen måte overprøve hudlegen din her, men for meg høres det ut som om du har dehydrert hud. Dette er en hudtilstand som kan ramme alle hudtyper, også fet/oljete hud. Forkskjellen på tørr hud og dehydrert hud, er at tørr hud mangler fett og vann, mens dehydrert hud mangler vann og ofte overproduserer olje. Du skal ikke bruke fuktighetkrem sammen med Zalna, men du kan sikkert forsøke en pH-nøytral rens og en oljefri fuktighetskrem om morgenen, samt solkrem til din hudtype. Skal jeg ikke bruke noe fuktighetskrem om natten? Jeg bruker Zalna hver 3 dag. Skal jeg bruke fuktighetskrem uten olje hver dag utenom da jeg bruker Zalna da eller? (Tar på Zalna før jeg skal sove). pH-nøytral rens, har du noen tips? Den må vel være tilpasset oljete hud eller? Noen renser som er til tørr hud gir meg kviser, og renser som er til oljete hud gjør meg for tørr. Anonymkode: 03daa...f0f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Jeg har samme hud som deg, får kviser av nesten alt mulig også. Jeg bruker rens fra Ole Henriksen, bytter mellom daily truth juice cleanser og find your balance oil. Bruker erobian bamboo matte til fuktighet. Den hjelper ikke sånn veldig mye til det, men huden ser hvertfall ikke så blank ut. Anonymkode: 4d0a3...8ac
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har samme hud som deg, får kviser av nesten alt mulig også. Jeg bruker rens fra Ole Henriksen, bytter mellom daily truth juice cleanser og find your balance oil. Bruker erobian bamboo matte til fuktighet. Den hjelper ikke sånn veldig mye til det, men huden ser hvertfall ikke så blank ut. Anonymkode: 4d0a3...8ac Har du hørt om «Hyram» på YouTube? Han er en hudspesialist. Og forteller at Ole Henriksen og produkter med parfyme er veldig dårlige. Sjekk ingrediensene i produktene dine på «Paula’s choice» der fortelles det om ingrediensen er alt fra bra til dårlig. Jeg skal nå snart starte på Paulas choice produkter og prøve redde huden min. Håper alt går bra videre med din også! Anonymkode: 03daa...f0f
Roci Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal jeg ikke bruke noe fuktighetskrem om natten? Jeg bruker Zalna hver 3 dag. Skal jeg bruke fuktighetskrem uten olje hver dag utenom da jeg bruker Zalna da eller? (Tar på Zalna før jeg skal sove). pH-nøytral rens, har du noen tips? Den må vel være tilpasset oljete hud eller? Noen renser som er til tørr hud gir meg kviser, og renser som er til oljete hud gjør meg for tørr. Anonymkode: 03daa...f0f Jeg ser at Zalna ikke skal kombineres med andre produkter, så da kan du bruke fuktighetskrem om natten de dagene du ikke bruker Zalna. En pH-nøytral rens er både skånsom og effektiv, og renser fet hud uten å tørke ut huden. Du kan f.eks. prøve denne eller denne. Sistnevnte er i utgangspunktet beregnet for normal til tørr hud, men får veldig gode omtaler fra brukere med fet og uren hud også. Siden du så lett får kviser, kan det hende at huden din er sensitiv i tillegg til å være fet/oljete. Et par gode hudkremer for fet og sensitiv hud er f.eks. denne, denne eller denne, alternativt denne. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 Roci skrev (48 minutter siden): Jeg ser at Zalna ikke skal kombineres med andre produkter, så da kan du bruke fuktighetskrem om natten de dagene du ikke bruker Zalna. En pH-nøytral rens er både skånsom og effektiv, og renser fet hud uten å tørke ut huden. Du kan f.eks. prøve denne eller denne. Sistnevnte er i utgangspunktet beregnet for normal til tørr hud, men får veldig gode omtaler fra brukere med fet og uren hud også. Siden du så lett får kviser, kan det hende at huden din er sensitiv i tillegg til å være fet/oljete. Et par gode hudkremer for fet og sensitiv hud er f.eks. denne, denne eller denne, alternativt denne. Vil man ikke bli fryktelig tørr og flasse mye om man ikle bruker fuktighetskrem over zalna? Den inneholder jo masse ren A-vitaminsyre. Anonymkode: 1fba1...9bb
Roci Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vil man ikke bli fryktelig tørr og flasse mye om man ikle bruker fuktighetskrem over zalna? Den inneholder jo masse ren A-vitaminsyre. Anonymkode: 1fba1...9bb Jeg leste det som sto i felleskatalogen og forholdt meg til det TS sa i HI. Ut fra det oppfatter jeg at TS kan bruke fuktighetskrem om dagen og de kveldene hun ikke bruker Zalna, men ikke på toppen av Zalna. Men det bør jo TS sjekke med hudlegen sin. Endret 18. mars 2021 av Roci 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 10.55): Har du hørt om «Hyram» på YouTube? Han er en hudspesialist. Og forteller at Ole Henriksen og produkter med parfyme er veldig dårlige. Sjekk ingrediensene i produktene dine på «Paula’s choice» der fortelles det om ingrediensen er alt fra bra til dårlig. Jeg skal nå snart starte på Paulas choice produkter og prøve redde huden min. Håper alt går bra videre med din også! Anonymkode: 03daa...f0f Hyram er ikke noe hudspesialist i det hele tatt. Selv om man lager YT videoer med flere millioner seere, betyr det ikke at han er hudspesialist. Han har ingen utdanning innenfor medisin, hud, etc. slutt å tro på mennesker som bare er ute etter å tjene penger. Han vet akkurat hva han gjør, målgruppen hans er sårbar og kommer selvfølgelig til å tro på alt han sier. Ja, kanskje han er interessert i hudpleie, men det er vi alle? Det gjør oss ikke noe ekspert på noen som helst måte. Anonymkode: 9f495...272 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 10.55): Har du hørt om «Hyram» på YouTube? Han er en hudspesialist. Og forteller at Ole Henriksen og produkter med parfyme er veldig dårlige. Sjekk ingrediensene i produktene dine på «Paula’s choice» der fortelles det om ingrediensen er alt fra bra til dårlig. Jeg skal nå snart starte på Paulas choice produkter og prøve redde huden min. Håper alt går bra videre med din også! Anonymkode: 03daa...f0f Hyram er kjøpt og betalt. Stoler ikke på han på en flekk. Anonymkode: e903d...c9a
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #14 Skrevet 17. april 2021 On 4/15/2021 at 11:01 AM, AnonymBruker said: Hyram er ikke noe hudspesialist i det hele tatt. Selv om man lager YT videoer med flere millioner seere, betyr det ikke at han er hudspesialist. Han har ingen utdanning innenfor medisin, hud, etc. slutt å tro på mennesker som bare er ute etter å tjene penger. Han vet akkurat hva han gjør, målgruppen hans er sårbar og kommer selvfølgelig til å tro på alt han sier. Ja, kanskje han er interessert i hudpleie, men det er vi alle? Det gjør oss ikke noe ekspert på noen som helst måte. Anonymkode: 9f495...272 👏 👏👏 Endelig noen som sa det. Anbefaler Dr Shereene Idriss istedenfor. Hun jobber som hudlege på Manhattan, så Youtube er kun en sidegreie hun gjør for å dele informasjon og hun snakker mest om ingredienser, ikke merker. Super kvalifisert, morsom og engasjerende å følge. Og hvis man vil se på folk som bare er "skin nerds" så foretrekker jeg Kelly Driscoll og James Welsh. De kan mye og er faktisk behagelig å se på. Det finnes i tillegg en haug med kvalifiserte hudpleiere som f.eks Caroline Hirons eller forskere som f.eks LabMuffin å følge for utfyllende informasjon om ulike emner. Anonymkode: bddcb...f93 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 17. april 2021 #15 Skrevet 17. april 2021 (endret) Jeg synes og huden din høres dehydrert ut? Jeg hadde en lik periode - huden gikk helt bananas pga stoffskiftet mitt og at jeg føkket til huden noe astronomisk med No7 produkter (for tørr hud). Alt ble fullstendig tilstoppet, og så ødela jeg huden enda mer med Decleor Og aller verst ble det med apotekproduktene for blandingshud. Huden min bare «NEI». For meg ligger løsningen mest i å ta en liten skvett olje (1-2 dråper) sammen med fuktighetskrem. Nå veksler jeg mellom Calm fra Paulas Choice (natt) og The Ordinary sin (dag). Om du ikke bruker sminke holder Miscellarvann lenge, eller mild rens fra La Roche Posay for eksempel. Og det er alt jeg tenker man trenger i overgangsperioden. Du virker jo ikke ha alvorlig akne eller liknende, så usikker på hvorfor dette med hudlege er nødvendig? Eller misforstod jeg? Endret 17. april 2021 av Fnuggolina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå