Gå til innhold

Fryse kanelsnurrer før steking?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med å fryse kanelsnurrer eller annen gjærbakst før de stekes? 

Kunne vært kjekt å ta med gjærbakst på hytta/ campingen, gjøre forarbeidet hjemme og steke der. 

Er det å anbefale eller ikke? 

Anonymkode: 64ce1...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfaring med å prøve å fryse pizzadeig ved å rulle den sammen i bakepapir (som de ferdigdeigene på butikken), det fungerte faktisk greit første gangen. Liker uansett sprø bunn. Neste gang jeg prøvde ble det derimot panneflatt. Tror det var fordi all luft var presset ut under kjevlingen, og uten noe videre heving før fryseren. Har ikke hatt noe behov for å prøve igjen, og tviler sterkt på at det fungerer bra med kanelsnurrer.

Du bør heller steke opp hjemme, og heller varme opp igjen på hytta. Varmes gjærbakst opp igjen blir det nesten som ferskt!

Skrevet

Noen ganger, når jeg er i gang med å bake, så baker jeg opp noen pizzabunner som jeg halvsteker før jeg fryser dem. Man får jo også kjøpt halvstekte kanelboller i frysedisken, så hvis jeg var deg ville jeg prøve å gjøre begge deler.

Uansett hvilke metode du bruker, så må du huske å fryse på brett før du legger i poser for oppbevaring!

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Støtter halvsteking, jeg tror det er beste metoden, uten at jeg har prøvd å fryse ustekte bakevarer før.

Halvstekt fungerer ypperlig!

Anonymkode: 3597a...ee4

• Liker 1
Skrevet

Tja, det er jo mange kaféer og kiosker som kjøper frosne deigemner som de bare tiner, hever og steker før de selger bollene. Om det er gjort noe spesielt med deigemnene på forhånd, eller det rett og slett bare er frosne deigemner, vet jeg ikke. Du kan jo teste med en bolle neste gang du baker?

Men det kommer også litt an på hvor lang reisevei du har til hytta/campingen. Frosne deigemner vil jo uansett tine relativt raskt i en varm bil, kanskje heve også, så jeg vet ikke helt hvor vellykket det ville ha blitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...