Gå til innhold

inntekt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vet det er spurt før, men da kom det bare svar fra med de fra 300-500000.

Nekter å tro at det kun finnes høyinntektsgrupper her inne.

hvor er vaskehjelpen, butikkansatte, barnehageansatte, avdelingshjelpere i helsevesenet.

Hva tjener dere pr, mnd og hva sitter dere igjen med etter skatt?

Jeg selv er uten arbeid for tiden, men vurderer enkelte jobber. Derfor intr. for de vanlige inntekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er barne-og ungdomsarbeider, jobber i barnehage.

Jeg tjener 215000 i året brutto (før skatt). Dette er minstelønnen for fagarbeidere. Har da ca. 16990kr brutto i mnd, får utbetalt såvidt over 10000. (Betaler en del i skatt)

Assistenter i barnehage (uten utdanning) har en minstelønn på 190000kr i året. (før skatt, og uten ansinitet)

Skitdårlig betalt til at vi gjør en så VIKTIG jobb.... Men det er verdt det, det kan jeg love deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillian....

Vær glad du tjener såpass mye du... Jeg tjener ikke mye mer enn deg, og jeg er pedagogisk leder i en barnehage... Våre assistenter som har barne og ungdomsarbeider som deg, har ca 190000 kr før skatt.

Jammen er det forskjell i fra kommune til kommune....hm.... vil jeg ha mere lønn får jeg vel flytte til en annen kommune som verdsetter oss mer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg veit jeg tjener bra i forhold til visse andre kommuner, men nå etter nye tariffavtalen så har det blitt nye regler om at minstelønnen for fagarbeidere skal være 215000 i året overalt, og for ufaglærte 190000 overalt.

(Med overalt mener jeg i hele landet!)

Så hvis de får mindre enn det så får de for lite, tror kanskje ikke dette må gjelde før 2003, men er ikke sikker.

Har vært konstituert førskolelærer i fjor + i vår, Anie, og da tjente jeg ikke mer enn en tusenlapp mer i mnd brutto eller noe.... Så jeg vet det ikke er så mye bedre. Men det er dårlig betalt for en så viktig jobb!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjest som du ser, så er det ikke bare inntekter over 300 som er her inne..

Og jeg sier meg enig i *lillian*, barnehageansatte har dårlig betalt i forhold til en så viktig jobb. Men det er det ja :wink: Jeg er veldig glad i mine 14 små barn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tjener 180000 brutto!! DET er lite det... sånn går det når man bare er en tannlegeassistent. Veit iallefall at tannlegen min hadde klart seg dårlig uten meg, så jeg vil nå si at det er en litt viktig jobb iallefall :ler:

Hadde ikke klart meg med leilighet, bil og hund alene med den lønna der.

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min "hovedjobb" tjener jeg ca 220000 brutto pr år.

(Har 2 deltidsjobber ved siden av i perioder).

Jeg jobber i en middels stor bedrift og sitter på helpdesk, samt har en del andre oppgaver: Kontakt med leverandører, arkivering, innkjøp av rekvisita osv.

Mener selv at jobben er dårlig betalt, men jeg har ikke relevant utdannelse eller praksis fra før. Lønna har gått opp etterhvert som jeg har gått kurs og har vist resultater, og det er jeg fornøyd med.

Synes at dette er det viktigste: at man får betalt etter hva man presterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer ikke på at jeg tok en utdannelse (ingeniør) og jeg har rundt 400' idag + div. goder. Dvs. jeg hadde det inntil jeg nylig ble permittert fra en IT-jobb. I dag livnærer jeg meg på småoppdrag og daytrading.

Det er derfor jeg har tid til å delta på dette forumet. Hvis dere tror at jeg jobbet 8-4 i den faste jobben jeg hadde, så tar dere feil. 50-60 timers uke var vanlig. Så da ble ikke timelønna så god allikevel.

Det å jobbe i kommunen er generelt dårlig betalt, i staten er bedre. Rundt 200' er helt forkastelig mener jeg. Barne - og ungdomsarbeidere burde ligge 50-80' over dette nivået.

Det går jo an å ta en videreutdannelse på kvelden for å kvalifisere seg til et yrke som er bedre betalt.

Har dere noen kroner til overs så er aksjemarkedet noe å satse på. Det har gått nedover i 2 år og det ser ut som bånnen er nådd nå.

Jeg anbefaler både TOMRA og FAST på lang sikt.

Etter at Schrøder (sosialistene - HUFF) vant ved det tyske valget er det fritt frem for innføring av pant i Tyskland. Tomra har i praksis ingen konkurrenter og hvis hver eneste butikk i tyskland skal ha en panteautomat, så kan det bli kroner ut av det! Tror en automat koster fra en del 10-tusner til 100 tusen.

Årets tips!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er spurt før, men da kom det bare svar fra med de fra 300-500000.

Nekter å tro at det kun finnes høyinntektsgrupper her inne.

Jeg tror nok det kommer av at det er mye lettere å "skryte" når man har mye penger enn lite. Jeg har ikke svart på disse trådene fordi jeg rett og slett ikke har lyst. Hva jeg tjener og har å rutte med i mnd er da min sak, ingen andres.

Nå er det stort sett bare barnehageansatte som har svart på tråden din , så hvor jeg ligger hen på lønnstoppen er nå ingen stor hemmlighet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...