AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 (Ja, skal snakke med han, men nysgjerrig på deres innspill). Vi er er par, begge i midten av 30 årene. Over tid har mannen min tatt gradvis mindre initiativ til sex, og siste par år ikke tatt initiativ. Han er alltid med når jeg tar initiativ, er villig til å prøve nye ting, blir raskt tent, viser at han begjærer meg og min kropp etc. Gjør det han kan for å tilfredsstille meg. Så jeg lurer på hva dette kan handle om? Noen med lignende erfaring? Eller har noen teorier? Anonymkode: de912...6a9
sicario Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): . Så jeg lurer på hva dette kan handle om? Noen med lignende erfaring? Eller har noen teorier? Anonymkode: de912...6a9 Kan handle om flere ting. Felles for de er at det langt I fra er uvanlig. for mange så avtar initiativ over tid når man har vært lenge i forhold. For mange så avtar initiativ med alder ettersom man ikke er noen ungdom lenger. for noen handler det om redusert egenproduksjon av testosteron. I den alderen dere er, er han sin egenproduksjon lavere en en den var i 20 årene. for noen handler det om kosthold, stress, fysisk form, tankekjør/grubling og søvn. At det har noe med deg å gjøre har jeg ingen tro på. sexlyst/behov og initiativ er ikke en statisk ting som holder seg likt igjennom livet. Det er absolutt normalt for en mann på han sin alder at sex kommer lenger og lenger ned på prioriteringslista 😊 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Det er vel egentlig en ganske vanlig utvikling i et forhold at den ene går litt mer lei av sex enn den andre, og dermed mister initiativ. Men det betyr ikke at den som er (blitt) passiv ikke fortsatt bryr seg om og ønsker å glede partneren. Din mann høres jo ut som han prøver å være med på notene så godt han kan. Gled deg over det, og ikke bry deg så mye om hvem som tar initiativet. Anonymkode: 04895...1f0 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 For en mann er det tryggest å ikke ta initiativ Anonymkode: f8d0c...6f6
sicario Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er vel egentlig en ganske vanlig utvikling i et forhold at den ene går litt mer lei av sex enn den andre, og dermed mister initiativ. Men det betyr ikke at den som er (blitt) passiv ikke fortsatt bryr seg om og ønsker å glede partneren. Din mann høres jo ut som han prøver å være med på notene så godt han kan. Gled deg over det, og ikke bry deg så mye om hvem som tar initiativet. Anonymkode: 04895...1f0 Dette👌🏼
SpeilEggos Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For en mann er det tryggest å ikke ta initiativ Anonymkode: f8d0c...6f6 Det der er en feig tankegang. Hvis du har en kjæreste som er glad i sex og som ikke er redd for å ta initiativ, så burde du gjøre det samme. Hvis du har lyst til å ha et sexliv da. 1
Fioljenta Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 Så flott at du tar initiativ. Og at han er med på initiativet. 👍 For meg ser det ut som om dere har kommet inn i et mønster. Og det er jo egentlig ikke noe problem hvis dere begge trives med det mønsteret. 💜
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #8 Skrevet 18. mars 2021 Har du avvist ham ofte tidligere slik at han nå unngår å ta initiativ? Kan jo være han enten har blitt såret av avvisningen eller ikke ønsker å være så påtrengende? Anonymkode: ba491...dbf
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Jeg sluttet å ta initiativ en periode med min samboer, vi er begge også i midten av 30-årene. Det var et tilfelle for en stund tilbake hvor jeg hadde kjøpt en gave til henne, hvor vi da endte opp med å ha sex like etterpå. Senere fortalte hun meg at hun egentlig ikke hadde lyst på sex den dagen, men følte at det var forventet grunnet gaven. Hun fortalte også at hun tidligere har følt jeg kunne bli litt for pushy på sexen. Den kommentaren der ødela det helt for meg. Gikk sikkert litt mer på selvtilliten min enn det trengte å gjøre, men resultatet var hvert fall at jeg hadde det i bakhodet hver gang jeg vurderte å initiere til sex - som igjen førte til at jeg droppet det. Kanskje du har kommunisert noe lignende som har gitt han en knekk? Anonymkode: 48e40...10e 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 Er det ikke vanlig på alle livets plan? Hvis du ser at den andre har det helt ok med å ta initiativ, så betyr det mindre å tenke på, og du kan slakke litt. Det betyr ikke nødvendigvis mindre lyst og interesse. Jeg tror det må kommuniseres veldig tydelig, at du har et behov for den gjensidige bekreftelsen i det at begge tar initiativ. Anonymkode: a78ef...ae6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå