Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenker det er på tide å fortelle nærmeste leder om at jeg er gravid. Men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem med det mtp pandemien, og at h*n har hjemmekontor. Så ingen mulighet til å dra innom hovedkontoret for å fortelle liksom. 

Nå er det slik at jeg ikke har en så stor stillingsprosent i selskapet, og kontakt med nærmeste leder er så og si ikke eksisterende. Tror jeg har sett h*n 2 ganger siden h*n tok over avdelingen for ca 2-3 år siden, vært minimalt med kontakt på e-post og kun én telefonsamtale så vidt jeg kan huske. 

Lurer derfor på om det er greit å sende en mail? Under normale omstendigheter hadde jeg nok fortalt det ansikt til ansikt, men går jo ikke nå 🤷🏻‍♀️ 

Noen eksempler på hvordan mailen kan se ut?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte min leder på Teams, for å snakke med dem muntlig, i det minste. Tenkte det var bedre enn å potensielt få "Ok" som svar på en mail. Gikk veldig bra. Jobbet der i to år til sommeren, og hatt hjemmekontor i ett. 

Anonymkode: 60f79...6e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte mail. Skrev bare at jeg hadde legetime da og da og at jeg da registrerte det som fravær m/lønn med tanke på at det var svangerskapsrelatert. Sjefen svarte med at det var ok og gratulerte 😊

Anonymkode: 8e5fe...fd1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt meg bryet med team-video med en sjef jeg så vidt har sett/ser 😅 Jeg hadde nok ringt fremfor mail, men jeg har en jobb hvor kommunikasjon går per telefon (evt messenger/facebook for uformell og kort informasjon, men det hadde jeg ikke brukt i slik sammenheng) 

Anonymkode: 354ad...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Null problem å ta via en e-post dette :) Det er jo bare en formalitet og ikke en annonsering. Vet ikke hva som er grunnen til at du skal si fra, men som regel er det jo i forbindelse med enten tilrettelegging eller søknad om foreldrepenger, så det er jo mest et praktisk spørsmål :)

På min arbeidsplass har de skjema man må fylle ut i forbindelse med søking av foreldrepermisjon slik at jobben har det i systemet og kan sende inntektsmelding til nav. Du kan du høre litt hva som er rutine på din arbeidsplass? 

Anonymkode: 662fe...f78

Skrevet

Takk for svar dere :)

Grunnen er i forbindelse med tilrettelegging. Har en jobb som varierer veldig fra høy til lav risiko utifra hvor jeg blir plassert hen. 

Tenker også det er greit med en liten heads up før jeg dumper skjemaet om foreldrepermisjon på dem :P

Blir nok mail, siden det meste av kommunikasjon går gjennom der uansett.

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Ville snakket med sjefen på i en videokonferanse plattform. Det er viktig om du må erstattes og lære opp noen nye i din stilling.

Skrevet
1 minutt siden, Smeltemann said:

Ville snakket med sjefen på i en videokonferanse plattform. Det er viktig om du må erstattes og lære opp noen nye i din stilling.

Har en ganske liten stillingsprosent i dette selskapet som nevnt over. Og det er ikke mangel på folk som kan ta over det arbeidet jeg gjør av både kollegaer og deltider.

Gjest Smeltemann
Skrevet
Fru.Z skrev (3 minutter siden):

Har en ganske liten stillingsprosent i dette selskapet som nevnt over. Og det er ikke mangel på folk som kan ta over det arbeidet jeg gjør av både kollegaer og deltider.

Greit og gi beskjed på en skikkelig måte.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Smeltemann said:

Greit og gi beskjed på en skikkelig måte.

Hvorfor er ikke e-post en skikkelig måte? 

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er ikke e-post en skikkelig måte? 

Har jeg sagt det? 

Men siden du tar frem temaet så er e-post ikke en skikkelig komunikasjns metode. Man vet ikke om mottaker har sett den.

Skrevet
15 minutter siden, Smeltemann said:

Har jeg sagt det? 

Men siden du tar frem temaet så er e-post ikke en skikkelig komunikasjns metode. Man vet ikke om mottaker har sett den.

På mange arbeidsplasser er det den beste og mest korrekte måten å kommunisere på :)

Gjest Smeltemann
Skrevet
Trotwood skrev (17 minutter siden):

På mange arbeidsplasser er det den beste og mest korrekte måten å kommunisere på :)

Ja vet det. 

Skrevet

Jaja, nå har det ordnet seg i alle fall. Fant ut at jeg skal overføres til en annen avdeling, som passer meg bra siden jeg har mer kontakt med den avdelingens leder. Så da ble det en telefonsamtale og alt endte godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...