Fru.Z Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Hei! Tenker det er på tide å fortelle nærmeste leder om at jeg er gravid. Men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem med det mtp pandemien, og at h*n har hjemmekontor. Så ingen mulighet til å dra innom hovedkontoret for å fortelle liksom. Nå er det slik at jeg ikke har en så stor stillingsprosent i selskapet, og kontakt med nærmeste leder er så og si ikke eksisterende. Tror jeg har sett h*n 2 ganger siden h*n tok over avdelingen for ca 2-3 år siden, vært minimalt med kontakt på e-post og kun én telefonsamtale så vidt jeg kan huske. Lurer derfor på om det er greit å sende en mail? Under normale omstendigheter hadde jeg nok fortalt det ansikt til ansikt, men går jo ikke nå 🤷🏻♀️ Noen eksempler på hvordan mailen kan se ut?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Jeg ringte min leder på Teams, for å snakke med dem muntlig, i det minste. Tenkte det var bedre enn å potensielt få "Ok" som svar på en mail. Gikk veldig bra. Jobbet der i to år til sommeren, og hatt hjemmekontor i ett. Anonymkode: 60f79...6e7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Jeg sendte mail. Skrev bare at jeg hadde legetime da og da og at jeg da registrerte det som fravær m/lønn med tanke på at det var svangerskapsrelatert. Sjefen svarte med at det var ok og gratulerte 😊 Anonymkode: 8e5fe...fd1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 Jeg hadde ikke tatt meg bryet med team-video med en sjef jeg så vidt har sett/ser 😅 Jeg hadde nok ringt fremfor mail, men jeg har en jobb hvor kommunikasjon går per telefon (evt messenger/facebook for uformell og kort informasjon, men det hadde jeg ikke brukt i slik sammenheng) Anonymkode: 354ad...8e1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 Null problem å ta via en e-post dette Det er jo bare en formalitet og ikke en annonsering. Vet ikke hva som er grunnen til at du skal si fra, men som regel er det jo i forbindelse med enten tilrettelegging eller søknad om foreldrepenger, så det er jo mest et praktisk spørsmål På min arbeidsplass har de skjema man må fylle ut i forbindelse med søking av foreldrepermisjon slik at jobben har det i systemet og kan sende inntektsmelding til nav. Du kan du høre litt hva som er rutine på din arbeidsplass? Anonymkode: 662fe...f78
Fru.Z Skrevet 18. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2021 Takk for svar dere Grunnen er i forbindelse med tilrettelegging. Har en jobb som varierer veldig fra høy til lav risiko utifra hvor jeg blir plassert hen. Tenker også det er greit med en liten heads up før jeg dumper skjemaet om foreldrepermisjon på dem Blir nok mail, siden det meste av kommunikasjon går gjennom der uansett. 1
Gjest Smeltemann Skrevet 18. mars 2021 #7 Skrevet 18. mars 2021 Ville snakket med sjefen på i en videokonferanse plattform. Det er viktig om du må erstattes og lære opp noen nye i din stilling.
Fru.Z Skrevet 18. mars 2021 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2021 1 minutt siden, Smeltemann said: Ville snakket med sjefen på i en videokonferanse plattform. Det er viktig om du må erstattes og lære opp noen nye i din stilling. Har en ganske liten stillingsprosent i dette selskapet som nevnt over. Og det er ikke mangel på folk som kan ta over det arbeidet jeg gjør av både kollegaer og deltider.
Gjest Smeltemann Skrevet 18. mars 2021 #9 Skrevet 18. mars 2021 Fru.Z skrev (3 minutter siden): Har en ganske liten stillingsprosent i dette selskapet som nevnt over. Og det er ikke mangel på folk som kan ta over det arbeidet jeg gjør av både kollegaer og deltider. Greit og gi beskjed på en skikkelig måte.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #10 Skrevet 18. mars 2021 2 hours ago, Smeltemann said: Greit og gi beskjed på en skikkelig måte. Hvorfor er ikke e-post en skikkelig måte? Anonymkode: 662fe...f78
Gjest Smeltemann Skrevet 18. mars 2021 #11 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er ikke e-post en skikkelig måte? Anonymkode: 662fe...f78 Har jeg sagt det? Men siden du tar frem temaet så er e-post ikke en skikkelig komunikasjns metode. Man vet ikke om mottaker har sett den.
Trotwood Skrevet 18. mars 2021 #12 Skrevet 18. mars 2021 15 minutter siden, Smeltemann said: Har jeg sagt det? Men siden du tar frem temaet så er e-post ikke en skikkelig komunikasjns metode. Man vet ikke om mottaker har sett den. På mange arbeidsplasser er det den beste og mest korrekte måten å kommunisere på
Gjest Smeltemann Skrevet 18. mars 2021 #13 Skrevet 18. mars 2021 Trotwood skrev (17 minutter siden): På mange arbeidsplasser er det den beste og mest korrekte måten å kommunisere på Ja vet det.
Fru.Z Skrevet 19. mars 2021 Forfatter #14 Skrevet 19. mars 2021 Jaja, nå har det ordnet seg i alle fall. Fant ut at jeg skal overføres til en annen avdeling, som passer meg bra siden jeg har mer kontakt med den avdelingens leder. Så da ble det en telefonsamtale og alt endte godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå