AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Ok, så vi søkte barnehageplass i hovedopptaket. Vi har fått plass på siste laget, og la meg si det sånn, det er en grunn til at det var sistevalg. Flere i kommunen vår har fått tilbud om plass i bhg de ikke har søkt en gang. Vi står på venteliste i de andre barnehagene vi har søkt. Kan vi takke nei til plassen å håpe på at vi får plass i en av de andre? Hva risikerer vi dersom vi takker nei? Kan det hende vi ender opp uten barnehageplass? Anonymkode: d3c16...6e6
alabaster Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 48 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, så vi søkte barnehageplass i hovedopptaket. Vi har fått plass på siste laget, og la meg si det sånn, det er en grunn til at det var sistevalg. Flere i kommunen vår har fått tilbud om plass i bhg de ikke har søkt en gang. Vi står på venteliste i de andre barnehagene vi har søkt. Kan vi takke nei til plassen å håpe på at vi får plass i en av de andre? Hva risikerer vi dersom vi takker nei? Kan det hende vi ender opp uten barnehageplass? Anonymkode: d3c16...6e6 Du får ingen fordeler av å takke nei allerede nå - det påvirker ikke plassen deres der dere står på venteliste. Det høres ut som du bor i en kommune med stort press på barnehageplasser, så ja, du kan faktisk risikere å ikke få barnehageplass i det hele tatt hvis du takker nei til den plassen dere har blitt tilbudt. Er det ikke da bedre å takke ja, samtidig som dere står på venteliste andre steder? Hvis dere ikke får annen plass, og du utover våren tenker det er bedre å søke ulønnet permisjon eller finne dagmamma, kan du si opp den barnehageplassen dere har. Sjekk hva som står i vedtektene om oppsigelsestid, så vet du hvilken dato du har å forholde deg til. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Til neste unge kan du ha en ekstremt populær bhg på 3 plass. Du har krav på plass. Jeg søkte på 3 bhg som alle var populær, men den 3 var ekstremt populær med få plasser. Jeg ville ikke ha ungen min der da det var for langt vekk i forhold til de andre bhg, men det gikk som jeg håpet og fikk plass i den jeg ville ha. Anonymkode: 843c3...b1c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 Du må takke ja og så sette deg på venteliste i den barnehagen du ønsker. Du kan ringe og høre hvilken plass dere er på. Det er ulike prioriteringer som kan komme foran deg i køen. Anonymkode: 942ee...196 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må takke ja og så sette deg på venteliste i den barnehagen du ønsker. Du kan ringe og høre hvilken plass dere er på. Det er ulike prioriteringer som kan komme foran deg i køen. Anonymkode: 942ee...196 Ja, dere mister plassen hvis dere takker nei. Så takk ja! Anonymkode: 942ee...196 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Er det ikkje mogeleg å få takka ja, men beholde venteplassen? Det gjorde vi, og fekk plass i barnehagen på førsteplass. 🙂 Anonymkode: 27c9f...717
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 Her i kommunen kan vi takke ja, men fortsette å stå på venteliste i andre barnehager. Ville undersøkt dette, for takker du nei kan du risikere å stå uten barnehageplass... Hilsen mamma til en som går i en barnehage vi ikke hadde på lista en gang (men som er en kjempegod barnehage heldigvis) Anonymkode: f73f8...385 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #8 Skrevet 17. mars 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Til neste unge kan du ha en ekstremt populær bhg på 3 plass. Du har krav på plass. Jeg søkte på 3 bhg som alle var populær, men den 3 var ekstremt populær med få plasser. Jeg ville ikke ha ungen min der da det var for langt vekk i forhold til de andre bhg, men det gikk som jeg håpet og fikk plass i den jeg ville ha. Anonymkode: 843c3...b1c Spørs på kommunen, men du har ikke nødvendigvis rett på plass på de som er på listen. Anonymkode: aeaf2...34e 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #9 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til neste unge kan du ha en ekstremt populær bhg på 3 plass. Du har krav på plass. Jeg søkte på 3 bhg som alle var populær, men den 3 var ekstremt populær med få plasser. Jeg ville ikke ha ungen min der da det var for langt vekk i forhold til de andre bhg, men det gikk som jeg håpet og fikk plass i den jeg ville ha. Anonymkode: 843c3...b1c Det du sier gir absolutt ingen mening. Anonymkode: 32518...4a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå