AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Hvis barnet deres (barnehage/småskolealder) er invitert i en bursdag, men ikke kan dra - kjøper dere likevel gave og gir ved en senere anledning? Jeg tenker at det er naturlig å sende gave med barnet hvis det skal dra i selskapet, men ikke ellers. Eneste unntakene jeg kan komme på når det gjelder gave i selskap man ikke deltar i er hvis det er bryllup/konfirmasjon/dåp eller bursdag til et veldig nært familiemedlem eller venn. Men her er det altså snakk om barnehage/småskolealder med vennskap på grunn av barnegruppen de har til hverdags. Årsaken til at jeg spør er fordi jeg fikk inntrykk av en mor at hun forventet at hennes barn skulle få gave av mitt barn, selv om vi måtte melde avbud til selskapet fordi vi var bortreist. Sannsynligvis fordi barnet mitt hadde bursdag for ikke alt for lenge siden, og da fikk mitt barn gave av dem (men hennes barn deltok da i vårt selskap). Hva tenker dere, har jeg tenkt feil hele tiden for hvordan "skikk og bruk" ang. barneselskap og gaver er? Anonymkode: aa6e5...534 2
GammelKaktus Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 (endret) Mye rare foreldre der ute. Har vi sagt at vi ikke kommer når vi mottar invitasjon så får de selvsagt ikke gave. Blir man syk på dagen eller av andre grunner ikke kan delta så sender man med gave, for da er jo den som regel allerede innkjøpt og. Endret 17. mars 2021 av FrøkenMånestråle 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #4 Skrevet 19. mars 2021 Enig med deg, det er unntak som du sier, men i dette tilfellet skal du selvsagt ikke gi gave. Anonymkode: 14d45...941 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #5 Skrevet 19. mars 2021 Bestevenner av barnet får uansett, skolevenner får kun når de deltar i selskapet. Anonymkode: 89389...838 9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #6 Skrevet 19. mars 2021 Har bare gitt presang når den er innkjøpt og pakket inn og vi måtte melde avbud samme dag (pga sykdom). Da har bursdagsbarnet fått presangen ved første anledning. Anonymkode: 7ade7...7ca 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #7 Skrevet 19. mars 2021 Ingen deltakelse, ingen gave. Gjelder bursdag, ikke konfirmasjon ol. Det stiller seg annerledes ved familie, selvsagt. Anonymkode: 319cb...8cd 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #8 Skrevet 19. mars 2021 Vi gir selvsagt Anonymkode: 80ee6...b2c 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 10.22): Ingen deltakelse, ingen gave. Gjelder bursdag, ikke konfirmasjon ol. Det stiller seg annerledes ved familie, selvsagt. Anonymkode: 319cb...8cd Samme her. Anonymkode: a31a2...278
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 Du gjør som du vil i slike tilfeller. Det er hyggelig men ikke noe man forventer Anonymkode: 0e1c3...183
Perleugla Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 Her er det ikke vanlig å gi gave om barnet ikke kan delta i bursdagsbesøket.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 Jeg gjorde det en gang da han gikk i barnehage, men vi hørte aldri et "takk" i etterkant, så da sluttet jeg med det. Anonymkode: bee54...e20
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 Nei, vi har ikke gitt gave til en klassekamerat om våre barn ikke har kunnet komme. Unntak ved veldig nær venn. Mine tre har heller ikke fått gave fra de som har meldt avbud. En gang var det et barn som ikke dukket opp (uten å melde avbud). Vi ventet på hun, men da jeg ringte de (for å høre om vi skulle vente) hadde de glemt det (dvs de kom med en litt usannsynlig historie). Moren skrev flere meldinger om at vårt barn skulle få gaven når deres barn ble invitert hjem til oss for en forsinket feiring (med kun de to barna). De to var aldri sammen på fritiden ellers, så jeg inviterte aldri til det (og fikk heller aldri gaven) Syntes det egentlig var litt frekt at de inviterte seg hjem til oss når de ikke dukket opp selv. Om de ønsket kontakt med mitt barn eller om de hadde dårlig samvittighet kunne de jo bare ha invitert vårt barn hjem til de. Anonymkode: b7991...a3c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå