Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om spontanabort er noe alle "må" gå gjennom en eller annen gang i livet, eller om det er noen som går gjennom 2-3-4-5 velykkede svangerskap uten at det "går galt" i mellomtiden?

Anonymkode: 0cebf...940

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1/4 går igjennom SA

Anonymkode: 10327...96d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått gjennom 2 graviditeter, og jeg har aldri opplevd spontanabort. 

Anonymkode: a4da6...8a2

AnonymBruker
Skrevet

Kunne si ja frem til jeg var 38 år, men mitt problem var riktignok at jeg kun ble påbegynt gravid 3 ganger med årevis med prøving.

Den ene endte med barn. 

Anonymkode: 31680...56f

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt spontanabort, har to barn. Var 20 og 22 når jeg var gravid, vet ikke om alder har noe å si.

Anonymkode: f38ff...35e

AnonymBruker
Skrevet

2 svangerskap, ingen spontanaborter.

Anonymkode: 96a3c...f97

AnonymBruker
Skrevet

Vært gravid to ganger og har to barn :) 

Anonymkode: 50269...8e2

AnonymBruker
Skrevet

Gravid med nr 3 nå. Aldri opplevd spontanabort

Anonymkode: 00932...4b5

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe man "må" gjennom, tror ca halvparten som forsøker å få barn opplever det i løpet av livet? Så det er like vanlig å aldri ha opplevd, som å ha opplevd.

Stort sett er det bare flaks/uflaks, sjansen for at et gitt svangerskap ender i SA er ca like stor som å kaste en sekser på en terning. Mange kaster én i løpet av de par-tre kastene (graviditetene) man har i løpet av sin fruktbare karriere, noen er uheldige og kaster flere, mange kaster ingen. Uansett er det ikke før man har opplevd tre at det begynner å bli sannsynlig det er mer enn "bare" uflaks og man får utredning for å finne ut om noe er galt. 

Anonymkode: 517f1...dbd

Skrevet

Vært gravid 2 ganger og har aldri spontanabortert.

AnonymBruker
Skrevet

To svangerskap, to barn. Førstemann tok 4 år, andremann satt på første forsøk.  

Anonymkode: 9e4a6...f7f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett barn, og har bare vært gravid den ene gangen. Satt på første forsøk også.

Anonymkode: b47d4...39b

Skrevet

Har gått igjennom 3 svangerskap og har 3 barn. Har ikke opplevd spontanabort. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noe man "må" gjennom, tror ca halvparten som forsøker å få barn opplever det i løpet av livet? Så det er like vanlig å aldri ha opplevd, som å ha opplevd.

Stort sett er det bare flaks/uflaks, sjansen for at et gitt svangerskap ender i SA er ca like stor som å kaste en sekser på en terning. Mange kaster én i løpet av de par-tre kastene (graviditetene) man har i løpet av sin fruktbare karriere, noen er uheldige og kaster flere, mange kaster ingen. Uansett er det ikke før man har opplevd tre at det begynner å bli sannsynlig det er mer enn "bare" uflaks og man får utredning for å finne ut om noe er galt. 

Anonymkode: 517f1...dbd

Synes det å kaste en ener er en bedre analogi enn sekser her 😊 hilsen en som har kastet ener to ganger, og har vært gravid fire ganger. 

Anonymkode: b5217...66c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri abortert, 2 barn. Var 33 da jeg fikk første. 

Anonymkode: 1a4b9...a17

Skrevet

Nei, har fått 3 barn og ingen abort..

AnonymBruker
Skrevet

Er snart ferdig med svangerskap nr 2. Ingen aborter.

Anonymkode: 007c3...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn, begge planlagte. Ingen uønskede graviditeter, og ingen spontanaborter heldigvis 🙏🏻

Anonymkode: 8817d...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...