AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Pga igangsetting, en langvarig fødsel og en kropp som ikke responderte på verken drypp, piller og rier som ikke kom ofte nok, endte min fødsel i keisersnitt. Nå er jeg redd for om jeg skulle bli gravid igjen at det samme skal skje igjen. Men jeg vil jo gjerne ha et barn til etterhvert. Har du hatt keisersnitt med første? Hva slags fødselsopplevelse hadde du med nr 2? Vaginal eller ks? Anonymkode: 00d3c...f62
Slaskepott Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Jeg hadde en lignende fødsel som deg med første, og det ble dessverre likt med nr. 2: Igangsetting på overtid, for langsom framgang, hastekeisersnitt. Det var aldri dramatisk under noen av fødslene, og jeg var godt ivaretatt hele veien og opplevelsen var så god som det er mulig å få til, men kontrasten var stor til fødslene jeg egentlig ønsker meg (i vann på ABC-enhet). Jeg tok det opp med jordmor da jeg var gravid med nr. 3, og hun sa at hennes erfaring var at det er mye høyere sannsynlighet for gjentatt keisersnitt dersom første skyldtes forhold hos mor (f.eks. rier, framgang osv.) heller enn forhold hos barnet (leie, stress osv.).
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Pga igangsetting, en langvarig fødsel og en kropp som ikke responderte på verken drypp, piller og rier som ikke kom ofte nok, endte min fødsel i keisersnitt. Nå er jeg redd for om jeg skulle bli gravid igjen at det samme skal skje igjen. Men jeg vil jo gjerne ha et barn til etterhvert. Har du hatt keisersnitt med første? Hva slags fødselsopplevelse hadde du med nr 2? Vaginal eller ks? Anonymkode: 00d3c...f62 Anonymkode: 8eb5f...42b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 jeg har venninner, som er tvillinger, så jeg har en hel mini-tvillingstudie for deg. Hun ene fødte vaginalt første gang, men hadde KS andre gang; hun andre måtte ha KS første gang, men fødte vaginalt andre gang. 😅 Anonymkode: a314c...ad1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 Jeg hadde keisersnitt på første og vaginal på andre. Men hos meg var det forhold ved barnet som avgjorde. Anbefaler å lese noe av Ina May Gaskin. Jeg synes i hvertfall at hun skriver inspirerende om naturlige fødsler, samtidig som det er en respekt for at man noen ganger trenger hjelp. Hvis du begynner lese om Vbac så kan det bli litt voldsomt mye idyll. Anonymkode: 787a8...717
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå