Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi skal snart begynne og prøve, og jeg har dermed noen nybegynner-spørsmål.. 

Finnes det noen lure ting man kan gjøre/spise for å øke sjansene for å bli gravid, som ikke innebærer medisiner osv? Litt lowkey- triks? 

Har det noe for seg å bli liggende etter sex, slik at sædcellene ikke renner ut?🙈

Har du andre gode råd til en ny prøver? 😊

Anonymkode: 81d8e...14c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange kjerringråd/urter innenfor prøvefeltet ja. Akupunktur også.

Det mest vanlige er urter som dong quai, wild yam, damiana, bidronninggele. Andre ting som hostesaft og babyklister. Det er omstridt om noe av dette fungerer, men ettersom mange av oss har forsøkt enkelte av dette og blitt gravid - og det ikke skader å prøve - så er det mange som ønsker å forsøke.

Det viktigste som prøver er uansett og kartlegge eggløsningen og sørge for å ha sex innenfor det fertile vinduet.

AnonymBruker
Skrevet

Sunn vekt :)

Anonymkode: a411b...806

AnonymBruker
Skrevet

Vil dere anbefale sex hver dag eller annenhver dag i det fertile vinduet?

Anonymkode: 18169...a56

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil dere anbefale sex hver dag eller annenhver dag i det fertile vinduet?

Anonymkode: 18169...a56

Tror ikke det finnes noe fasitsvar. Det sies at annenhver dag er bedre hvis man har påvist nedsatt sædkvalitet, men ellers er det nok bare å kjøre på. De tre gangene jeg har blitt gravid har vi hatt sex slik:

- sex selve EL-dagen og begge dagene før
- sex to ganger dagen før EL, og en gang to dager før EL
- sex selve EL-dagen, to ganger to dager før, en gang tre dager før og en gang dagen etter EL

Skrevet

Vitaminer + Omega 3 + folsyre
Ikke dusj for varmt (har jeg lest hvertfall), jeg dusjer vanligvis så varmt at samboern nekter å dusje med meg 😅
Følg eggløsningen din
Ha det gøy ikke bare se på det som en "jobb"
Prøv å ha en bra søvnrytme
Slutt med p-piller/hormoner så tidlig som mulig
Vær positiv

Det er noe som jeg kommer på nå sånn i farta. Jeg er også førstegangsprøver og testet positivt i går :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...