Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min har en samboer som har en søster som i det siste er med når en del av familien samles. Vi har en stor hytte med flere soverom og de siste par årene er det der vi har hatt noen samlinger. Jeg lurer nå på hva hun driver med, for dette er jeg ikke vant til.

Da vi var der i romjulen/nyttårshelgen var jeg oppe tidlig og begynte å forberede frokost. Jeg var den eneste som hadde stått opp og kom fra badet i kun bokser. Du dukket hun opp, helt nær, tok rundt meg og stilte seg sånn at jeg kjente puppene hennes mot overarmen (uten bh under ulltrøya). En annen gang blikk mot skrittet mitt og så et smil og blikkontakt rett etterpå. Plutselig sitte på fanget i solveggen inkl et par hoftevrikk. Vise cameltoe. Flere sånne ting.

Jeg er single, det er ikke det som er problemet. Hun er også fin. Men det er søstern til samboern til broren min og jeg strever med det. Dessuten er flørtingen så seksuell, hvis det går an å si det. Og det er som om hun erter, eller vil lokke meg til å prøve meg (for deretter å skulle avvise meg?), eller kanskje hun virkelig vil noe mer. Aner ikke. Etter den ene gangen gikk jeg ikke bare rundt i bokser lenger og jeg sjekker at badedøren er låst når jeg dusjer. At hun liksom familie-selvfølgelig dumper ned på fanget mitt, kan jeg ikke gjøre noe med uten at det blir en sak for alle, og jeg kan ikke styre unna dersom jeg reagerer der nede og hun merker det og blunker eller smiler eller noe. Og da føler jeg at det plutselig er jeg som er den "skyldige". Det har vært et par episoder til, men de skriver jeg ikke om her for da blir det ikke troverdig lenger. Såpass over the top, altså.

Hun er yngre enn meg og ikke spesielt voksen, men fullstendig lovlig. Likevel uvant og rart, og ørlite ubehagelig - aller mest fordi det som sagt er søsteren til brorens samboer. Og jeg tror det er helt umuig å snakke med noen av dem om det. Til påske er vi trolig sammen igjen og jeg gruer meg litt, samtidig som jeg spør meg selv om jeg stresser og overdriver dette som problem.

Anonymkode: 7e3be...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må si fra at du ikke synes at dette er greit, både fordi hun går alt for langt, du føler at hun oppfører seg creepy, synes at det er ubehagelig og fordi hun er « familie». Om du synes at det er vanskelig, ta det opp med din bror og kjæresten hans, kanskje de kan hjelpe deg? Dama eier jo ikke antenner! 

Det er like galt med uønskede seksuelle tilnærmelser, uansett hvilken vei det går. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja du må si ifra. Hun virker jo altfor innpåsliten og pågående. Si at det finnes ledige stoler, hvis hun dumper ned i fanget igjen. Vik unna om hun skal klemme og klasse. Det er ikke greit at hverken gutter eller jenter oppfører seg sånn. Men noen jenter tror jeg nok tenker at de kan få hvem de vil, og kan oppføre seg slik de vil siden de er jenter hvis du skjønner. 

Anonymkode: 75774...ae7

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du må være sikker, da. De tingene du nevner kan jo isolert sett være uskyldige, eller ubetenksomme, eller at du tolker alt mulig inn i dem fordi du har fått en idé om at hun flørter. Du må være ganske så sikker før du så mye som antyder noe sånt om noen.

Endret av Hunmedham
  • Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det er vel helt innafor når det er søsteren til broren din sin samboer. Så kan ikke skjønne at du tenker det er familie på den måten da? Men om du ikke vil ta det videre, må du nesten bare si ifra til henne. At hun får sette seg en annen plass, og avvise henne om hun klemmer rundt deg. 

AnonymBruker
Skrevet
Hunmedham skrev (1 time siden):

De tingene du nevner kan jo isolert sett være uskyldige, eller ubetenksomme

Jeg er kanskje for dårlig til å beskrive dem, men slik det skjedde var det ikke sånt man hadde gjort normalt. Og de tingene jeg ikke har skrevet om,er i vert fall ikke til å misforstå. Det irriterende er at jeg ikke skjønner om hun flørter fordi hun vil noe eller om hun bare erter fordi det er gøy på en måte.

AnonymBruker
Skrevet

For en utakknemlig person. Først tar dere henne inn i varmen og så skal hun gå rundt og være ekkel ...

Anonymkode: 807a7...e32

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang hun prøver seg, kan du jo bare si "hva gjør du?"

Kanskje du får noen oppklarende svar 

Anonymkode: 4927a...af1

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er kanskje for dårlig til å beskrive dem, men slik det skjedde var det ikke sånt man hadde gjort normalt. Og de tingene jeg ikke har skrevet om,er i vert fall ikke til å misforstå. Det irriterende er at jeg ikke skjønner om hun flørter fordi hun vil noe eller om hun bare erter fordi det er gøy på en måte.

Vil du at det skal være flørt? 

Hvis du ikke liker det, så må du jo si fra! Sett klare grenser for deg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for vurderinger og råd. Ttil tross for korona og sånn kommer nok flere av oss til å treffes i påsken og da vil det sikkert bli litt sånn igjen. Jeg kan ikke forhindre at hun går til badet med håndkle i hånden, toppløs med bare string, når jeg er den eneste i nærheten. Eller sitter i sofaen overfor meg med litt for løst knyttet badekåpe. Men å sitte på fanget og å skulle dele pledd foran TVen kan jeg styre unna. Jeg kommer ikke til å si noe eller snakke med noen, bare holde meg mer på avstand.

Noen spurte om jeg ønsket at hun skulle flørte. Svaret er jo nei. Hun er ikke familie, men for nær slik jeg har skrevet. Og så er hun bare 20 år eller noe, mens jeg seks år eldre. Hadde dette vært en fremmed, på en tur eller fest, ville noe ha skjedd. Jeg blir jo tent, hun vet akkurat hva hun skal gjøre med blikk og berøringer og egentlig blotting. Men det er no-go, og mange røde flagg. Spesielt det at hun gjør sånn får meg til å lure om det er noe "mer" her, med henne. Jeg drar på påskeferie med litt stress i kroppen på grunn av dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo avvise henne! Pluss si ifra til din bror om hva som skjer. (Fort gjort at denne gale jenta går enda lengre og begynner å falskt anklage deg for noe) 

Anonymkode: 5644f...1b1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Kan ikke du legge av? Jeg er ikke hypp på deg og er her på familieferie. Finn noen andre å plag med den blottinga di."

Anonymkode: 3a39b...4a7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres litt ut som fantasier fra din side... Du legger da VOLDSOMT merke til pupper og manglende bh (mange går uten), cameltoe (!!!) osv. 

Anonymkode: 2499a...429

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du må jo avvise henne! Pluss si ifra til din bror om hva som skjer. (Fort gjort at denne gale jenta går enda lengre og begynner å falskt anklage deg for noe) 

Anonymkode: 5644f...1b1

Ja akkurat det kan faktisk skje. En sånn oppmerksomhetssyk jente kan plutselig snu fortere enn svint. 

Anonymkode: 75774...ae7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg starter med å snakke med henne. Nå ser det ut til at hun skal sitte på med meg oppover til fredag, så da får vi noen timer på tomannshånd. Det er en OK anledning, tror jeg.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg starter med å snakke med henne. Nå ser det ut til at hun skal sitte på med meg oppover til fredag, så da får vi noen timer på tomannshånd. Det er en OK anledning, tror jeg.  

Ta en prat med henne. Si at du føler deg ukomfortabel med dette. 

Anonymkode: 043d6...310

AnonymBruker
Skrevet
Bos43 skrev (På 20.3.2021 den 17.50):

Hun er jo kåt på deg. Lov det.. hun er singel og du er singel. Hva galt gjør hun. Ikke noe. Du burde bli glad for oppmerksomheten. Hun er også yngre enn deg, men voksen. Enten er du homo, eller så er du dum.

Han får uønsket seksuell oppmerksomhet, han synes det er ubehagelig, men problemet er heller at han er homo??

Likestillingen kommer åpenbart til for kort her.

Anonymkode: 36793...451

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Bos43 skrev (2 minutter siden):

De fleste menn liker seksuell oppmerksomhet. Jeg ville ha respondert positivt, kanskje en deilig ff? 

Du kan ikke svare for alle menn. Ikke alle synes det er behagelig med folk som blotter seg og prøver å være seksuell med dem når de ikke ønsker det. Tipper du er typen som syns at mindreårige gutter som blir utnyttet av kvinnelige voksne lærere bare er heldige. Æsj, skjerp deg.

Anonymkode: b1ab8...bda

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Bos43 skrev (2 timer siden):

Du bringer inn mindreårige?? Tror det er du som bør skjerpe deg!!

Hva tenker du om en kvinne som får uønsket seksuell oppmerksomhet? En mann som gnir den stive pikken sin inntil låret ditt, du blir ukomfortabel, men tør ikke si noe?

Klart menn også i stor grad kan oppleve seksuell oppmerksomhet som ubehagelig, og upassende. Det er holdinger som dine som gjør det enda vanskeligere for menn å si ifra. 

Menn vil alltid ha sex, med hvem som helst, når som helst. Ingen menn klarer å takke nei til en ung, villig og deilig dame. Heldigvis er ikke virkeligheten så svart hvitt. 

Anonymkode: 36793...451

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 9.06):

Takk for vurderinger og råd. Ttil tross for korona og sånn kommer nok flere av oss til å treffes i påsken og da vil det sikkert bli litt sånn igjen. Jeg kan ikke forhindre at hun går til badet med håndkle i hånden, toppløs med bare string, når jeg er den eneste i nærheten. Eller sitter i sofaen overfor meg med litt for løst knyttet badekåpe. Men å sitte på fanget og å skulle dele pledd foran TVen kan jeg styre unna. Jeg kommer ikke til å si noe eller snakke med noen, bare holde meg mer på avstand.

Noen spurte om jeg ønsket at hun skulle flørte. Svaret er jo nei. Hun er ikke familie, men for nær slik jeg har skrevet. Og så er hun bare 20 år eller noe, mens jeg seks år eldre. Hadde dette vært en fremmed, på en tur eller fest, ville noe ha skjedd. Jeg blir jo tent, hun vet akkurat hva hun skal gjøre med blikk og berøringer og egentlig blotting. Men det er no-go, og mange røde flagg. Spesielt det at hun gjør sånn får meg til å lure om det er noe "mer" her, med henne. Jeg drar på påskeferie med litt stress i kroppen på grunn av dette.

Hun bare erter deg. Hadde hun vært genuint interessert tror jeg ikke hun hadde holdt på sånn. Da tror jeg hun hadde vist deg mer respekt. 

Hadde prøvd først å ikke ta det opp. Blir bare kleint. Heller vært litt mer avvisende i kroppsspråket. Vent med å sette deg til hun har satt seg. Fortsett å lås døra og kle på deg. Vær vennlig og høflig. Unngå tomannshånd.

Hvis hun ikke gir seg så kan du jo forsøke å siste dagen eller neste gang at «Ha, ha... du er så keen på meg du... men du skjønner vel at jeg ikke går den veien der. Da hadde det skjedd for lenge siden.» Ikke gi kompliment. Ikke trøst. Bare avvis. 

Slitsomt. Men eneste som nytter tror jeg. Hun vokser det av seg og hvis ikke så får vel du kjæreste etterhvert og da stopper det seg selv  forhåpentligvis. Og da vil du være ekstra glad for at du holdt deg unna 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...