Gjest Tristessa Skrevet 28. september 2002 #1 Del Skrevet 28. september 2002 Okei... Her er lille forfatter-Lily på gang igjen, nå med analyse av eventyr. Spørsmålet mitt denne gang er: Går det an å ha et kort resyme av teksten en analyserer med i analysen? Har ikke gjort dette før, og tidligere har jeg kun vært borte i dikt, noveller og reklame... *begynner å bli sprø av all klapringen snart* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandix Skrevet 28. september 2002 #2 Del Skrevet 28. september 2002 Du kan godt åpne analysen med et kort resymé. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 28. september 2002 #3 Del Skrevet 28. september 2002 Tusen takk for svar! Men tror helt seriøst at jeg skal gjøre en annen oppgave som går ut på å analysere en reklame, er litt sikrere på den og har mere notater som bakgrunnsinformasjon. Sukk... Liker ikke analyser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 28. september 2002 #4 Del Skrevet 28. september 2002 Åh, analyser har alltid vært min store favoritt! En analyse tar jo utgangspunkt i egne meninger og tanker og poenget er bare å strukturer alt på en grei måte. For det første er det alltid greit å ha et kort resyme i en analyse, men det skal være helt kort og ingen utredning. Viktigere er det å heller bruke utdrag av teksten som eksempler for den analysen man gjør. Forklar hvorfor du tolker ting som du gjør og gi en referanse til teksten der du gjør en tolkning. Forøvrig er det viktig å ikke grave seg alt for dypt ned i en analyse også. Det er bedre å komme med mange ulike poenger og synsvinkler i en analyse, enn å grave seg ned i ett spor. Vel, dette var litt generelt om analyser da. Å analysere et eventyr er vel ikke akkurat av det enkleste, men det gjelder å se på det som en utfordring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå