AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Kan jeg si til nav at jeg ikke vil ha den før den 20, som normalt? Hvis ikke må jeg late som pengene ikke er på kontoen, fram til den 20, og følge med i nettbanken. Siden koronaen, har det vært mye vanskeligere å holde oversikt. Før pleide jeg å ta ut fast beløp i kontanter for ukeshandelen. Da visste jeg til enhver tid hva som var inne på konto. Dessuten hater jeg 17 mai mer en noen annen dag enn resten av året, og vil ikke ha pengene tidlig til noe som ikke er viktig. Beklager dere som liker den, men jeg virkelig hater, hater, hater den. Det har jeg gjort siden første gangen jeg ble tvunget til å gå i tog, med stramme fletter, og sko som ga gnagsår. Hadde gått ut av toget og stukket av hvert år, hvis jeg ikke hadde vært redd for at mamma skulle slå meg for det. Siden jeg alikevel måtte gå, subbet jeg flagget i bakken på trass. Jeg har ikke blitt noe mer glad i den i voksen alder heller, og skulle helst sett den visket ut fra kalenderen. Masse bråk, stengte veier, stengte butikker, stivpyntet fasade. Får jo ikke fred fra det forbanna korpset om man er hjemme engang. De er jo overalt. Håper måkene driter på dem i år, hvis de går forbi her igjen. Går jeg i det hele tatt ut selv, skal jeg ha på meg de styggeste klærne jeg har. Det er helt sikkert. Anonymkode: 97ec8...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Lag deg en til konto i banken og så bare overfører du pengene til den. Vipps, ut av syne Anonymkode: 362be...744 20
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lag deg en til konto i banken og så bare overfører du pengene til den. Vipps, ut av syne Anonymkode: 362be...744 Tror jeg kommer til å gjøre det også Men syns det er så utrolig teit å få den tidlig. Vil som sagt ikke ha noe med dagen å gjøre. Anonymkode: 97ec8...3fe
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 Overfør de direkte til sparekonto, også overfører du de tilbake den 20. Anonymkode: c75fe...5c9 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tror jeg kommer til å gjøre det også Men syns det er så utrolig teit å få den tidlig. Vil som sagt ikke ha noe med dagen å gjøre. Anonymkode: 97ec8...3fe Det velger du da selv. Selv om du får penger tidligere enn normalt betyr det ikke at du trenger å ha noe med dagen å gjøre. Anonymkode: 55599...1ae 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 17. mars 2021 Det får da være grenser for hva man skal syte for. Anonymkode: 944f0...d26 51
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 Overføring går automatisk. Når pengene kommer tidlig later jeg som de ikke er der, har gått kjempefint det. Anonymkode: 6cbbb...3a5 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #8 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tror jeg kommer til å gjøre det også Men syns det er så utrolig teit å få den tidlig. Vil som sagt ikke ha noe med dagen å gjøre. Anonymkode: 97ec8...3fe Helt enig at det er teit at den skal komme så tidlig. Samme problemet er det i desember da kommer den også 12. Blir lenge til neste utbetaling da, nesten halvannen uke ekstra. De som har fått viljen sin og fått gjennom dette å få den tidlig i mai burde lære seg å planlegge bedre. Man trenger ikke nytt tøy hvert eneste år til 17. mai. Nå er det jo bare en vanlig dag uansett. Anonymkode: 622a7...499 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #9 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det velger du da selv. Selv om du får penger tidligere enn normalt betyr det ikke at du trenger å ha noe med dagen å gjøre. Anonymkode: 55599...1ae Var det bare så vel. Blir likevel tvunget til å se den. Hadde jeg hatt helse og økonomi til det, hadde jeg reist til fjells hvert år. Evt. tatt ut ferie den uka hvert år, hvis jeg hadde hatt en jobb Anonymkode: 97ec8...3fe
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #10 Skrevet 17. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: De som har fått viljen sin og fått gjennom dette å få den tidlig i mai burde lære seg å planlegge bedre. Anonymkode: 622a7...499 Det er vel heller dere som ikke klarer å la være å bruke opp pengene når de kommer en uke før som trenger å lære dere å planlegge bedre? Anonymkode: 944f0...d26 10
knulleGuden666 Skrevet 17. mars 2021 #11 Skrevet 17. mars 2021 Støtter deg i at 17 mai er en dritt dag, Norge er ingen ting å feire lenger Men når det kommer til tidligere utbetaling ser jeg ikke problemet, bare å ikke bruke pengene du har på konto og bare la de stå der, du må ikke bruke pengene du har på konto 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #12 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig at det er teit at den skal komme så tidlig. Samme problemet er det i desember da kommer den også 12. Blir lenge til neste utbetaling da, nesten halvannen uke ekstra. De som har fått viljen sin og fått gjennom dette å få den tidlig i mai burde lære seg å planlegge bedre. Man trenger ikke nytt tøy hvert eneste år til 17. mai. Nå er det jo bare en vanlig dag uansett. Anonymkode: 622a7...499 Helt enig. Ikke så vanskelig å la være å bruke mer, men må følge litt mer med nå enn før, for at det ikke skal gå galt. Koronaen har mest skyld i det. Men klarer normalt å ikke røre penger, selv om de kommer unødvendig tidlig Anonymkode: 97ec8...3fe
TinaChristina Skrevet 17. mars 2021 #13 Skrevet 17. mars 2021 Tror nok ikke 17 mai blir som vanlig i år heller, så slapp av.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #14 Skrevet 17. mars 2021 knulleGuden666 skrev (Akkurat nå): Støtter deg i at 17 mai er en dritt dag, Norge er ingen ting å feire lenger Men når det kommer til tidligere utbetaling ser jeg ikke problemet, bare å ikke bruke pengene du har på konto og bare la de stå der, du må ikke bruke pengene du har på konto Ja, jeg må bare sette dem vekk, og late som jeg ikke har dem. Anonymkode: 97ec8...3fe
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #15 Skrevet 17. mars 2021 CaramelDevil skrev (Akkurat nå): Tror nok ikke 17 mai blir som vanlig i år heller, så slapp av. Det håper jeg virkelig. I så fall gjør koronaen noe positivt i det minste. Samtidig er jeg veldig lei den også. Anonymkode: 97ec8...3fe 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #16 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel heller dere som ikke klarer å la være å bruke opp pengene når de kommer en uke før som trenger å lære dere å planlegge bedre? Anonymkode: 944f0...d26 Men det er jo faktisk de som ikke klarer å planlegge eller gjøre innkjøp i april som har fått viljen sin her. Da er det jo de som ikke klarer å planlegge. Klær kan man jo fin kjøpe 16. mai. Det er pga innkjøp for 17.mai dette har gått gjennom, hvis du ikke visste dette har du kanskje bodd under en stein de siste 4 årene???? Anonymkode: 622a7...499 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #17 Skrevet 17. mars 2021 Si i fra til NAV om at du ikke ønsker utbetaling i mai måned. Problem løst. Eventuelt overfør dem til meg. Problem også løst. Etterpå kan du hyle deg lykkelig over at du slipper belastningen trygden medfører. Bare hyggelig, alltid godt å gjøre et annet menneske en stor og god tjeneste. Vinn - vinn. Anonymkode: 770ce...415 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #18 Skrevet 17. mars 2021 handler tråden om tidlig utbetaling eller ditt hat mot 17 mai? 😂 Anonymkode: 16589...f8b 15
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #19 Skrevet 17. mars 2021 Kommer trygden for sent, er det klaging. Kommer den for tidlig, er det tydeligvis også klaging ... Anonymkode: 6e67d...a7f 11
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #20 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tror jeg kommer til å gjøre det også Men syns det er så utrolig teit å få den tidlig. Vil som sagt ikke ha noe med dagen å gjøre. Anonymkode: 97ec8...3fe For mange er det viktig å få den tidligere. Mange på trygd har barn, eller ønsker å dra på cafe eller lignende sammen med familie og/eller venner den 17.mai. Så det er ikke teit i det hele tatt, for dette handler ikke kun om dine behov. Du kan med enkle grep la vær å bruke noe fra trygda di frem til den 20. Anonymkode: b75f2...e0e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå