Gå til innhold

Jeg har et internship i et stort selskap, nå vil de at jeg skal bytte avdeling, kan jeg nekte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min veileder slutter og en annen avdeling har spurt om jeg vil bytte til deres. Internshipet varer i 6 måneder og jeg er allerede 2 måneder inn i det og jeg føler jeg har blitt kjent med folk og begynt å mestre arbeidsoppgavene. 

Det å bytte nå vil se rotete ut på attesten jeg får og jeg føler at den tryggheten jeg har bygget opp forsvinner. Det tar tid å komme inn i noe nytt og å bli kjent med folk.

Kan jeg nekte? Jeg har kontrakt på at jeg skal jobbe i nåværende avdeling i 6 måneder. Samtidig er det jo lite samarbeidsvillig fra min side men jeg ønsker virkelig ikke å bytte.

Anonymkode: 8491f...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du skal nekte, men jeg synes kanskje du kan si at du trives godt på avdelingen du er på, og høre om det er mulighet for å fortsette der. Om avdelingen du er på nå trives med at du er der, og har nytte av deg, så synes jeg ikke de skal være så vrange. Synes i det minste de kan spørre deg først hva du synes. Har de mer behov for deg i en annen avdeling, og mener du har nytte av det, så synes jeg kanskje ikke du skal være vrang på det. Attesten vil jo vise at du kan mestre flere ting, dersom du bytter, så skjønner ikke at dette skal være negativt. 

AnonymBruker
Skrevet
Spell skrev (44 minutter siden):

Jeg synes ikke du skal nekte, men jeg synes kanskje du kan si at du trives godt på avdelingen du er på, og høre om det er mulighet for å fortsette der. Om avdelingen du er på nå trives med at du er der, og har nytte av deg, så synes jeg ikke de skal være så vrange. Synes i det minste de kan spørre deg først hva du synes. Har de mer behov for deg i en annen avdeling, og mener du har nytte av det, så synes jeg kanskje ikke du skal være vrang på det. Attesten vil jo vise at du kan mestre flere ting, dersom du bytter, så skjønner ikke at dette skal være negativt. 

Men det ser dårlig ut på attesten, da det fremstår som at noe har skjedd som gjør at jeg må bytte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men det ser dårlig ut på attesten, da det fremstår som at noe har skjedd som gjør at jeg må bytte.

I mange tilfeller må jo folk bytte pga ting om dette, at bedriften har behov i en annen avd o.l. Går det ikke an å få skrevet det i attesten hva grunnen til avdelingsbytte er i tilfelle? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare forklare byttet i attesten? Tror du ikke det vil se enda dårligere ut i attesten at du er lite samarbeidsvillig og fleksibel? En av de viktigste tingene med et internship er å skaffe gode kontakter og referanser, hadde virkelig ikke gjort meg selv vanskelig her. 

Anonymkode: 72335...6f2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...