Gå til innhold

Jeg synes det er så vanskelig å bare plutselig skal ha sex med han igjen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt minstemann sammen med oss i senga lenge. Han har sovet på rommet vårt i snart 3 år, og i nesten 1 år har han sovet i vår seng. 
Nå har han fått rom og seng, og da er det såklart et ønske om sex, forståelig nok!

Vi er ikke flinke til å gi hverandre oppmerksomhet i det hele tatt. Vi har såvidt hatt sex det siste året (er en god grunn med alvorlig sykdom i nær familie), men vi har heller ikke gitt hverandre en klem, et kyss osv. Med andre ord så har vi ikke funket som kjærester, men som venner. Jeg har flere ganger foreslått å legge barna litt tidligere, åpne en flaske vin og ha litt tid for oss selv. Det skjer ca aldri, og han ender ofte opp med å sitte på tlf bare.. 

Når vi da legger oss i går kveld, så ligger han der nybarbert og med ståpikk, og begynner å kose meg på rompa. Jeg kjenner jeg fryser helt til og føler det hele er helt feil. Jeg sier til han gang på gang på gang at jeg trenger litt kos og kyss av og til, og at jeg klarer ikke begynne med «full pakke» når det aldri er noe ellers. 
Jeg kunne faktisk levd uten sex. Men jeg skjønner at vi må ha sex for å være kjærester og at han har behov. Jeg føler at han faktisk må legge inn litt innsats for å gi meg litt lyst. 
Forslag til hva vi skal gjøre for å løse dette??

Anonymkode: fbe3b...7e8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville åpnet den flaska vina selv🙂

Har dere brettspill kan du finne fram det.

Her ville jeg definitivt tatt litt initiativ selv da han kanskje trenger et lite dytt🙂

Anonymkode: 4ce96...4ff

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville åpnet den flaska vina selv🙂

Har dere brettspill kan du finne fram det.

Her ville jeg definitivt tatt litt initiativ selv da han kanskje trenger et lite dytt🙂

Anonymkode: 4ce96...4ff

Skjønner den.. 
Men som sagt, så er det han som er kåt og vil ha sex. Jeg klarer meg uten 😅 Så når han kun skal ta på meg når han skal gnikke tissen på ryggen min så klarer jeg ikke bli tent... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner den.. 
Men som sagt, så er det han som er kåt og vil ha sex. Jeg klarer meg uten 😅 Så når han kun skal ta på meg når han skal gnikke tissen på ryggen min så klarer jeg ikke bli tent... 

Høres ut som dere aldri har hatt sex før.

Dette er så typisk folk i forhold, null kommunikasjon. Kan ikke snakke sammen og forstå hverandres behov. Samtalen om dette er evt glemt etterpå.

Sikker på dere passer sammen? De fleste i forhold gjør ikke det.

Anonymkode: b4069...be3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skjønner den.. 

Fy faen, hadde ikke klart å ha sex med han jeg heller.

Mannfolk..!

Ellers må dere kanskje gå i terapi hvis ikke han skjønner alvoret og endrer oppførsel etter at du har sagt hva du trenger.

En mann kan ikke forvente sex når han ellers ikke gjør noe for kona si!!!

Anonymkode: c02d5...759

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner den.. 

Du begynner litt i feil ende da. Det er tydelig at han er kåt på deg og har lyst til å ha sex med deg. At du klarer deg uten sex som du sier, sier jo mye om deg og hva du føler for ham. Det er jo tydelig at du ikke har det samme behovet for sex og heller ikke er så kåt på ham. Men allikevel forventer du at det er HAN som skal gjøre ting annerledes for å tenne DEG????

Hva med å ta iniativ selv? Vær den som tenner ham? For meg så virker det som at forholdet deres har begynt å bli relativt dødt og kan ikke si at du bidrar så mye til å gjøre noe med det selv heller? Hvis du mener at han er for opptatt av tlf når dere har lagt barna og åpnet en flaske vin....hvorfor tar du ikke selv initiativ til å gjøre noe med det? Hva med å gå på soverommet og finne frem noe sexy undertøy og ta på deg....og gå inn i stua og sett på litt fin musikk....og sett deg i fanget hans og ta ifra ham telefonen....er rimelig sikker på at du ville fått respons da ;)

Er ikke mange forhold som overlever det der, med barn liggende i senga i flere år, at den ene parten ikke har behov for sex og når den ene da en sjelden gang prøver å gjøre et fremstøt så blir han kritisert for at han ikke gjør det på den rette måten. 
For meg så virker det som du egentlig har så mye følelser igjen for ham eller har så lyst på ham lenger?? Virker som du legger all skyld på ham både hvordan han sitter med tlf og hvordan han prøver seg på deg. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Folk har forskjellige måter å vise nærhet og intimitet på, og det er kanskje typisk menn med det du beskriver. Men hvorfor er det så forferdelig feil, at vi har forskjellige måter å kommunisere nærhet på? Hvorfor skal han få kommentaren «Fy faen... mannfolk ...!»? Han forsøker ivertfall å gjenskape noe av intimiteten og nærheten mellom dere. Vær glad han forsøker, om noe feil metode.
Har det kommet klart og tydelig frem hvilke behov du har? Ofte så opplever jeg at kona kan nevne noe i forbifarten, gjerne i en bisetning, som viser seg å være kjempeviktig. Umulig for meg å tyde og en stor kilde til misforståelser. Vær tydelig og vis vei, så er det så mye enklere for begge parter å komme på rett spor igjen. 

Anonymkode: 4031f...04b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg skjønner at vi må ha sex for å være kjærester 

Uff. Jeg får vondt inni meg av den setningen 🥺

alt det andre du skriver er selvfølgelig helt forståelig. 
mennesker flest er ikke maskiner med en egen «sexknapp». 
det er mange ting som må stemme, for at man vil ha sex med en person.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ønsker deg nærhet på en annen måte, må du kommunisere det, og da kan du jo ta initiativ på en måte som viser han hvordan du foretrekker det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje forklare han at forspillet kan starte mye tidligere på dagen? Med klapp og kyss, så er du kanskje kommet litt mer inn på det sporet når det blir kveld.

Anonymkode: 94ace...258

• Liker 1
Skrevet
TrønderM skrev (5 timer siden):

hvorfor tar du ikke selv initiativ til å gjøre noe med det? Hva med å gå på soverommet og finne frem noe sexy undertøy og ta på deg....og gå inn i stua og sett på litt fin musikk....og sett deg i fanget hans og ta ifra ham telefonen....er rimelig sikker på at du ville fått respons da ;)

Du snur jo hele problemstillingen på hodet. 
Om du hadde klaget på manglende matlyst og at du ikke er sulten, så er mest sannsynlig ikke rådet du trenger «å gå å spise noe du ikke liker særlig godt».

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss så er jeg den som gir komplimenter, flørter, koser og viser interesse og ikke hun. Men jeg trenger sex og enn viss grad av hengivenhet fra henne også, hvis ikke så dabber interessen min av (ufrivillig), og vi havner i en ond sirkel. Det må gå begge veier og begge to må bidra. Å kreve at han skal oppføre seg slik du vil, før du skal bidra, er ikke rettferdig.

Anonymkode: 4031f...04b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (2 timer siden):

Du snur jo hele problemstillingen på hodet. 
Om du hadde klaget på manglende matlyst og at du ikke er sulten, så er mest sannsynlig ikke rådet du trenger «å gå å spise noe du ikke liker særlig godt».

Ja jeg syntes ikke det var det beste rådet for å være ærlig 🙈 Han blir jo kåt med en gang, jeg sliter like mye med lysten😂 Tror ikke jeg blir kåtere av å gå rundt i undertøy foran han, da hadde jeg bare blitt flau.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg syntes ikke det var det beste rådet for å være ærlig 🙈 Han blir jo kåt med en gang, jeg sliter like mye med lysten😂 Tror ikke jeg blir kåtere av å gå rundt i undertøy foran han, da hadde jeg bare blitt flau.. 

Du er jo ikke tiltrukket av han og ønsker dermed ikke sex. Har du lyst på han? Her må du gå i deg selv. 

Anonymkode: 18f01...d5c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg ser det, er det to problemer her: 1) At dere mangler nærhet i forholdet, og 2) at du ikke helt "er der" seksuelt lenger. Slik jeg leser deg, tror du kanskje selv av å løse det første problemet også vil løse det andre? 

Du sier han bør legge inn en innsats for å få deg til å ha lyst, og det er jeg helt enig i! Men jeg tror det er lurt å tenke at dere begge bør legge inn en innsats for mer nærhet i hverdagen. 

Det virker som du har prøvd å ta det opp med han noen ganger, men jeg tror kanskje dette må bli tatt opp igjen og bli en skikkelig prat. Fortell ham hva du føler og hva som er viktig for deg, og gjerne få han til å snakke om hva som er viktig for han. Kanskje kan dere bli enige om å prøve å være liksom 20% mer romantiske og nære i hverdagen, som en start. Kan begge gjøre en innsats for å gi noen komplimenter hver dag, gi en god klem bakfra til den som lager middag den dagen, minst et kyss hver dag, kose litt mens man ser på en serie eller noe sånt. Og du nevner også mobil. Kanskje avtale at en kveld i uken etter at barna er lagt skal dere bruke tid sammen uten mobil? Det er utfordrende med barn, man har ikke så mye tid til å pleie kjæresteforholdet, men allikevel, gjør noen av øyeblikkene dere får til kvalitetstid i hvert fall! 

Anonymkode: 9ce28...16a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du må i alle fall vise vei her.

Det eneste han vet nå er at han blir avvist. Det blir bare mer og mer vanskelig for ham å flørte og gjøre gradvise og romantiske tilnærminger når frykten for å bli avvist er der hele tiden. 

• Liker 4
Skrevet

Det jeg ikke forstår her er at du sier at du ikke trenger sex. Men dere har åpenbart hatt sex minst en gang før da dere har barn. Var det et rent uhell hvor han tilfeldigvis sklei inn i deg?

Altså poenget mitt er - hvordan har dere kommunisert om dette før? Har du sagt til han at du ikke trenger sex når dere ble sammen? Har det kun vært pluktsex frem til nå? Eller er dette noe som har skjedd nå plutselig at du ikke vil ha sex lenger?

Du skal åpenbart ikke gjøre noe du selv ikke vil men det er samtidig urimelig å forvente at partneren bare forstår hva som skjer uten at man kommuniserer det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skjønner den.. 

Høres ut som at forholdet snart kommer til å ryke. 

Anonymkode: 7c609...c96

Gjest Niek79
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som at forholdet snart kommer til å ryke. 

Anonymkode: 7c609...c96

Tenkte det samme. Dette ville vært helt hinsides uaktuelt for meg.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Forslag til hva vi skal gjøre for å løse dette??

Først og fremst må dere begge ha et ønske om å være kjærester og ikke bare venner. 

Så er det KOMMUNIKASJON som gjelder, ellers kan dere like godt flytte fra hverandre. En vakker dag får en av dere følelser for andre, om det er deg, er jeg helt sikker på at du kjenner på lysten til å ha sex igjen. Et langvarig og godt forhold kommer ikke gratis, det krever sitt fra begge parter! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...