AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Jeg bor i Bergen, og etter flere dårlige erfaringer med KK på Haukeland anbefaler min fastlege meg å søke planlagt keisersnitt ved Stavanger Universitetssykehus. Noen som har gjort dette og fått det innvilget? Jeg har en medisinsk grunn som ligger litt i grenseland. Noen gynekologer mener det er en god ks-grunn mens andre er mer i tvil. Anonymkode: c81ec...9af
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Det finnes ikke dårlige leger på KK, det finnes bare dårlige pasienter. Får du ikke KS der er det nok en grunn for det. Uansett utrolig merkelig å reise til Stavanger, Voss ville jo vært det mest logiske. Anonymkode: a8077...89b 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Var inne på sus om dette for en måned siden sirka, de var helt fantastiske og sa at de har ingen intensjon om å tvinge igjennom vaginal fødsel. MEN Nå hadde jeg satt meg ekstremt godt inn i fordeler og negative sider ved KS og vaginal fødsel å kunne snakke mye om dette samt at jeg kunne begrunne mine ønsker godt. Anonymkode: 66d79...770
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Var inne på sus om dette for en måned siden sirka, de var helt fantastiske og sa at de har ingen intensjon om å tvinge igjennom vaginal fødsel. MEN Nå hadde jeg satt meg ekstremt godt inn i fordeler og negative sider ved KS og vaginal fødsel å kunne snakke mye om dette samt at jeg kunne begrunne mine ønsker godt. Anonymkode: 66d79...770 Takk for svar Anonymkode: c81ec...9af
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Kan jeg spørre om hvorfor Haukeland ikke vil gi deg ks? Har hørt mange har problemer med å få det, men jeg følte selv de kastet det etter meg (ingen andre sykdommer enn ptsd etter overgrep) Anonymkode: 9394e...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 13.23): Var inne på sus om dette for en måned siden sirka, de var helt fantastiske og sa at de har ingen intensjon om å tvinge igjennom vaginal fødsel. MEN Nå hadde jeg satt meg ekstremt godt inn i fordeler og negative sider ved KS og vaginal fødsel å kunne snakke mye om dette samt at jeg kunne begrunne mine ønsker godt. Anonymkode: 66d79...770 Hadde du medisinske grunner for å KS var bedre i ditt tilfelle? Anonymkode: c063d...ee7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Min erfaring er at jeg måtte igjennom flere diskusjoner med flere leger/overlege for å bli hørt i min frykt for vaginal fødsel i seteleie. Altså setefødsel. (Min forrige fødsel endte med akutt keisersnitt etter mislykket forsøk på ytre vending fra seteleie). Overlegen prøvde å overbevise meg om at det var helt trygt med setefødsel.. Jeg klarte til slutt å gråte meg til et planlagt keisersnitt. Men det var kun dersom jeg gikk meg på at det skulle bli vaginal fødsel likevel dersom baby snudde seg av seg selv ukene i forklart. Det planlagte keisersnittet ble satt til to dager før termin🙄 ‘Planlagt akutt keisersnitt’ med andre ord. Jeg fikk så mye angst og tanker om at det kunne ende med akutt setefødsel/styrtfødsel at jeg ikke klarte å sove om nettene de neste ukene. Så jeg krevde ny vurdering til slutt, og fikk fremskyndet det planlagte keisersnittet en uke før termin. Det endte likevel med akutt keisersnitt 14 dager før termin. Min konklusjon ut i fra min erfaring er altså at SUS er utrolig vanskelige når det kommer til å bevilge planlagt keisersnitt. En skal ha ganske gode medisinske grunner for å få det. Jeg burde ha sluppet disse vanskelige diskusjonene med overlegen med tanke på at jeg både hadde vært igjennom akutt keisersnitt som følge av deres mislykket forsøk på å vende babyen slik at jeg kunne ha vaginal fødsel heller. (Helsepersonalets press og ønske). I tillegg til at det var seteleie også andre gang. Men det kan jo handle litt om hvilke folk du treffer på også da. Og holdningene deres kan også ha forandret seg de siste 3 årene. Men tvilsomt. Anonymkode: c063d...ee7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde du medisinske grunner for å KS var bedre i ditt tilfelle? Anonymkode: c063d...ee7 Vet ikke hva TS sin grunn er.. men min grunn kvalifiserer seg nok ikke som medisinsk nei. Anonymkode: 66d79...770
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde du medisinske grunner for å KS var bedre i ditt tilfelle? Anonymkode: c063d...ee7 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke hva TS sin grunn er.. men min grunn kvalifiserer seg nok ikke som medisinsk nei. Anonymkode: 66d79...770 Men ska sies at jeg alikevel godt kunne begrunne KS Anonymkode: 66d79...770
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #10 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min erfaring er at jeg måtte igjennom flere diskusjoner med flere leger/overlege for å bli hørt i min frykt for vaginal fødsel i seteleie. Altså setefødsel. (Min forrige fødsel endte med akutt keisersnitt etter mislykket forsøk på ytre vending fra seteleie). Overlegen prøvde å overbevise meg om at det var helt trygt med setefødsel.. Jeg klarte til slutt å gråte meg til et planlagt keisersnitt. Men det var kun dersom jeg gikk meg på at det skulle bli vaginal fødsel likevel dersom baby snudde seg av seg selv ukene i forklart. Det planlagte keisersnittet ble satt til to dager før termin🙄 ‘Planlagt akutt keisersnitt’ med andre ord. Jeg fikk så mye angst og tanker om at det kunne ende med akutt setefødsel/styrtfødsel at jeg ikke klarte å sove om nettene de neste ukene. Så jeg krevde ny vurdering til slutt, og fikk fremskyndet det planlagte keisersnittet en uke før termin. Det endte likevel med akutt keisersnitt 14 dager før termin. Min konklusjon ut i fra min erfaring er altså at SUS er utrolig vanskelige når det kommer til å bevilge planlagt keisersnitt. En skal ha ganske gode medisinske grunner for å få det. Jeg burde ha sluppet disse vanskelige diskusjonene med overlegen med tanke på at jeg både hadde vært igjennom akutt keisersnitt som følge av deres mislykket forsøk på å vende babyen slik at jeg kunne ha vaginal fødsel heller. (Helsepersonalets press og ønske). I tillegg til at det var seteleie også andre gang. Men det kan jo handle litt om hvilke folk du treffer på også da. Og holdningene deres kan også ha forandret seg de siste 3 årene. Men tvilsomt. Anonymkode: c063d...ee7 Jeg hadde også baby i sete i 2019, og var inne på SUS for ytre vending som var mislykket. Da ble begge alternativene, vaginalt og pks, lagt frem for oss med fordeler og ulemper, og valget var helt og holdent vårt. Jeg valgte vaginalt, men opplevde det som at det var helt greit å velge pks også, selv om de oppfordret til å velge vaginalt. Anonymkode: 947e9...5bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå