Gå til innhold

Sko fra Nelly var tydelig brukte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg sjekket, var det ikke lov å returnere sko som er brukt ute i hvert fall. Noe sålen her antydet. Tror ikke det er vanlig praksis hos noen selgere, og det med god grunn. Her burde du få penger tilbake, og rabattkuppong/gavekort som plaster på såret.

Anonymkode: cf4f3...5f9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig å få foundation flekker på sko?

Spraytan da muligens?

Foundation har man jo i ansiktet.

Anonymkode: e2a24...56c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er uenig i det mange skriver her. Er veldig glad vi har slike nettbutikker, da utvalget i butikker er veldig begrenset her i Norge. 

Har bestilt mye på nett i årevis, særlig Nelly og Zalando og har aldri opplevd dette. Har alltid fått rene klær og sko. 

Men du burde få nye ja. Her har det skjedd en feil. 

Forresten. Folk prøver jo klær på prøverommet i butikkene også. 

Anonymkode: 659dd...ec4

Misforstå meg riktig, jeg er også glad for det, men skitne sko, der går grensen. Umulig å ikke se de flekkene...

Anonymkode: 8b512...157

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er det mulig å få foundation flekker på sko?

Spraytan da muligens?

Foundation har man jo i ansiktet.

Anonymkode: e2a24...56c

Er tydelig foundation eller sminke av noe slag det som er oppå og det som er under sålen. Disse skoene er tatt rett ut av posen den kom i, og jeg så flekkene med en gang. Hvordan slike flekker kommer på sko, aner jeg ikke, men forestiller meg at de enten har blitt brukte og personen har sminka seg eller bor i et veldig skittent hjem...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forøvrig opplevd i flere skobutikker at hvis du tar på deg "prøveskoen" på den ene foten og ber om den andre også, er det betydelig forskjell. Den prøveskoen er ofte inngått. Jeg ber alltid om et helt nytt par fra butikken, og hvis de kun har prøveskoen til salgs så kjøper jeg ikke. Har opplevd så stor forskjell rett og slett.

Anonymkode: f3f92...895

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har forøvrig opplevd i flere skobutikker at hvis du tar på deg "prøveskoen" på den ene foten og ber om den andre også, er det betydelig forskjell. Den prøveskoen er ofte inngått. Jeg ber alltid om et helt nytt par fra butikken, og hvis de kun har prøveskoen til salgs så kjøper jeg ikke. Har opplevd så stor forskjell rett og slett.

Det er garantert at noen har bredere føtter og da er skoen til den personen og ikke til en med smalere fot. Ja, de blir utgåtte. 

Noen som vet hvor lang tid de bruker på å svare Mail da?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Utrolig frekt å sende tilbake brukte sko, og enda mer frekt å ta seg fullt betalt når de selger de en gang til. Skjønner du er skuffet, TS!

Anonymkode: 2f50c...2b0

Problemet er at hvis de skulle sette ned prisen når de selger brukte varer, måtte de enten øke salgsprisene for nye varer, eller gjøre noe med returordningen - ellers ville de tape mye penger, da flere kjøper klær bare for å "låne dem" i en tid, returnere dem, og få pengene tilbake.

Med andre ord gratis utlån av klær i en periode. Akkurat som å låne bøker på biblioteket.

Anonymkode: 29aba...2df

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at hvis de skulle sette ned prisen når de selger brukte varer, måtte de enten øke salgsprisene for nye varer, eller gjøre noe med returordningen - ellers ville de tape mye penger, da flere kjøper klær bare for å "låne dem" i en tid, returnere dem, og få pengene tilbake.

Med andre ord gratis utlån av klær i en periode. Akkurat som å låne bøker på biblioteket.

Disse var nedsatt i pris. Derfor kjøpte jeg to par. Et i grå og ett i svart. 

Men jeg forventer Rene sko. Disse var ekle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått møkkete klær/ sko fra Nelly, men har merket meg at det meste av sko i NLY merket er skikkelig dårlig kvalitet. Klærne er i flere tilfeller ok, men skoene er helt krise så det kjøper jeg ikke igjen. 

Anonymkode: 5f8c0...830

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk svar på Mail. De bestiller ikke nye, de er helt utsolgte... 

Jeg får derimot gratis frakt (ekspressleveranse)  på neste bestilling... Vel... Posten her hvor jeg bor, blir levert to dager i uka og neste er om nesten en uke. Så det hjelper svært lite med «ekspressleveranse» uansett... 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse var nedsatt i pris. Derfor kjøpte jeg to par. Et i grå og ett i svart. 

Men jeg forventer Rene sko. Disse var ekle.

Når jeg iblant returnerer varer på Elkjøp, tar de bare en kort titt i esken for å se om alt er der før de tar inn returen. Så jeg skulle gjette på at det samme skjer hos Nelly - en rask titt - og så over til neste vare.

Men det er risikoen ved å kjøpe brukt; man får varen til lavere pris, men vet aldri hvor brukt varen er; uansett synes ikke Nelly har oppført seg så galt når de nå tilbyr deg gratis frakt - det er ikke deres skyld at du har bestilt en brukt vare som er utsolgt.

Har du sjekket nettbutikker i utlandet? Prisen med frakt og moms blir dyrere, men du finner sikkert disse skoene i ubrukt kvalitet fra en butikk uten returordning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke handlet hos Nelly, men har opplevd i en annen nettbutikk å få klær som stinket svette. Det var bare jævlig ekkelt🤮

Anonymkode: 3ff7a...557

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg iblant returnerer varer på Elkjøp, tar de bare en kort titt i esken for å se om alt er der før de tar inn returen. Så jeg skulle gjette på at det samme skjer hos Nelly - en rask titt - og så over til neste vare.

Men det er risikoen ved å kjøpe brukt; man får varen til lavere pris, men vet aldri hvor brukt varen er; uansett synes ikke Nelly har oppført seg så galt når de nå tilbyr deg gratis frakt er ikke deres skyld at du har bestilt en brukt vare som er utsolgt.

Har du sjekket nettbutikker i utlandet? Prisen med frakt og moms blir dyrere, men du finner sikkert disse skoene i ubrukt kvalitet fra en butikk uten returordning.

Du sa hva for noe?

Er jo Nelly sitt ansvar å se til at de ikke sender ivei brukte og skitne varer... 

Det handler ikke om pris. Det handler om å få RENE nye varer. Nelly er ikke Fretex! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fikk svar på Mail. De bestiller ikke nye, de er helt utsolgte... 

Jeg får derimot gratis frakt (ekspressleveranse)  på neste bestilling... Vel... Posten her hvor jeg bor, blir levert to dager i uka og neste er om nesten en uke. Så det hjelper svært lite med «ekspressleveranse» uansett... 

Jeg ville krevd å få ekstra avslag på prisen på skoene, slik at jeg kunne brukt pengene på å vaske/rense dem. Da hjelper ikke "gratis ekspressfrakt". Skoene blir ikke noe renere av det. 

Tenker dekning av kostnader for vask/rens er en rettferdig løsning. De får solgt skoene, og du får avslag som står i stil til skoenes verdiforringelse. 

Anonymkode: 1d81d...27f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det er risikoen ved å kjøpe brukt; man får varen til lavere pris, men vet aldri hvor brukt varen er; uansett synes ikke Nelly har oppført seg så galt når de nå tilbyr deg gratis frakt - det er ikke deres skyld at du har bestilt en brukt vare som er utsolgt.

Hæ? Jo, det er Nelly sin skyld at de har tatt i mot en retur som er tydelig brukt. Kunden som sendte returen, burde ikke fått pengene tilbake. Så her har Nelly gjort en utrolig dårlig jobb. Har selv ikke opplevd slikt hos Nelly, har handlet en del der selv.

Anonymkode: 94813...64a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk. Dette skal jeg ha i bakhodet til fremtidige skokjøp.

Anonymkode: cf4f3...5f9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sa hva for noe?

Er jo Nelly sitt ansvar å se til at de ikke sender ivei brukte og skitne varer... 

Det handler ikke om pris. Det handler om å få RENE nye varer. Nelly er ikke Fretex! 

Som jeg var inne på tidligere - det er så mange som returnerer til Nelly at de i praksis er som Fretex.

Vil man kjøpe nye, rene varer kjøper man dem i en butikk uten returordning.

Forstår godt at du er skuffet, men man får det man betaler for; Nelly er nå Nelly. Iblant er kvaliteten grei, andre ganger ikke, særlig når man allerede vet at man kjøper brukt.

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg var inne på tidligere - det er så mange som returnerer til Nelly at de i praksis er som Fretex.

Vil man kjøpe nye, rene varer kjøper man dem i en butikk uten returordning.

Forstår godt at du er skuffet, men man får det man betaler for; Nelly er nå Nelly. Iblant er kvaliteten grei, andre ganger ikke, særlig når man allerede vet at man kjøper brukt.

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Misforstå meg riktig, jeg er også glad for det, men skitne sko, der går grensen. Umulig å ikke se de flekkene...

Helt enig meg deg i det 🙂

Anonymkode: 659dd...ec4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ?

Beklager - misforstod det du skrev om at du fikk dem til nedsatt pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...