Gå til innhold

Flytte sammen med en rotekopp som sier at han skal endre seg når vi flytter sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg har vært sammen i nesten 2 år. I starten tenkte jeg ikke så mye over rotet og mangel på renhold hos ham men det er faktisk veldig over gjennomsnittet dårlig.

Han snakker ofte om at han ikke vil ha det sånn at overraskelsesbesøk skal grine på nesen av standarden hans fordi han tross alt bor der med barn, men det gjør jeg også og jeg har det ikke i nærheten av slik som han har det.

Vi har snakket om å bo sammen i fremtiden og en ting jeg da har tatt opp er at jeg trenger å ha det nogenlunde ryddig for at hverdagen skal fungere. Slik som at kjøkkenbenken er klar for å lage neste måltid, klær er brettet klare i skuffer ol. Jeg mistrives når det ligger søppel i poser på gulvet og støvdottene fyker. Hans svar er da at han kommer til å gå inn i mine rutiner og alt vil bli gjort når vi bor sammen. Kjenner meg veldig usikker på dette...

Noen erfaringer eller tanker rundt dette?

Anonymkode: 37236...7e4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

NEI! Si at han må bevise det før dere flytter sammen, ellers ender du opp med å være mora hans!

Anonymkode: 54ff7...79f

• Liker 44
Skrevet

Ikke flytt sammen før han har vist at han kan rydde. Du kommer til å ende opp som ryddehjelp og skrive innlegg på kg om hva du skal gjøre. 

• Liker 33
Skrevet

Jeg tror ikke du skal regne med at han forandrer seg.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Gift på 10 året snart og han er fremdeles en rotekopp. Har ikke forandret seg en støyt. Ett hvert rom ser ut som en atombombe har gått av når han forlater det, og han kan fort bare trå rett over rot i flere dager. I tillegg så må han selvfølgelig innstendig fortelle meg hvis han mot formodning skulle ha gjort noe husarbeid så jeg kan Rose han opp i skyene. Har innsett for mange år siden at det ikke blir bedre. 

Anonymkode: e51c3...662

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei han vil ikke forandre seg. Klarer han det ikke nå så klarer han det ikke seinere. Han har hatt 2 år på å bevise at han kan forandre seg TS. Noe han ikke gidder. 

Du kommer til å bli ei masekjerring og han vil skylde på deg fordi dere krangler om husarbeid. 

Anonymkode: c6bca...fea

• Liker 13
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Det kommer ikke til å endre seg, nei.

Si han må vise i praksis at han kan endre seg og faktisk holde det normalt ryddig.

Skrevet

Jeg er en slik rotekopp. Har forandret meg når jeg bor med samboer, men det har tatt lang tid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å endre seg! 

Jeg hadde det rotete en periode fordi vi bodde på tretti kvm. Ikke skittent, men rotete av mangel på oppbevaring og plass. Vi  støvsugde daglig og kjørte tre klesmaskiner daglig osv, men når man flytter og starter på fresh, starter man også på fresh med nye rutiner, og man tar med seg kun det man trenger og sine favoritt-ting slik at det ikke blir rot. Du må kreve at han ikke drar med seg rot inn i det nye hjemmet dere skal dele. (Du vil uansett ikke ha gutterom-nips i stua) Og, gjør alt i husarbeidet til en rutine. Ha litt tro på han, han er vel en oppegående og normal mann ellers, eller? Hvis ikke, bør du kanskje revurdere hele forholdet. 

Anonymkode: 6af91...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Hadde krevd at rotekopper beviste seg FØR man flytta sammen, over flere måneder. Minst 6 mnd, men opptil 1 år.

Anonymkode: 78757...350

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (8 minutter siden):

Jeg er en slik rotekopp. Har forandret meg når jeg bor med samboer, men det har tatt lang tid.

Hadde du vært villig til å skjerpe deg før du flyttet for å bevise det, da? :) At du var villig til å gjøre en innsats?

Anonymkode: 3502c...fc7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man finner alltid en unnskyldning for ikke å ta grep, det forandrer seg ikke ved å flytte. Han kommer ikke til å endre seg, men han vil jo ha deg til å rydde - så det vil jo se bedre ut. 

Anonymkode: 7264a...458

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du vært villig til å skjerpe deg før du flyttet for å bevise det, da? :) At du var villig til å gjøre en innsats?

Anonymkode: 3502c...fc7

Er ikke sikker på om jeg hadde klart det. Men nå flyttet jeg inn til ham etter en måned, og ryddet alltid før han kom på besøk. Skjønner godt at man er skeptisk til å flytte sammen med en slik person.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kjæresten og jeg har vært sammen i nesten 2 år. I starten tenkte jeg ikke så mye over rotet og mangel på renhold hos ham men det er faktisk veldig over gjennomsnittet dårlig.

Han snakker ofte om at han ikke vil ha det sånn at overraskelsesbesøk skal grine på nesen av standarden hans fordi han tross alt bor der med barn, men det gjør jeg også og jeg har det ikke i nærheten av slik som han har det.

Vi har snakket om å bo sammen i fremtiden og en ting jeg da har tatt opp er at jeg trenger å ha det nogenlunde ryddig for at hverdagen skal fungere. Slik som at kjøkkenbenken er klar for å lage neste måltid, klær er brettet klare i skuffer ol. Jeg mistrives når det ligger søppel i poser på gulvet og støvdottene fyker. Hans svar er da at han kommer til å gå inn i mine rutiner og alt vil bli gjort når vi bor sammen. Kjenner meg veldig usikker på dette...

Noen erfaringer eller tanker rundt dette?

hahahaha. Forget it! Dette skal han f... meg bevise først. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Haha tro meg, endrer seg ikke! Hilsen mamma til samboer og barnet vårt. 

Anonymkode: da9b8...883

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei nei nei!!! Ikke flytt sammen med en rotekopp! Jeg har samme erfaring, sliter med rot inni og utenfor huset mitt tre år etter samlivsbrudd!!

Anonymkode: e3cd0...3c1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det rimelig av meg å si at han må «vise» at han klarer det alene først?🤔

Syntes det er vanskelig å skulle senke standarden min for føler den er på det minimale allerede.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet inn med en rotekopp. 20 år flyttet jeg ut. Han er fortsatt en rotekopp. Synes synd på nye samboeren hans. Han er nok ikke så sjarmerende når han kjefter for at bokseren under sengen ikke er havnet i vask 😂😂😂 Samboeren min nå er skilt og bodde 3 år alene og har gode rutiner på husstell, så her samarbeider vi godt 😊

Tenker at din mister motivasjonen til å bli ryddig hvis hushjelpen flytter inn før han har skjerpet seg. For da er det så enkelt at du bare tar det. Det er bedre når du ikke er der. Da har han ikke noe valg. Og la det gå minst ett år etter at han har blitt "ryddig" bare for å se at han ikke bare tar seg sammen midlertidig for å lure deg.

Anonymkode: 3a663...114

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og husk å IKKE gjøre husarbeide når du er på besøk hos han! Akkurat som han ikke gjør husarbeide når han er på besøk hos deg!

Anonymkode: 3a663...114

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hah, han kommer ikke til å endre seg særlig, been there, left that. 

Anonymkode: ee2e8...a6e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...