Gå til innhold

Hva gjør man med rynker som går ned fra nesa og mot munnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gjennom 30-årene fått mer og mer tydelig rynker på hver side av munnen, altså de går ned fra nesa. En v, på en måte. Hva heter dette og er det noe man kan gjøre for at det skal bli mindre tydelig? Får så veldig resting bitch face av det!

Anonymkode: 0702c...7c9

AnonymBruker
Skrevet

Ansiktet vårt etter 30 reflekterer på godt og vondt livet vårt, ts. Ja, du KAN jo ta botox el. men det konstruktive er å innse at du lever et liv som innebærer at du hyppig bruker ansitsmusklene slik at ansitet ditt ser surt og misfornøyd og sint ut. 

Vi har 80-100 år på jorden. Smil mer, vær mindre sur. :)

Anonymkode: a396b...212

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på nasolabialfold, eller rynker på overleppa/rundt munn?

Anonymkode: 1d1db...0ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nasolabiale linjer?

Du kan for eksempel ta fillers dette, enten rett i linjen eller så fyller man litt på kinnene for å løfte dem.

Det er nemlig egentlig ikke en rynke på en måte, men kinnene som har mistet volum og elastisitet og som synker litt. Så løfter du kinnene litt med å f eks fylle fillers i kinn så blir disse mindre.

Anonymkode: 72a9f...eca

AnonymBruker
Skrevet

Nasolabiale linjer, som de andre skriver. Er visst helst fillers som brukes mot sånnt og ikke botox, da dette er resultat av hud som blir slappere. Har selv vurdert dette, men jeg slo det fra meg pga jeg er redd det vil endre for mye i ansiktet og se unaturlig ut. Bruker botox i sinnarynken og litt fillers i leppene fra før av, så er jo ikke motstander av å endre/vedlikeholde litt. Et litt mer drastisk tiltak er vel ansiktsløft/trådløft, men det er nok du altfor ung til!

Anonymkode: 07823...e89

AnonymBruker
Skrevet

Ah, takk for at dere ga meg navnet på dem! Sånne nasolabiale linjer er det jeg mener, ja. 

Jeg har akkurat fylt 40. Jeg syns veldig mange som har fillers ser så oppblåste ut i ansiktet, som om de har et hovent kinn eller noe. I alle fall amerikanske kjendiser.  Før hadde jeg noen små linjer nedover der, men nå er det tydelig "søkk" føler jeg.  Ekstra tydelig når jeg er helt avslappet i ansiktsmusklaturen. 

Jeg føler plutselig at ikke ansiktet passer til kroppen - trener veldig mye og har dermed en trent kropp som jeg har jobbet hardt for, mens ansiktet bare faller sammen... :( Da faller søren meg selvtilliten også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har ikke greie på dette, men vet at man kan kjøpe led-lysmasker, som skal stimulere huden til å «fornye»seg. har aldri testet det selv, men som 45 år med masse linjer må jeg gjøre noen tiltak. ønsker helst ikke fillere😬

Anonymkode: 31c59...fed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ah, takk for at dere ga meg navnet på dem! Sånne nasolabiale linjer er det jeg mener, ja. 

Jeg har akkurat fylt 40. Jeg syns veldig mange som har fillers ser så oppblåste ut i ansiktet, som om de har et hovent kinn eller noe. I alle fall amerikanske kjendiser.  Før hadde jeg noen små linjer nedover der, men nå er det tydelig "søkk" føler jeg.  Ekstra tydelig når jeg er helt avslappet i ansiktsmusklaturen. 

Jeg føler plutselig at ikke ansiktet passer til kroppen - trener veldig mye og har dermed en trent kropp som jeg har jobbet hardt for, mens ansiktet bare faller sammen... :( Da faller søren meg selvtilliten også.

Ah, trodde du var i 30-årene. Da er du like gammel som meg. Akkurat det jeg mente i innlegget over, at man blir puffy i ansiktet , så derfor slo jeg det fra meg. Holder meg til botoxen mellom øynene, og lar smilerynkene være. Er slank og trent som deg, så da tror jeg dessverre ansiktet avslører alderen vår mer, siden vi mister fettet i ansiktet.

Anonymkode: 07823...e89

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sånne linjer siden jeg var 20. Helt ok.

Anonymkode: 38bdf...8f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 13.06):

Du kan ta fillers for søkket og trådløft i ansiktet :) og kanskje bittelitt fillers i skinnene for å løfte mer. Veldig populært i asia. Mange har dypt søkk ikke pga alder men medfødt nasolabiale linjer og folk ned i 20 års alderen gjør det der.  

jeg tar det selv og er 30 :) ser ikke fikset ut i det hele tatt. Men trådløft er jeg for ung til og har ikke helt behovet enda. 

Anonymkode: d1fa6...23d

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært flink med hudpleie siden du var ungdom?

Anonymkode: e56a4...958

AnonymBruker
Skrevet

Ja, veldig mulig det synes mer når man er slank og trent, men veldig irriterende. Løft hørtes litt drastisk ut! Men at fillers i linjene kan gjøres uten at det ser kunstig ut er jo lovende. Bare noen uker siden jeg ble 40. Så er ikke vant til det ennå, haha!

Hudpleie har jeg ikke vært flink til, nei. Hadde hest i 20 år og var mye ute, men aldri solt meg noe særlig. Bruker bare en tilfeldig krem som gjør at foundation og concealer sitter. Og bruker sminkefjerningsserviett.

Lurer på om det er genetisk også, mamma er i 70 årene, men har hatt de rynkene veldig lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud damer, nå må dere snart gi dere med dette tullet. Nasolabiale linjer er virkelig ikke rynker! Det er helt naturlig og slik ansiktet skal være. Slutt å tulle til alt mulig rart.

Anonymkode: 37947...bf9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Herregud damer, nå må dere snart gi dere med dette tullet. Nasolabiale linjer er virkelig ikke rynker! Det er helt naturlig og slik ansiktet skal være. Slutt å tulle til alt mulig rart.

Anonymkode: 37947...bf9

Det er øyet som ser, noen har de nesten hele livet.  Jeg skjønner de som vil fikse på det.   Jeg har aldri hatt de og er snart 48.  Har kronisk fet hud i t-sonen så noe positivt kom det ut av å alltid ha glinsende hud. 

Anonymkode: 56563...64d

AnonymBruker
Skrevet

Man slutter å røyke og sniffe kokain. 

Anonymkode: 2f570...5c1

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man slutter å røyke og sniffe kokain. 

Anonymkode: 2f570...5c1

Haha! Aldri gjort noen av delene!

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytter litt på denne 🙂Har lest at dersom man tar filler der, så strekkes huden i området noe som kan gjøre linjene mer tydelige når filleren forsvinner. Det er også risiko for komplikasjoner. Jeg har selv opplevd at filler (Restylane) klumper seg når jeg har fått det injisert under arr. Noen her som har opplevd det slik?

Anonymkode: 52965...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...