Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jag har datet en fyr i et halvt år nå, og vi kan vel egentlig si at vi holder på. 

Problemet er bare at han er ganske ustabil, og har sagt rett ut til meg at han ikke blir forelsket, og aldri har vært det. 
Han er 33 år, og har vært i et seriøst forhold tidligere, tiltros for at han ikke var forelsket. 

Problemet er bare at han har det perfekt slik ting er nå. Han får noen å ligge med, vi treffes noen ganger i uken og han slipper de kjedelige tingene som å treffe familie, venner og alle "forpliktelsene" som medfører et forhold. Men vi ligger ikke med andre. 

Jeg har spurt tidligere hva han vil, og han sier han er usikker og dårlig på kjærlighetsrelasjoner. Vi har det veeldig gøy når vi er sammen, har god sex og da er alt fint og flott, så jeg har latt dette passere. Han vet at jeg er ute etter noe seriøst, og vil ha kjæreste. 

Jeg vil så gjerne ha en avklaring, men hver gang jeg tar det opp eller hinter til noe. Så blir det bare rar stemning, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er snill med meg, men ikke noe særlig romantisk. Dette har han sagt hele tiden at ikke faller naturlig for han. 

Jeg lurer derfor på om jeg bare skal åpne hjertet mitt til han, og fortelle at jeg er veldig interessert for å se om den "taktikken" funker bedre? Men hvordan gjør man egentlig dette? Hvordan skal jeg si det på en måte som ikke skaper rar stemning, eller skremmer han vekk? Er dette noe man kan si på melding, isåfall hvordan kommer man inn på temaet? 

Det hører også med til historien at det er usikkert om han ble boende i samme by som meg i fremtiden, grunnet jobb. Jeg vil derfor gjerne ha en avklaring for å ikke sløse masse tid på en jeg allerede er litt for forelsket i. 

Anonymkode: d254a...022

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ville jeg bare trukket meg ut av "relasjonen".  Han har sagt til deg at han ikke blir forelsket, det blir rar stemning hver gang du tar opp temaet, og dere står på stedet hvil. 

Du sier det jo så fint selv, HAN har det perfekt slik det er nå: sex, en å være sammen med og ha det hyggelig med, uten forpliktelser og sånn.  Det holder i massevis for han.  Men det holder ikke for deg. Du bør da ikke bruke mer tid på han, og heller komme deg ut på markedet å finne noen som vil det samme som deg, ellers blir du vandrende i en evig ond sirkel med denne mannen. 

Du kan aldri endre en person, ha det i mente. Vil han ikke så vil han ikke, inntil han evt. treffer en annen som er mer passende for han. 

Jeg tenker at din avklaring allerede ligger oppe i dagen, men du vil så mye mer enn han. Sier du til han at du er forelsket og vil noe mer, tror jeg ikke det vil endre på noe, men kanskje bli mer kleint... 

• Liker 4
Skrevet
Måneskinn skrev (2 minutter siden):

Her ville jeg bare trukket meg ut av "relasjonen".  Han har sagt til deg at han ikke blir forelsket, det blir rar stemning hver gang du tar opp temaet, og dere står på stedet hvil. 

Du sier det jo så fint selv, HAN har det perfekt slik det er nå: sex, en å være sammen med og ha det hyggelig med, uten forpliktelser og sånn.  Det holder i massevis for han.  Men det holder ikke for deg. Du bør da ikke bruke mer tid på han, og heller komme deg ut på markedet å finne noen som vil det samme som deg, ellers blir du vandrende i en evig ond sirkel med denne mannen. 

Du kan aldri endre en person, ha det i mente. Vil han ikke så vil han ikke, inntil han evt. treffer en annen som er mer passende for han. 

Jeg tenker at din avklaring allerede ligger oppe i dagen, men du vil så mye mer enn han. Sier du til han at du er forelsket og vil noe mer, tror jeg ikke det vil endre på noe, men kanskje bli mer kleint... 

Helt enig... stor fare for at du får følelser og havner i en hekt. Kom deg bort.  Sier du hvordan du har det så vil han trekke seg mer unna. Han er ute etter sex og vennskap og han kan ikke gi deg det du ønsker fra han. Fort at det blir ugreier av det. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...