AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Ingen på jobben min har vært nærkontakter med en smittet selv om vi er en stor avdeling, men samboeren min er det titt og ofte gjennom jobben sin. Pasientene mine er veldig dårlige og jeg er livredd for å smitte dem. Det tar veldig på psykisk. Jeg har ikke råd til å bo borte, men enten må samboer eller jeg sykemelde meg for dette går ikke. Anen løsning? Anonymkode: 8dcec...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Jeg forstår at du bekymrer deg for pasientene dine, men har dere ikke noen dere kan snakke med om dette? Bedriftshelsetjenesten e.l.? Det virker ekstremt å bli sykmeldt pga. at det er slitsomt å havne i karantene ofte. Anonymkode: b1f94...73b 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg forstår at du bekymrer deg for pasientene dine, men har dere ikke noen dere kan snakke med om dette? Bedriftshelsetjenesten e.l.? Det virker ekstremt å bli sykmeldt pga. at det er slitsomt å havne i karantene ofte. Anonymkode: b1f94...73b Jeg havner som regel ikke i karantene. Bare samboer. Jeg ligger våken og tenker over alle nærkontakter. Fra før av rekker jeg bare å sove fem timer mellom kveld og dag. Med tankekjøret får jeg to om jeg er heldig Anonymkode: 8dcec...5a2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg havner som regel ikke i karantene. Bare samboer. Jeg ligger våken og tenker over alle nærkontakter. Fra før av rekker jeg bare å sove fem timer mellom kveld og dag. Med tankekjøret får jeg to om jeg er heldig Anonymkode: 8dcec...5a2 uff høres helt forferdelig ut. har dere to soverom, slik at du kan sove på et annet rom? og leve i sølibat ut pandemien haha ble litt tull her nå. men forstår deg. ikke en god situasjon🥲 Anonymkode: 755b9...2b9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 Mitt råd: gå til legen og få sykemelding! Før noen sier at det ikke er grunnlag for det, jo det er det. Ett år med de psykiske påkjenningene som de i helsevesenet har hatt så kan man risikere å ende opp med posttraumatisk stress... Bedre å ta en time-out nå og heller komme tilbake sterkere enn å pushe for hardt og bli langtidssykemeldt... Anonymkode: 6e198...046 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg havner som regel ikke i karantene. Bare samboer. Jeg ligger våken og tenker over alle nærkontakter. Fra før av rekker jeg bare å sove fem timer mellom kveld og dag. Med tankekjøret får jeg to om jeg er heldig Anonymkode: 8dcec...5a2 Bestill time hos psykolog. Problemet er ikke at han er nærkontakt, men måten du takler det på. Anonymkode: ca0e3...1a9 3
Gjest Kastanjefrø Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg havner som regel ikke i karantene. Bare samboer. Jeg ligger våken og tenker over alle nærkontakter. Fra før av rekker jeg bare å sove fem timer mellom kveld og dag. Med tankekjøret får jeg to om jeg er heldig Anonymkode: 8dcec...5a2 Om du jobber på et universitetssykehus kan du høre om du kan bo på pasienthotellet.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #8 Skrevet 17. mars 2021 Det finnes youtubevideoer om helseangst. Anonymkode: db264...b98
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #9 Skrevet 17. mars 2021 Alle kan faktisk ikke sykemelde seg bare fordi de har en samboer som er blitt nærkontakt, da hadde det jo ikke vært folk igjen i helsevesenet. Jeg jobber selv på en spesialavdeling på sykehus og er redd for å dra med smitte, men det er jo ikke sykemeldingsgrunn, det er bare noe man må lære seg å håndtere rett og slett. Anonymkode: e29bd...583
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #10 Skrevet 17. mars 2021 Både jeg og fyren jeg dater arbeider i helsevesenet. Jeg går i tillegg en helsefaglig utdanning med praksis. Ikke én eneste gang har jeg havnet i karantene. Han har testet seg to ganger, og vært negativ begge ganger. Jeg forstår at den angsten du kjenner på er forferdelig for deg. Samtidig er det litt i overkant mye. Derfor er det nok ikke så dumt å få seg en legetime og få luftet ut alle disse bekymringene du sitter med. Du må jo være forferdelig sliten av dette her. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle kan faktisk ikke sykemelde seg bare fordi de har en samboer som er blitt nærkontakt, da hadde det jo ikke vært folk igjen i helsevesenet. Jeg jobber selv på en spesialavdeling på sykehus og er redd for å dra med smitte, men det er jo ikke sykemeldingsgrunn, det er bare noe man må lære seg å håndtere rett og slett. Anonymkode: e29bd...583 Det er vel ikke nærkontakter per se som er problemet her. Det er TS sine angstsymptomer som går ut over hennes vel og ve. Da er det ikke så dumt å ta tak i det. Jeg sier ikke at sykemelding er rett, men noe må jo gjøres. Anonymkode: ca744...d5e 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #11 Skrevet 17. mars 2021 Må din samboer teste seg hver gang han settes i karantene? Her jeg bor er i hvert fall de nye retningslinjene at folk i samme husstand som en nærkontakt også skal i karantene frem til negativt prøvesvar foreligger.. Anonymkode: d1954...57c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå