Gå til innhold

Ta på bedøvelsesplaster selv eller må helsepersonell gjøre det?

Påskelilja

Anbefalte innlegg

Datteren min skal kanskje ta blodprøve.

Etter en dårlig opplevelse er hun veldig redd.

Kan jeg ta på bedøvelsesplastre (slik som Emla eller Tapin) før vi drar til legen eller må helsepersonell gjøre det?

Det tar jo en time før de virker. Så jeg tenker det blir leit om helsepersonell må ta det på og vi så må vente over en time før hun får tatt prøven (skal tas av et kvarter før prøven). Dumt om hun må sitte å grue seg i over en time.

Hva har dere gjort? Ønsker kun svar fra dem med erfaring med temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klart du kan ta på selv. Er jo bare et plaster. Du kan kjøpe på apoteket, ta på ca en time før avtalen. 

Anonymkode: 8df7d...82d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ta det på selv. Det er helt vanlig. Man må jo det for at det skal rekke å virke. Du får kjøpt reseptfritt på apotek. 

Anonymkode: 1a621...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ta på selv :) ville tatt på begge armene for sikkerhetsskyld om de må lete etter årer da kremen kan få årene til å trekke seg sammen. 

Om hun har hatt en dårlig opplevelse ville jeg spurt om muligheten for å få en erfaren helsesekretær, eller en bioingeniør om de har det på legekontoret, alternativt rekvisisjon i forkant til å dra innom sykehuset på laboratoriet der (eller fürst). Det er så viktig at barn får en positiv opplevelse av blodprøvetaking med en gang og ikke blir livredd og det koster så lite av helsepersonell å gjøre en liiiiiten innsats! 

Anonymkode: 11d08...ec5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ta på selv, ja 🙂 Vi fikk barnehagen til å ta på siden han skulle rett fra barnehagen og til legen. Det gikk helt fint. 

Anonymkode: 48e5b...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta på selv, lurt å ta på begge armer😊

Anonymkode: 2c2a0...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var innom legekontoret og fikk med hjem før vi skulle ta blodprøve. De har laboratorium på legekontoret så de hadde liggende der 😊 

De sender alltid med sa de så ungene slipper å sitte der for å vente på at plastrene skal virke. Anbefaler å sette på begge armer tilfelle de ikke får til på ene armen 😊

Anonymkode: 4c498...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan føye til at de på legekontoret ga alltid en is etter blodprøven. Pluss at de var supre på å gjøre hele opplevelsen gøy til sønnen min. Han var også veldig redd etter en dårlig opplevelse på barneavdelingen på sykehuset. 

håper det går bra med datteren din ❤️

Anonymkode: 4c498...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...