Gå til innhold

Han klager på min brusdrikking, men snuser selv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker som regel 1-2 bokser Pepsimax om dagen. Om jeg ikke har fått handla på tilbud (eller i Sverige når det var lov) blir det i perioder mindre. Jeg vet at det ikke er bra for verken tennene mine, eller økonomien min, men jeg unner meg det. Jeg liker Pepsimax og har god nok økonomi til å drikke det. 

Min samboer har de siste par månedene irritert seg veldig hver gang jeg bruker mine penger på brus, og kommer hjem med nytt brett brus. Han mener jeg burde prioritere annerledes, tenke på barna, feriesparing, huslån, pensjon osv. Når han tar opp dette, forsvarer jeg meg med at han bruker av sine penger på snus(en boks om dagen), og at det blir litt samme greia.

Dette gjør han dritsur og han synes jeg er urettferdig som sammenligner brus med snus, fordi det ikke er nikotin i brus og man blir ikke avhengig av brus. Jeg er ikke avhengig av brus - jeg bare liker Pepsimax og unner meg det.

Jeg tenker jo det er han som er urettferdig som mener at jeg må prioritere mine penger annerledes, mens han skal få fortsette bruke sine penger på snus. Selv tenker jeg at begge må få bruke så mye av sine egne penger man vil, og på hva man vil, så går felleskontoen til barna, huslån, feriesparing osv. Pensjon er mitt ansvar, og det har jeg kontroll på - tross brusdrikking.

Men jeg er kanskje urimelig? Siden jeg ikke er avhengig på samme måte? Trenger å høre hva andre tenker om hvem som er den urimelige. 

(Åpenbart ville det mest fornuftige økonomisk vært å slutte med både Pepsimax og snus, men jeg kjenner ikke noe behov for å spare den lille prosentandelen av inntekten min som jeg bruker på brus. Jeg har heller ikke noe problem med at samboer bruker sine penger på snus)

Anonymkode: 4f006...ff4

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg 👍🏻

Anonymkode: 1a8f0...647

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg drikker som regel 1-2 bokser Pepsimax om dagen. Om jeg ikke har fått handla på tilbud (eller i Sverige når det var lov) blir det i perioder mindre. Jeg vet at det ikke er bra for verken tennene mine, eller økonomien min, men jeg unner meg det. Jeg liker Pepsimax og har god nok økonomi til å drikke det. 

Min samboer har de siste par månedene irritert seg veldig hver gang jeg bruker mine penger på brus, og kommer hjem med nytt brett brus. Han mener jeg burde prioritere annerledes, tenke på barna, feriesparing, huslån, pensjon osv. Når han tar opp dette, forsvarer jeg meg med at han bruker av sine penger på snus(en boks om dagen), og at det blir litt samme greia.

Dette gjør han dritsur og han synes jeg er urettferdig som sammenligner brus med snus, fordi det ikke er nikotin i brus og man blir ikke avhengig av brus. Jeg er ikke avhengig av brus - jeg bare liker Pepsimax og unner meg det.

Jeg tenker jo det er han som er urettferdig som mener at jeg må prioritere mine penger annerledes, mens han skal få fortsette bruke sine penger på snus. Selv tenker jeg at begge må få bruke så mye av sine egne penger man vil, og på hva man vil, så går felleskontoen til barna, huslån, feriesparing osv. Pensjon er mitt ansvar, og det har jeg kontroll på - tross brusdrikking.

Men jeg er kanskje urimelig? Siden jeg ikke er avhengig på samme måte? Trenger å høre hva andre tenker om hvem som er den urimelige. 

(Åpenbart ville det mest fornuftige økonomisk vært å slutte med både Pepsimax og snus, men jeg kjenner ikke noe behov for å spare den lille prosentandelen av inntekten min som jeg bruker på brus. Jeg har heller ikke noe problem med at samboer bruker sine penger på snus)

Anonymkode: 4f006...ff4

Så heldige dere er, og så godt dere må ha det. Siden dere må krangle om sånne små bagateller. Nyt livet videre. 

Anonymkode: 83a47...f20

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Drikker også Pepsi Max. Kjæresten snuser. Han gjør hva han vil, jeg gjør det jeg vil. 

Anonymkode: 171d8...cbf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, du må da få drikke brus om du vil det? Hadde det vært min samboer, hadde jeg trodd at han ikke var seriøs. Det er da vel ikke greit å bruke penger på snus fordi det er nikotin i det kontra brus? Penger ut er penger ut. Drikk brusen din med god samvittighet. 

Anonymkode: af1fb...702

• Liker 12
Skrevet

Folk er jo avhengige av Pepsi Max, så det er ikke noe argument for han å bruke. 

Han er urimelig! Hvis han gir opp snusen, så får du slutte med Pepsi, ellers har han ingenting han skulle ha sagt. Utrolig egoistisk tankegang!

• Liker 7
Skrevet (endret)

Så heldige dere er, og så godt dere må ha det. Siden dere må krangle om sånne små bagateller. Nyt livet videre. 

Anonymkode: 83a47...f20

Haha!

Tjener du veldig mye mer enn samboeren din? Kanskje det er det som gjør han irritert? At du kan leve mer "luksuriøst" enn han.

Men han er den urimelige ja.

Endret av sstinemor
  • Liker 1
Skrevet (endret)

For snus er jo så mye bedre 🙄

Den mannen din ser ut til å mangle selvinnsikt. Snus er vel både dyrere og mer skadelig.

Neste gang får du bare be han kutte snusen. 

Men en partner burde seriøst ikke blande seg på den måten og hakke slik, han virker veldig slitsom.

Du er ikke urimelig, hilsen en som fint kan drikke langt mer enn 2 bokser på en dag. 2 bokser er da ingenting, såpass burde da være lov å unne seg, såfremt man har økonomi til det 😊

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 10
Skrevet

Enig med deg, du er ikke urimelig. 

Skrevet

Du er overhodet ikke urimelig. Han oppfører seg tulling.

Gjest Tamsi
Skrevet

Han snuser en boks om DAGEN og våger å kommentere din pengebruk? Èn boks snus koster jo nesten like mye som et helt brett brus på tilbud, og brusen kjøper man ikke akkurat daglig.

Nei fy søren. Sett opp et regnestykke til han og vis hvor det virkelig er penger å spare. Det må da være godt over 2000 kroner i måneden? Det er vel forøvrig koffein i pepsi, er da strengt tatt avhengighetsskapende det også.

AnonymBruker
Skrevet

Dere er begge avhengige, jo. Var du ikke avhengig ville du ikke lirt av deg tull som "unne meg" (å ødelegge helsa). Dette er samme type logikk en som er avhengig benytter.

Diskusjonen er uansett helt idiotisk. Slutt å drikk brus og slutt å snuse og fokuser mer på å oppdra barn som ikke har foreldre som krangler om brus og snus. 

Anonymkode: 7a971...174

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne krangelen virker for meg å være lik det som ofte er et problem i samfunnet. Dårlig kommunikasjon. Kanskje han kommuniserer på en dårlig måte, eller kanskje du tar det feil. Du svarer anklagende, med "ja, men hva med du som ...". Dette er ikke en god måte å svare på når noen tar opp noe. 

Problemet er ofte at de som kommuniserer fyrer seg opp, blir irriterte, blir vonbråten, blir krenket, eller hva som helst, og når én eller flere av partene i samtalen mistolker, eller er dårlige på å formidle budskapet, så blir situasjonen utrivelig, og det fører til krangling. Ofte unødvendig krangling.

Har ikke noe tips. Synes bare det er dumt at menneskeheten har blitt sånn.

Anonymkode: e2142...637

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at dette kan være en problemstilling engang, så klart er han urimelig! At han ikke skjønner det selv er jo smått utrolig.. 

Nyt brusen din med god samvittighet, avhengig eller ikke! 30kr daglig for litt lykke er ingenting (gitt at en har økonomi til det, naturligvis), enten den kommer i form av brus, snus, hobbymateriell eller sparing til månedlig ansiktsbehandling.

(trekkene over til sparekontoen min har ikke blitt større etter at jeg sluttet å snuse, har bare funnet meg andre måter å unne meg ting på -som ikke gir noe mer avkastning enn at det gjør dagene bedre)

Anonymkode: 9b25a...c75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dere er begge avhengige, jo. Var du ikke avhengig ville du ikke lirt av deg tull som "unne meg" (å ødelegge helsa). Dette er samme type logikk en som er avhengig benytter.

Diskusjonen er uansett helt idiotisk. Slutt å drikk brus og slutt å snuse og fokuser mer på å oppdra barn som ikke har foreldre som krangler om brus og snus. 

Anonymkode: 7a971...174

Hvordan ødelegger pepsi max helsa? 

All forskning viser jo at light brus ikke er skadelig for kroppen.

Anonymkode: f839a...3c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ødelegger pepsi max helsa? 

All forskning viser jo at light brus ikke er skadelig for kroppen.

Anonymkode: f839a...3c8

Tennene får syreskader.

Anonymkode: b88af...32d

• Liker 4
Skrevet

Begge produkter er meningsløse å bruke penger på.  I tillegg er begge deler vondt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha så tåpelig av han. Han er jo verre selv med snusen.

Her hadde jeg sagt "ja da stopper vi begge to i dag. Enten begge, eller ingen av oss. Hva jeg gjør for mine lommepenger er opp til meg, men vi kan gjerne stoppe samtidig og så kan vi putte litt penger til fellesskapet".

Nekter han det (som han sikkert gjør) er det bare å fortsette med hva enn du vil.

Anonymkode: 158f3...0e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En boks snus er ca 80 * 365 dager = ca 30 000

To bokser pepsi max er kanskje 30-40 kroner? Så 10-15000 i løpet av et år?

Be han rulle inn geipen og passe sin egen pengebok.

Anonymkode: 11ffc...847

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter deg ts. Mannen din er en dust. Snus koster nye penger. Snuser han 1 boks pr dag, blir kostnaden mye mer en 1-2 bokser pepsi max pr dag. Han har dessuten INGENTING med å gjøre hva du bruker penger på. 

Anonymkode: 2bc4e...a27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...