Gå til innhold

Mat du likte som barn som du ikke liker nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte gelè med vaniljesaus til familien i helga, første gang jeg har smakt det siden jeg var barn. Da likte jeg det skikkelig godt, klarte ikke spise det nå. Andre ting er TORO amerikansk gryte, brukte å ha det på lørdagskvelden iblant, prøvde det igjen nå som voksen det var skikkelig kjipt. 

Anonymkode: 2b0da...70a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Svartpølse".

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjøpte gelè med vaniljesaus til familien i helga, første gang jeg har smakt det siden jeg var barn. Da likte jeg det skikkelig godt, klarte ikke spise det nå. Andre ting er TORO amerikansk gryte, brukte å ha det på lørdagskvelden iblant, prøvde det igjen nå som voksen det var skikkelig kjipt. 

Anonymkode: 2b0da...70a

Kjøpte du ferdig gele på kartong, gelepulver, eller laget du fra bunnen? Det er forskjell på det. Jeg har alltid likt den med pulver best. 

Kylling (utrolig nok?)

Servelat

Det er sikkert mer, men det var hva jeg klarte å komme på nå

AnonymBruker
Skrevet

Fiskeboller

Anonymkode: 0d956...284

Skrevet

Joikaboller og Spagetti ala capri.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Færskfesk, lever å rogn. Saltauar. Makrell, sild. Pannekaker, betasuppe, kneipp, nugatti, syltetøy, ketchup og agurk. 

Anonymkode: 67280...f4f

Skrevet

Jeg føler ikke at mine smaksløker har endret seg veldig siden jeg var liten, mye som jeg ikke synes var så veldig godt da, men måtte spise fordi det ble servert, eller ikke visste at det fantes bedre mat.

Min mor var ikke spesielt flink til å lage mat, og masse mat jeg har skjønt at egentlig er veldig godt når andre serverer det eller at jeg lager det selv. Eller at jeg liker det tilberedt på en annen måte en det mamma liker ( jeg liker at grønnsaker er gjennomkokt, ikke at de spretter rundt på tallerkenen og er rå i midten). Jeg begynte derfor å lage mat hjemme tidlig... 

Skikkelig søte ting synes jeg kanskje ikke er like godt lenger, men jeg liker stort sett de samme tingene som når jeg var liten. Gele har jeg egentlig aldri synes har vært noe særlig, og i barnebursdager spiste jeg som regel bare ren vaniljesaus. Bare søtt smågodt som jordbær og fersken har heller aldri vært mine favoritter, det må være surt, salt er sterkt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hm. Kanskje syltelabber? ELSKET det som barn, nå synes jeg det er litt i salteste laget. Ellers har det sort sett gått andre veien: er mange ting jeg ikke likte så godt som barn som jeg liker nå.

Anonymkode: bda4c...669

Gjest Linny111
Skrevet

Jeg liker mye mer nå enn da jeg var barn. Da jeg var veldig liten likte jeg servelat, det gjør jeg ikke nå.

Gjest Timeplan
Skrevet

Posestappe! Elsket det som barn, men nå er det noe av det verste jeg kan få servert. Synes ikke det er det minste rart at de selges for fem kroner pakka. Det smaker jo papp.

AnonymBruker
Skrevet

Lungemos.

Anonymkode: e6abe...183

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grandiosa. Taco. Kebab.

Anonymkode: 643c9...651

Skrevet

Fiskeboller og leverpostei. Klarer ingen av delene nå. Var ikke spesielt kresen som barn, men er visstnok ikke avansert nok i smaken som voksen heller. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Husker jeg likte f.eks. servelat og falukorv som barn, det står jeg helst over nå. Likte også "alt" av godteri da jeg var barn, nå foretrekker jeg noen få ting.

Ellers har det nok gått mest den andre veien - jeg liker flere ting nå jeg ikke likte da jeg var barn, som blåmuggost og lignende mat med "voksen" smak.

AnonymBruker
Skrevet

Sjokoladepålegg: elsket det som barn bare fordi jeg ikke kunne ha det hjemme! Husker når jeg var på besøk hos andre som hadde nugatti så spiste jeg så mye. Nå synes jeg det ikke er noe særlig godt eller verdt pengene😅 

ellers saft, ingefær, pannekaker, torsk, spaghetti al la capri, Red Bull og typisk julemat elska jeg som barn/ung tenåring men synes smaker ekkelt nå. 

Anonymkode: d0fa2...ffc

• Liker 1
Skrevet

Husker jeg elsket Banos da jeg var barn, men nå er jeg helt frisk. :)

• Liker 7
Skrevet

Eneste jeg kan komme på er prim. 

• Liker 1
Skrevet

Spaghetti ala capri

Grillpølser

Leverpostei

Servelat 

Julepølse

Gelé

Ketchup

AnonymBruker
Skrevet

Spagetti a la capri 
Prim 

Anonymkode: 68dcc...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...