Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er det noen i Oslo og omegn som har prøvd ut alternativer til kolonial.no? Jeg opplever stort sett ikke å få en eneste bestilling uten dårlig frukt eller grønt, og ofte får jeg melding om at de ikke har en eller annen vare jeg har bestilt. Det skjer jo rett som det er at dette er hovedingrediensen i en middag f.eks., og da trenger jeg jo ikke resten av ingrediensene til måltidet, som jeg da likevel får. Har også flere ganger opplev at de har levert feil varer.

Må vel være ærlig og si at det toppet seg da jeg fikk beskjed om at snusen min ikke kom. Jeg bestilte jo for tre dager siden, skulle tro de visste at de ikke hadde snusen min inne før i dag tidlig, når jeg ikke fikk gjort noe med det. Og jaggu har de ikke sluttet å føre Lerum sitt 80%-jordbær syltetøy og. Ikke tar de inn noen av de varene jeg savner heller.

Sutring til side: Noen som har gode erfaringer med et alternativ? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Handle selv? 😉

Anonymkode: c4bf4...d25

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Handle selv? 😉

Takk for nyttig innspill til trådens tema!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har bare gode erfaringer med meny.no, veldig sjelden ikke alt kan leveres.

Anonymkode: 02118...349

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veksler mellom kolonial og meny. Meny har større vareutvalg, men ofte mer tull med selve leveringen (forsinkelser og ødelagte varer). Det kommer imidlertid an på hvor i byen man bor, det er den enkelte meny butikk som plukker og besørger levering. 

Anonymkode: e9670...73f

• Liker 4
Skrevet

Kanskje jeg skal gi meny et forsøk, da. Noen som har opplevd at de tar inn varer man etterspør? Spurte om de kunne ta in en ost jeg savner på chat i går som jeg vet min lokale meny-butikk fører, men han på chatten klarte ikke å svare på det. Jeg fikk dog mange smilefjes, uten at det hjalp. Jeg ville jo ha ost. Ikke blunkesmil. 

AnonymBruker
Skrevet
rouge noir skrev (3 timer siden):

Takk for nyttig innspill til trådens tema!

Bare hyggelig 😀

Gjest Albbas
Skrevet

Har kun Meny tilgjengelig her vi bor, men ofte de også mangler varer slik at den planlagte middagen er spolert. 

Skrevet

Jeg handler primært fra meny.no og spar.no

Man har et valg hvor man kan velge hvorvidt varer blir erstattet om de skulle være utsolgt for noe. Jeg synes meny.no fungerer utmerket.

• Liker 1
Gjest Trynefaktor
Skrevet
rouge noir skrev (5 timer siden):

Hei,

er det noen i Oslo og omegn som har prøvd ut alternativer til kolonial.no? Jeg opplever stort sett ikke å få en eneste bestilling uten dårlig frukt eller grønt, og ofte får jeg melding om at de ikke har en eller annen vare jeg har bestilt. Det skjer jo rett som det er at dette er hovedingrediensen i en middag f.eks., og da trenger jeg jo ikke resten av ingrediensene til måltidet, som jeg da likevel får. Har også flere ganger opplev at de har levert feil varer.

Må vel være ærlig og si at det toppet seg da jeg fikk beskjed om at snusen min ikke kom. Jeg bestilte jo for tre dager siden, skulle tro de visste at de ikke hadde snusen min inne før i dag tidlig, når jeg ikke fikk gjort noe med det. Og jaggu har de ikke sluttet å føre Lerum sitt 80%-jordbær syltetøy og. Ikke tar de inn noen av de varene jeg savner heller.

Meny er mye bedre. Har aldri manglet noe på bestillingene, kolonial mangler alltid mange ting, pluss dårligere frukt og grønt. 

Gjest Trynefaktor
Skrevet
rouge noir skrev (5 timer siden):

Kanskje jeg skal gi meny et forsøk, da. Noen som har opplevd at de tar inn varer man etterspør? Spurte om de kunne ta in en ost jeg savner på chat i går som jeg vet min lokale meny-butikk fører, men han på chatten klarte ikke å svare på det. Jeg fikk dog mange smilefjes, uten at det hjalp. Jeg ville jo ha ost. Ikke blunkesmil. 

Kontakt heller Meny-butikken du bruker direkte. De tar inn varer her i alle fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt meny, spar og kolonial litt om hverandre. 
Men ut fra det siste året, så er det mest meny, litt spar, og noen få bestillinger hos kolonial. 

Kolonial har jeg flere ganger opplevd at frukt og grønt er dårlig, eller at ting går ut på dato i løpet av få dager. (Har fått kylling som hadde ligget i 4 uker hos kolonial, og som da bare hadde 3 dagers holdbarhet da vi fikk den. Noe som var kjipt, siden vi ukehandlet og skulle bruke den etter 5 dager.) 

Spar opplever jeg som oftere tomme for varer jeg bestiller, men det er mulig det bare er butikken vi bestiller fra. 

Meny har stort sett det meste, og kvaliteten er veldig god. 
Spørsmål om de tar inn spesielle varer, kan nok rettes til den meny-butikken du bestiller fra. (Men nettbutikken har nok noe mer "standardutvalg" og vil da kanskje ikke la deg bestille varer som kun er inne i enkelte butikker. ) 

Anonymkode: f0021...83f

Gjest Albbas
Skrevet
1 hour ago, SPOCA said:

Jeg handler primært fra meny.no og spar.no

Man har et valg hvor man kan velge hvorvidt varer blir erstattet om de skulle være utsolgt for noe. Jeg synes meny.no fungerer utmerket.

Det valget syns jeg fungerer dårlig, siden det skal gjelde alt eller ingenting. For eksempel er det ikke så viktig for meg hvilken kyllingfilet jeg får, mens valg av yoghurt, type melk, type bleier, type leverpostei er langt viktigere (...for barna altså 😅). Burde gått an å krysse av for hver vare. 

Skrevet (endret)
Albbas skrev (44 minutter siden):

Det valget syns jeg fungerer dårlig, siden det skal gjelde alt eller ingenting. For eksempel er det ikke så viktig for meg hvilken kyllingfilet jeg får, mens valg av yoghurt, type melk, type bleier, type leverpostei er langt viktigere (...for barna altså 😅). Burde gått an å krysse av for hver vare. 

Man kan jo skrive i eget felt med melding til Meny? Jeg har gjort dette, og det har fungert utmerket. Blant annet ville jeg ikke at de skulle erstatte brød jeg bestilte på sist bestilling, og skrev bare "ikke erstatt brød om det er tomt for dette". Fungerte godt det.

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Noen som har erfaring med Coop? 
https://matlevering.coop.no

Anonymkode: a03e6...389

Ja, men problemet for vår del er at de ikke bærer opp. F.eks bærer både Meny.no, Spar.no og Kolonial.no opp til leiligheten om man bor i blokk. Det gjør ikke Coop. Så kommer aldri til å bruke dem igjen, da vi bor i 4. etg uten heis. Da kunne jeg like gjerne gått i butikken selv.

Endret av SPOCA
Skriveleif
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (10 minutter siden):

Ja, men problemet for vår del er at de ikke bærer opp. F.eks bærer både Meny.no, Spar.no og Kolonial.no opp til leiligheten om man bor i blokk. Det går ikke Coop. Så kommer aldri til å bruke dem igjen, da vi bor i 4. etg uten heis. Da kunne jeg like gjerne gått i butikken selv.

Det var spess. Da dropper jeg dem og fortsetter med Meny og Kolonial. Hele poenget for min del er å få varene levert i gangen, så jeg slipper å bære tungt.
Jeg er forresten mest fornøyd med Kolonial, får fin frukt og grønt derfra, men de har ikke alle varene jeg egentlig vil ha. Når jeg handler på Meny leveres det fra en Meny-butikk langt fra der jeg bor, det er en elendig butikk med få besøkende og alltid dårlig kvalitet på frukt og grønt. Så blir aldri helt fornøyd når jeg handler fra Meny, hadde derfor håpet av Coop var bedre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var spess. Da dropper jeg dem og fortsetter med Meny og Kolonial. Hele poenget for min del er å få varene levert i gangen, så jeg slipper å bære tungt.
Jeg er forresten mest fornøyd med Kolonial, får fin frukt og grønt derfra, men de har ikke alle varene jeg egentlig vil ha. Når jeg handler på Meny leveres det fra en Meny-butikk langt fra der jeg bor, det er en elendig butikk med få besøkende og alltid dårlig kvalitet på frukt og grønt. Så blir aldri helt fornøyd når jeg handler fra Meny, hadde derfor håpet av Coop var bedre.

Nettopp. De unnskylde med Covid-19, men når andre leverer helt inn til inngangsdøra oppe velger jeg noen andre. Det som kanskje gjorde meg mest misfornøyd var at de ikke gav beskjed på forhånd før jeg bestilte, så plutselig sto jeg der med x antall brus og andre tunge varer som skulle bæres. Da ble jeg litt grinete må jeg innrømme. ;) 

Ah, ok. Så kjedelig, er kjempefornøyd med både Meny og Spar her. Synes de er mye bedre enn Kolonial. Men er nok litt heldig som bor tett på alle butikker og dermed kortere avstander. Som regel bestiller jeg fra alle tre samtidig, hehe. De har jo litt ulike tilbud blant annet.

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, rouge noir said:

Hei,

Vi får levert fra meny Vøyenenga. Oftere at de mangler varer kontra fra kolonial her jeg bor, men vareutvalget og frukt og grønt er mye bedre hos meny. 

Anonymkode: 8d92c...20e

• Liker 1
Skrevet

Takk for gode svar, altså! Da skal jeg forsøke å høre med Meny om de kan selge meg den veldig lite fancy osten jeg savner. Skal se på Spar og. Ikke Coop, trenger litt bærehjelp om dagen.

Jeg liker at kolonial refunderer uten å krangle, men jeg er så lei av standardsvaret deres når jeg klager på dårlig frukt og grønt. Nei, dere har åpenbart ikke voldsomt fokus på at det skal være av topp kvalitet når så og si alle bestillinger inneholder noe som er dårlig. Skal sies at den siste bestillingen jeg fikk var perfekt. Sikkert fordi jeg klagde her, og nå har de tatt seg sammen på ordentlig.. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...