AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #1 Skrevet 17. mars 2021 Noen andre som gar fått en slik melding fra det offentlige, og hva har dere tenkt å gjøre med det? I tillegg til dette har en useriøs arbeidsgiver hentet ut skattekortet mitt mange år på rad ( etter jeg sluttet å arbeide der ). Har kontaktet skatteetaten og gitt høflig beskjed om at det er kun nåværende arbeidsgiver som skal ha skattekortet mitt. Fikk ikke et konkret svar tilbake, men lurer på om de egentlig kan gi ut skattekort på den måten til "alle og enhver mann," klart det ikke er så nøye egentlig, likevel synes jeg det er en merkelig praksis. Anonymkode: 632cc...07d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Fikk den samme jeg også, men forsto ikke det problemet med å hente ut skattekortet? Anonymkode: 6f50a...030
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen andre som gar fått en slik melding fra det offentlige, og hva har dere tenkt å gjøre med det? I tillegg til dette har en useriøs arbeidsgiver hentet ut skattekortet mitt mange år på rad ( etter jeg sluttet å arbeide der ). Har kontaktet skatteetaten og gitt høflig beskjed om at det er kun nåværende arbeidsgiver som skal ha skattekortet mitt. Fikk ikke et konkret svar tilbake, men lurer på om de egentlig kan gi ut skattekort på den måten til "alle og enhver mann," klart det ikke er så nøye egentlig, likevel synes jeg det er en merkelig praksis. Anonymkode: 632cc...07d Du skal kontakte arbeidsgiveren og fortelle at de ikke skal hente ut skattekortet ditt. Det henger sannsynligvis igjen i HR-systemet ditt, altså lønnsansvarlig har glemt å sette en sluttdato på deg. Anonymkode: b93eb...c79 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 Fikk det samme. La også derfor merke til at svindel telefoner fra Marokko, Albania og Kosovo flere ganger daglig, startet omtrent på samme tid min info ble lagt ut via nav. Varslet nav om dette men fikk et svada svar og samtalen ble avsluttet (på mitt nav). Anonymkode: e930c...b41 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 Meldingen fra NAV er fordi CVene har vært synlige for arbeidsgiver og det er visstnok i mot lovverket. Det er ikke så mye å gjøre med det for din del, det er bare informasjon. Det med skatteetaten må du nok på nytt snakke med dem om på nytt, eller ta kontakt med denne arbeidsgiveren og gjøre dem oppmerksom på det. Kan være at de ikke er klar over det om det er en stor arbeidsgiver. Anonymkode: 3dc52...f2e 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk det samme. La også derfor merke til at svindel telefoner fra Marokko, Albania og Kosovo flere ganger daglig, startet omtrent på samme tid min info ble lagt ut via nav. Varslet nav om dette men fikk et svada svar og samtalen ble avsluttet (på mitt nav). Anonymkode: e930c...b41 Ja, særlig. Denne historien tror jeg ikke på! Anonymkode: b93eb...c79 5
Brunello Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 Hva er poenget med å varsle? Arbeidsgiver får dette kryptert på fil, og har null interesse av det. Kun en forglemmelse. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #8 Skrevet 17. mars 2021 Brunello skrev (26 minutter siden): Hva er poenget med å varsle? Arbeidsgiver får dette kryptert på fil, og har null interesse av det. Kun en forglemmelse. Fordi det er ULOVLIG. All tilgjengelig informasjon om folk ligger på nett, jeg savner faktisk et personvern, alle trenger ikke å vite alt om hva jeg har foretatt meg til enhver tid. Hvis de NAV bryter loven skal det ha konsekvenser, så enkelt er det. Jeg får konsekvenser hvis jeg bryter loven på jobb, det skal gjelde ALLE. Anonymkode: 632cc...07d 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #9 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi det er ULOVLIG. All tilgjengelig informasjon om folk ligger på nett, jeg savner faktisk et personvern, alle trenger ikke å vite alt om hva jeg har foretatt meg til enhver tid. Hvis de NAV bryter loven skal det ha konsekvenser, så enkelt er det. Jeg får konsekvenser hvis jeg bryter loven på jobb, det skal gjelde ALLE. Anonymkode: 632cc...07d Hva med å gi beskjed til HR? Anonymkode: b9e61...677
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #10 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva med å gi beskjed til HR? Anonymkode: b9e61...677 Her blir det advokat, og for andre forhold-har blitt lønnet under det jeg skal i åresvis i tillegg har ikke tidligere arb giver betalt inn nok pensjon. Anmeldes. Anonymkode: 632cc...07d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #11 Skrevet 17. mars 2021 Fått det jeg også, men hvorfor bråke så mye med det? Synes det var helt unødvendig å sende ut det varselet, jeg driter i hvem arbeidsgivere som ser meg der og hvem som ser min CV. Hvorfor lage styr ut av hver minste lille bagatell her i livet?? Anonymkode: d41c7...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #12 Skrevet 17. mars 2021 Jeg fikk samme melding i dag, og ble rasende. Det kokte nesten helt over for meg, og vurderte å ringe NAV men kommer vel ingen vei med det. Anonymkode: 0d243...12c
Brunello Skrevet 17. mars 2021 #13 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fordi det er ULOVLIG. All tilgjengelig informasjon om folk ligger på nett, jeg savner faktisk et personvern, alle trenger ikke å vite alt om hva jeg har foretatt meg til enhver tid. Hvis de NAV bryter loven skal det ha konsekvenser, så enkelt er det. Jeg får konsekvenser hvis jeg bryter loven på jobb, det skal gjelde ALLE. Anonymkode: 632cc...07d Det er mye ulovlig det ikke reageres på. Dette er et helt ufarlig brudd på bestemmelser som er helt ute av proposjoner. At en tidligere arbeidsgiver henter ut skattekortet fordi de ikke har slettet en ansatt har null risiko for prrsonvernet.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #14 Skrevet 17. mars 2021 Fy faen nå ble jeg stresset. Anonymkode: 6f920...c6a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #15 Skrevet 17. mars 2021 Jeg fikk samme for en stund siden. Plaget meg en del, men hva skal jeg gjøre med det? Anonymkode: 1f9f1...b91
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 Brunello skrev (På 17.3.2021 den 19.41): Det er mye ulovlig det ikke reageres på. Dette er et helt ufarlig brudd på bestemmelser som er helt ute av proposjoner. At en tidligere arbeidsgiver henter ut skattekortet fordi de ikke har slettet en ansatt har null risiko for prrsonvernet. Nei, dette er ikke ufarlig, det er også ULOVLIG, NAV skal alltid unnskyldes-det er ikke riktig. Anonymkode: 632cc...07d
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #17 Skrevet 18. mars 2021 Jeg prøvde å logge meg inn på nav.no, men jeg fant ikke CV-en min. Vil gjerne vite hva som ligger i den ? Anonymkode: 6f920...c6a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #18 Skrevet 18. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, dette er ikke ufarlig, det er også ULOVLIG, NAV skal alltid unnskyldes-det er ikke riktig. Anonymkode: 632cc...07d Det er faktisk rimelig ufarlig jo. Det er kun arbeidsgivere registrert hos NAV, og logget inn, som har hatt tilgang til din CV. Folk sender CV-er i hytt og pine på jobbsøkejakten. Hvordan er du skadelidende her? Det er lite å SKRIKE om, det er et lite brudd på personvernsforordningen, som har en strafferamme på maksimalt 4% av omsetningen. Vet ikke helt hvordan det skulle fungere for en instans som NAV, men at datatilsynet skal gi NAV en bot slår bare tilbake på oss alle. NAV er ikke en person eller et firma, NAV er noe vi alle "eier". Bot til NAV gir oss bare økt skatt. Anonymkode: db0e3...08a 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #19 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg prøvde å logge meg inn på nav.no, men jeg fant ikke CV-en min. Vil gjerne vite hva som ligger i den ? Anonymkode: 6f920...c6a Det du har lagt i den. CVen på NAV har du selv laget. Om du ikke har laget en CV på NAV, så har du ikke noen CV på NAV. Anonymkode: 3dc52...f2e 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #20 Skrevet 18. mars 2021 Fikk også dette brevet i dag. Jeg skjønner at de må gi beskjed, det er jo tross alt et lovbrudd, men det som har skjedd er jo virkelig ikke noe problem... Anonymkode: c4303...021 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå