Gjest Gjestelisa Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 Er det noen som har en god oppskrift på brownie-kjeks, sånne som blir ordentlig myke og seige på innsiden? Jeg fant bare én oppskrift, og jeg syntes de ble så tørre. Har lyst til å lage brownie cookies til mammaen min, for hun er så snill
Arkana Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 Dette er ikke helt browniecookies da, men jeg tillater meg å legge ut oppskriften, for den er supergod. Og alt du trenger å gjøre er å bytte noen spiseskjeer av melet med kakao, så blir dette akkurat som browniecookies. Dette blir skikkelig gode, myke, seige kjeks. Jeg anbefaler å doble oppskriften, disse forsvinner fort! (De heter "kongelige" fordi de har blitt servert for den danske og svenske kongefamilien, og det skjønner jeg godt!) Kongelige sjokolade/nøttekjeks 125 g margarin/smør 125 g sukker 125 g brunt sukker 125 g hvetemel ½ ts natron 1 egg 100 g grovhakket sjokolade 100 g hakkede nøttekjerner Rør smøret lett og luftig med begge sukkerslagene. Sikt sammen mel og natron og rør det i smørkremen. Rør deretter inn egget, og til slutt sjokoladen og nøttene. Dekk stekebrettet med bakepapir og sett deigen på i små klatter. Stek kakene midt i ovnen ved 180-190 grader i ca 8 min. Avkjøles på rist.
Gjest sig og ola Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 hvor mange blir d på en sånn oppskrift da?
Muffinsdilla Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Denne skal testes, må bare få kjøpt brunt sukker først! Lurer også på hvor mange det ca. blir. I hva slags størrelse!?
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 Høres gode ut, ja. Men må man ha i nøtter? Er allergisk så det er best å holde seg unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå