AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Dette spørsmålet har jeg aldri fått svar på. Når jeg tar en blodprøve, men av en eller annen grunn så får jeg ikke nok blod i vacutaineren og må stikke på nytt. Da tar jeg selvfølgelig en ny kanyle. Men må jeg bytte vacutainer også? Da tapper jeg jo unødvendig mye blod. Jeg tror jo selv at svaret er at jeg må bytte. Tenker da pga forurensing, men jeg har aldri fått svar på det fra fagfolk. -Sykepleierstudent Anonymkode: 68d78...fb2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Skrevet 17. mars 2021 Ny nål, nytt glass er vår regel. Mennesket har flere liter blod, om du tapper 3 ml i stedet for 1 ml har ingen betydning Anonymkode: 98890...3fe
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #3 Skrevet 17. mars 2021 Nytt glass, ny vaccutainer. Du kan stikke deg i enden inn vaccutaileren også, worst case scenario. Sikkerhet for deg og for pasienten Anonymkode: 48f92...554
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Skrevet 17. mars 2021 Glasset har valium som hjelper å trekke ut blodstrømmen fra åra. Du punkterer glasset så fort du tar det i bruk derfor må du bytte til nytt. Og vi snakker milliliter her. Så det å spare blod er ikke et argument. Anonymkode: a1fa9...4f4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #5 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Glasset har valium som hjelper å trekke ut blodstrømmen fra åra. Du punkterer glasset så fort du tar det i bruk derfor må du bytte til nytt. Og vi snakker milliliter her. Så det å spare blod er ikke et argument. Anonymkode: a1fa9...4f4 Eller VAKUM faders staveretter. Anonymkode: a1fa9...4f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå