AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #61 Skrevet 17. mars 2021 Du har ikke råd til å betale den, men da får du spare de kr 549 i 39 måneder så har du nok til både telefonen og penger til overs. Renten er jo skyhøy! Anonymkode: 0f628...eda 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #62 Skrevet 17. mars 2021 Man kjøper ikke en ny mobil fordi man er ‘lei av’ den man har. Spesielt ikke når økonomien er ræva i utgangspunktet. Ny mobil kjøpes når den man har ikke fungerer lenger. Anonymkode: 9c036...d91 7
Traktor Skrevet 17. mars 2021 #64 Skrevet 17. mars 2021 Man begynner å skjønne hvorfor folk har dårlig økonomi... 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #65 Skrevet 17. mars 2021 Å kjøpe en ny telefon fordi man er lei av den gamle når man har så dårlig økonomi som du har er en helt idiotisk ide. Rente på 32 % er kjempe høyt. Du sier du fremdeles betaler ned på den telefonen du har fra før. Nei kjøper av telefonen overtar ikke gjelden din her, du vil måtte fortsette å betale ned på nåværende telefon til det lånet er betalt ned. I tillegg til at du får at nytt lån på den nye telefonen som også må betales. Det de høye rentene er dette mange tusenlapper ut av vindu, og med tanke på at du har så dårlig økonomi at du vil være nødt til å ta opp dette lånet i utgangspunktet, vil jeg påstå at dette er tusenlapper du på ingen måte har råd til å kaste bort. Sett deg et sparemål (ny telefon) og sett av penger i mnd frem til du har råd. Anonymkode: 1e5d7...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #66 Skrevet 17. mars 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vil ha iphone 12 pro max men har ikke økonomi til det pr nå men ser jeg kan av betale, renten blir da 32,16% det er vel ikke så ille? Betaler da 549 i måneden så får jeg telefonen nå. Jeg kan ikke mye om økonomi så bør jeg kjøpe den til det eller ikke, å betale alt nå går ikke selv om det kanskje hadde vært best Anonymkode: ea9c5...382 Dette er en ekstremt dårlig avtale som er laget kun for å lure mest mulig penger ut av de som ikke har peilig på økonomi. Hvis du vil være lur så sparer du til du har ca. 5000 kr, så venter du til f.eks. Black Friday også kjøper du en annen telefon på tilbud som er minst like bra (ikke overpriset Apple). Anonymkode: a7da9...8f9 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #67 Skrevet 17. mars 2021 32% er veldig høyt, det blir en veldig dyr telefon over tid. Ikke bruk penger du ikke har. Skjønner godt at du har lyst på den, for det er jo en ok telefon, men man må sette tæring etter næring. Å kjøpe forbrukerelektronikk på avbetaling er generelt en dårlig ide. Anonymkode: f1563...32e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #68 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg vil ha iphone 12 pro max men har ikke økonomi til det pr nå men ser jeg kan av betale, renten blir da 32,16% det er vel ikke så ille? Betaler da 549 i måneden så får jeg telefonen nå. Jeg kan ikke mye om økonomi så bør jeg kjøpe den til det eller ikke, å betale alt nå går ikke selv om det kanskje hadde vært best Anonymkode: ea9c5...382 Ja, det er en svært høy rente. Har du ikke økonomi til det, da må du lære deg å vente. Det er jo ikke rart folk har dårlig økonomi når man leser slike innlegg. Anonymkode: 59f0e...282 1
GhostHug Skrevet 17. mars 2021 #69 Skrevet 17. mars 2021 Det sjokkerer meg at folk fortsetter å svare seriøst når det er så tydelig at det er trolling😅 4
Gjest Laffatus Skrevet 17. mars 2021 #70 Skrevet 17. mars 2021 Kjøp den på onecall på 36 månder betalling ingen renter
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #71 Skrevet 17. mars 2021 Dette må jo være en trolletråd. Ts skrev ganske greit gramatisk i starten så ble det bare verre og verre. Tyder på at noen kjeder seg. Men hvis ikke, så trenger du så absolutt økonomisk verge! Anonymkode: 6662c...286 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #72 Skrevet 17. mars 2021 Twinkle~ skrev (1 time siden): Det sjokkerer meg at folk fortsetter å svare seriøst når det er så tydelig at det er trolling😅 Personlig svarer jeg seriøst fordi jeg håper det er en trolletråd men jeg har også sett nok episoder av luksusfellen til å vite at noen faktisk er så dumme at det er en mulighet for at det ikke er tull. Anonymkode: 1e5d7...4c3 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #73 Skrevet 17. mars 2021 Power blandt annet pleier å ha at du kan få rentefritt og gebyrfritt i 3,6,9,12 mnd, neon ganger 36. Er du flink å betaler innenfor det, så er jo det veldig greit 😅 Anonymkode: 96170...c31
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #74 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har blit advarte mot forebrukslån før og blit forklart jeg ikke må ta det. Er forebrukslån bedre enn denne som hører til mobil? Anonymkode: ea9c5...382 Det er i praksis det samme. Forbrukslån er bare et annet ord på et usikret lån med høy rente. Anonymkode: ea76e...813
Fru Uperfekt Skrevet 17. mars 2021 #75 Skrevet 17. mars 2021 Twinkle~ skrev (8 timer siden): Det sjokkerer meg at folk fortsetter å svare seriøst når det er så tydelig at det er trolling😅 Problemet er at mange faktisk ikke har peiling på økonomi, og da spesielt rentenes makt 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #76 Skrevet 17. mars 2021 Jeg orke ikke å svare alle her, jeg ny i Norge de 4 siste året derfor det ikke er helt bra skrivd. Jeg bruke lang tid på første innelegg for å få best til å forestå meg. Jeg vokst opp uten penge og har da ikke skjønt hva økonomi bra er enda. Men vil ha ny telefon som alle andre og vil ha iphone 12 max pro Anonymkode: ea9c5...382
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #77 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg orke ikke å svare alle her, jeg ny i Norge de 4 siste året derfor det ikke er helt bra skrivd. Jeg bruke lang tid på første innelegg for å få best til å forestå meg. Jeg vokst opp uten penge og har da ikke skjønt hva økonomi bra er enda. Men vil ha ny telefon som alle andre og vil ha iphone 12 max pro Anonymkode: ea9c5...382 Gå for økonomisk verge. Ikke begynn med forbrukslån eller mobil på avbetaling om du ikke er god på økonomi. Du bør være litt bedre på økonomi for å styre dette på en god måte, i verste fall kan det bli vanskelig å komme seg ut av stor gjeld. Spar 500kr i måneden så kan du kjøpe ny mobil senere når du har råd. Anonymkode: 76098...74a 2
bundaberg Skrevet 17. mars 2021 #78 Skrevet 17. mars 2021 Definitivt ikke! Spar penger over lengre periode eller kjøp en rimeligere mobil.
MiniMjau Skrevet 18. mars 2021 #79 Skrevet 18. mars 2021 Du VIL ha, ....men du har ikke økonomi til det. Dermed må du la være nå. En løsning kan være: Kjøp en telefon du har råd til å betale helt ut, og som PASSER BUDSJETTET DITT..... og begynn å spar til neste mobil med en gang. Feks et beløp tilsvarende en flunk ny flott mobil delt på antall måneder til neste kjøp. Eksempel 10 000 kr : 36 mmåneder = 278 kr/mnd. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #80 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg orke ikke å svare alle her, jeg ny i Norge de 4 siste året derfor det ikke er helt bra skrivd. Jeg bruke lang tid på første innelegg for å få best til å forestå meg. Jeg vokst opp uten penge og har da ikke skjønt hva økonomi bra er enda. Men vil ha ny telefon som alle andre og vil ha iphone 12 max pro Anonymkode: ea9c5...382 Hvem er alle andre? Hvorfor vil du ha det "alle" andre har når du ikke har penger til det? Jeg har veldig god økonomi men har ikke og ønsker meg ikke iphone 12. Min nesten 3 år gamle ripete telefon fungerer som den skal og ser ikke behov for en ny telefon. Men det er ditt valg, og du tar ikke til deg det vi skriver her uansett. Så kjøp deg det du ØNSKER for det virker ikke som du har evne til å forvalte din egen økonomi uansett. Anonymkode: 6662c...286 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå