Gå til innhold

Rente på 32,16% er det lite eller mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanvittig høy rente som øker prisen på mobilen med 50%. Har du tenkt over at 39 måneder er over 3 år, så hvis du bytter telefon før det går tre år må du fortsette å betale etter at du har byttet til ny?

Tror du bør få et aldri så lite økonomikurs, ellers er jeg redd du ender på luksusfellen snart.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Zienna skrev (6 minutter siden):

Bare at du spør om en rente på 32% er høy eller lav, gir meg gåsehud!  Dette er en grusomt høy rente!  Tror virkelig at du er på ville veier nå.

Jeg spør for at jeg ikke vet, jeg er ikke flink i økonomi så hva som er mye eller lite er veldi vanskelig for meg derfor jeg spør her. 

Anonymkode: ea9c5...382

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er én ting du bør lære deg om økonomi så er det at du aldri bør bruke penger du ikke har. Er telefonen din ødelagt kan du heller kjøpe en rimeligere og heller spare penger til du har nok til den du ønsker deg. 

Anonymkode: c400b...b23

Ja den er ripete og dårli i skjermen men ikke knust men er lei denne telefon nå så vil ha ny og selge denne og få penger for denne å legge i ny

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men det går jo over flere år så da er det kanskje forsvarlig å kjøre det selv om det sikkert er mye penger ja men har så lyst på den. Hvilken kredittkort er den beste til å kjøpe den med? 

Husk å kjøpe forsikring! Om du ødelegger eller mister telefon før den er nedbetalt. Så må du fortsatt betale. 

Og du må kjøpe ny telefon og blir da sittende å betale ned på flere telefoner. 

Hvorfor sparer du ikke istedet? 

Anonymkode: e973b...bdc

• Liker 3
Skrevet

Det er jo bedre å ta opp forbrukslån for å kjøpe den enn å bruke denne avtalen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
cassio skrev (2 minutter siden):

Vanvittig høy rente som øker prisen på mobilen med 50%. Har du tenkt over at 39 måneder er over 3 år, så hvis du bytter telefon før det går tre år må du fortsette å betale etter at du har byttet til ny?

Tror du bør få et aldri så lite økonomikurs, ellers er jeg redd du ender på luksusfellen snart.

Jeg vet det er lang tid og at jeg nok må kjøpe ny igjen før nedbetalt må da bare betale på den til ferdig. Må betale på dene jeg har nå å til jer er ferdig betalt. Går kansje noen måner jeg ikke klarer å betale begge da må jeg utesette

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husk å kjøpe forsikring! Om du ødelegger eller mister telefon før den er nedbetalt. Så må du fortsatt betale. 

Og du må kjøpe ny telefon og blir da sittende å betale ned på flere telefoner. 

Hvorfor sparer du ikke istedet? 

Anonymkode: e973b...bdc

Hvor mye koster forsikring jeg har ikke råd til nesten mer enn de 500 mnd. Jeg er forsikti med mobilen så den ikke knuser så håper ikke det skjer

AnonymBruker
Skrevet
Aliquis skrev (4 minutter siden):

Det er jo bedre å ta opp forbrukslån for å kjøpe den enn å bruke denne avtalen. 

Har blit advarte mot forebrukslån før og blit forklart jeg ikke må ta det. Er forebrukslån bedre enn denne som hører til mobil? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja den er ripete og dårli i skjermen men ikke knust men er lei denne telefon nå så vil ha ny og selge denne og få penger for denne å legge i ny

Telefonen fungerer med andre ord. Bruk den til den ikke virker mer så får du spare til ny imens.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet det er lang tid og at jeg nok må kjøpe ny igjen før nedbetalt må da bare betale på den til ferdig. Må betale på dene jeg har nå å til jer er ferdig betalt. Går kansje noen måner jeg ikke klarer å betale begge da må jeg utesette

Herregud. Behold den mobilen du har til den er nedbetalt, og så setter du deg inn i økonomi. Det du ber om nå er deltakelse på luksusfellen om du skal fortsette sånn. Har du vurdert økonomisk verge?

Anonymkode: 76098...74a

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis det er én ting du bør lære deg om økonomi så er det at du aldri bør bruke penger du ikke har. Er telefonen din ødelagt kan du heller kjøpe en rimeligere og heller spare penger til du har nok til den du ønsker deg. 

Man sparer opp alt før man kjøper hus da, eller? Og bil?

Anonymkode: db3eb...bf9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man sparer opp alt før man kjøper hus da, eller? Og bil?

Anonymkode: db3eb...bf9

Bil, ja. Hus, nei. Boliglån har veldig lav rente samt er en økonomisk investering og vil mest sannsynlig øke i verdi. Bil er ikke en investering, det er heller ikke mobiler og de synker kjapt i verdi. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er hinsides mye... Strengt tatt trenger man kun å ringe fra a til b, samt en enkel nettleser for å gjennomføre daglige formål. No need for hyped up phones 

Anonymkode: 6eddc...177

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har blit advarte mot forebrukslån før og blit forklart jeg ikke må ta det. Er forebrukslån bedre enn denne som hører til mobil? 

Forbrukslån er mye bedre enn denne avtalen. Ingen av delene er bra. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg vil ikke være dum derfor jeg spør her for andre som kan økonomi mye bedre enn meg. Men jeg vil ha ny telefon er lei den jeg har nå så når jeg får ny mobil for 300 eller 500 i månenen så frister det 

Jeg kan love deg at du kommer til å være skikkelig lei av denne mobilen også om tre år. Og du må fortsatt betale på den.

Anonymkode: cae53...e49

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Telefonen fungerer med andre ord. Bruk den til den ikke virker mer så får du spare til ny imens.

Ja den virker men iritert på ripene og dårli skjerm så vil selge den og kjøpe ny da kjøper tar over min jeld. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja den virker men iritert på ripene og dårli skjerm så vil selge den og kjøpe ny da kjøper tar over min jeld. 

Kjøper tar ikke over din gjeld. Du må fortsatt følge nedbetalingsplanen på den du har. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud. Behold den mobilen du har til den er nedbetalt, og så setter du deg inn i økonomi. Det du ber om nå er deltakelse på luksusfellen om du skal fortsette sånn. Har du vurdert økonomisk verge?

Er lei denne mobil så det er bedre å selge den istedenfor å iritere seg over den. Når jeg selger min blir jelden betalt av kjøper da har jeg bare en mobil å betale igjen. Har fåt tilbud om verge men det dyrt å ha 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er hinsides mye... Strengt tatt trenger man kun å ringe fra a til b, samt en enkel nettleser for å gjennomføre daglige formål. No need for hyped up phones 

Anonymkode: 6eddc...177

Du har kansje rett, men vil ha en bra mobil og ikke noe dårli så folk tror jeg er jerrig. 

AnonymBruker
Skrevet
Aliquis skrev (8 minutter siden):

Forbrukslån er mye bedre enn denne avtalen. Ingen av delene er bra. 

Hvordan får jeg ta forebrukslån på nett eller ringe? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...