Gå til innhold

Rente på 32,16% er det lite eller mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha iphone 12 pro max men har ikke økonomi til det pr nå men ser jeg kan av betale, renten blir da 32,16% det er vel ikke så ille? Betaler da 549 i måneden så får jeg telefonen nå. Jeg kan ikke mye om økonomi så bør jeg kjøpe den til det eller ikke, å betale alt nå går ikke selv om det kanskje hadde vært best 

Screenshot_20210317_003418.jpg

Anonymkode: ea9c5...382

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mye! Boliglån har rente på ca.2% til sammenligning. 

Anonymkode: 010ad...6d8

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mye. Du bør heller kjøpe en iPhone 11, det kan fort bli halve prisen. iPhonen din koster fort nærmere 20.000 kr (hvis prisen på 13k er ordinærpris)

Anonymkode: e234c...f30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler 7.213,- mer for telefonen om du kjøper den via denne avtalen. Jeg ville heller sett på hvor mye du kan sette av/betale hver måned, og i verstefall kjøpe den på kredittkort med lavere rente, gitt at du har økonomi til å betale den raskere ned. 

Husk at det er 549 kroner som du må betale hver måned i over 3 år for en telefon som i tilegg vil koste deg 7.213 kroner ekstra. 

M32

Anonymkode: b35cc...c27

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Veldig mye! Boliglån har rente på ca.2% til sammenligning. 

Anonymkode: 010ad...6d8

Men boliglån er jo mye dyrere om jeg ikke tar feil så da blir det jo dyrere egentlig for det? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er veldig mye. Du bør heller kjøpe en iPhone 11, det kan fort bli halve prisen. iPhonen din koster fort nærmere 20.000 kr (hvis prisen på 13k er ordinærpris)

Anonymkode: e234c...f30

Men jeg vil ha iphone 12 pro max og når jeg får den nå for 549 i månenen så er vel ikke det så dumt? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mye rente, du ender med å betale mer enn syv tusen kroner mer, og det er mye penger å betale ekstra. Særlig for en mobiltelefon.

Jeg ville kjøpt en galaxy S20 FE 5G. Du får mye av det samme, til halve prisen.

Anonymkode: 2fd7c...078

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg vil ha iphone 12 pro max og når jeg får den nå for 549 i månenen så er vel ikke det så dumt? 

Det spørs på øyet som ser. Mange vil si det er dumt å betale over 7000 kroner ekstra, for å få en telefon som har relativt dårlige specs i utgangspunktet.

Men har du lyst, så er det lov å være dum.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

18673 er jo ikke mye mindre enn 21103, er ikke 12 pro max bedre kjøp da? Men slipper jo å betale like mye i måneden så det er jo bra da

Screenshot_20210317_005042.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du betaler 7.213,- mer for telefonen om du kjøper den via denne avtalen. Jeg ville heller sett på hvor mye du kan sette av/betale hver måned, og i verstefall kjøpe den på kredittkort med lavere rente, gitt at du har økonomi til å betale den raskere ned. 

Husk at det er 549 kroner som du må betale hver måned i over 3 år for en telefon som i tilegg vil koste deg 7.213 kroner ekstra. 

M32

Anonymkode: b35cc...c27

Men det går jo over flere år så da er det kanskje forsvarlig å kjøre det selv om det sikkert er mye penger ja men har så lyst på den. Hvilken kredittkort er den beste til å kjøpe den med? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mye rente, du ender med å betale mer enn syv tusen kroner mer, og det er mye penger å betale ekstra. Særlig for en mobiltelefon.

Jeg ville kjøpt en galaxy S20 FE 5G. Du får mye av det samme, til halve prisen.

Hvor mye koster det med avtale om den da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det går jo over flere år så da er det kanskje forsvarlig å kjøre det selv om det sikkert er mye penger ja men har så lyst på den. Hvilken kredittkort er den beste til å kjøpe den med? 

Onecall har rentefri nedbetaling, men de krever at du er kunde for å kunne kjøpe på avbetaling. 

Anonymkode: 06c88...e5d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs på øyet som ser. Mange vil si det er dumt å betale over 7000 kroner ekstra, for å få en telefon som har relativt dårlige specs i utgangspunktet.

Men har du lyst, så er det lov å være dum.

Jeg vil ikke være dum derfor jeg spør her for andre som kan økonomi mye bedre enn meg. Men jeg vil ha ny telefon er lei den jeg har nå så når jeg får ny mobil for 300 eller 500 i månenen så frister det 

AnonymBruker
Skrevet

Er en helt idiotisk ting å gjøre. Vil på det sterkeste fraråde deg til dette. Du kaster tusenvis av kroner ut vinduet ved denne avtalen. Men slik du argumenterer og prøver å gjøre det til en god deal i tråden, så virker det som om du har bestemt deg. 

Som flere sier her, dette er ikke en smart eller god deal. Men du som må selv velge om du har lyst til å bruke latterlig mye penger på en ikke særlig bra og overpriset mobil med veldig høy rente. 

Anonymkode: 948a6...3f8

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp i det minste på rentefri avbetaling hos operatøren din. Telenor, Telia, One Call eller noe. 

Anonymkode: 9f8cb...7ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Onecall har rentefri nedbetaling, men de krever at du er kunde for å kunne kjøpe på avbetaling. 

Anonymkode: 06c88...e5d

Er de bra med dekning og raskt intnernet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er en helt idiotisk ting å gjøre. Vil på det sterkeste fraråde deg til dette. Du kaster tusenvis av kroner ut vinduet ved denne avtalen. Men slik du argumenterer og prøver å gjøre det til en god deal i tråden, så virker det som om du har bestemt deg. 

Som flere sier her, dette er ikke en smart eller god deal. Men du som må selv velge om du har lyst til å bruke latterlig mye penger på en ikke særlig bra og overpriset mobil med veldig høy rente. 

Anonymkode: 948a6...3f8

Jeg prøver bare og komme med mine innespill om det kan være lurt eller ikke men jeg er som jeg har skrivet dårlig på økonomi. Vil helst ha iphone og vil helst ha det nye og bedste 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp i det minste på rentefri avbetaling hos operatøren din. Telenor, Telia, One Call eller noe. 

Anonymkode: 9f8cb...7ce

Kan jeg det når jeg har avtal der fra før også eller må jeg da velge annen? 

Skrevet

Bare at du spør om en rente på 32% er høy eller lav, gir meg gåsehud!  Dette er en grusomt høy rente!  Tror virkelig at du er på ville veier nå.

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er én ting du bør lære deg om økonomi så er det at du aldri bør bruke penger du ikke har. Er telefonen din ødelagt kan du heller kjøpe en rimeligere og heller spare penger til du har nok til den du ønsker deg. 

Anonymkode: c400b...b23

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...