Gå til innhold

Noen som har erfaring med Calathea white fusion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Vurderer å skaffe en Calathea white fusion så lurer på om den er lett å holde i live. Har lest at den trenger mye fuktighet. Et tips var å ha ett brett med lecakuler/steiner og vann under planten. Er dette pluss jevnlig spraying med vann nok? Eller må man ha en luftfukter for at den skal trives?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min står i planteskap med luftfuktighet på 70%, jeg har hatt det nede i 50%, og det gikk bra. Men, jeg har ikke turt å ta den ute av skapet foreløpig. Det spørs hva luftfuktigheten er på i hjemmet ditt, da.

Skrevet

Takk for svar, greit å vite at den overlever på 50%. Tror ikke det er så velig fuktig i hjemmet mitt  😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en vanskelig plante. Har hatt to, begge døde. Det var vanskelig å finne en balanse med vanning, den første jeg kjøpte døde av overvanning. Den andre fikk spinnmidd og kom seg aldri etter det angrepet, selv om jeg oppdaget det ganske tidlig. Begge mine stod i planteskap med ca 60% luftfuktighet.

Har lyst til å prøve igjen, for det er en vanvittig vakker plante, men venter til våren kommer med varmere vær og mer lys i håp om at det blir lettere å lykkes  da.

Anonymkode: 4f787...e2b

Skrevet

Så uheldig 😢 third time's a charm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...