Gå til innhold

Laptop som slår seg av selv


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har altså en laptop som slår seg av sjøl.

Vifta har slutta å gå så grunnen er vel at den blir for varm. Hva kan jeg gjøre med dette? Kan vifta byttes ut? Hvor og ca. pris?

En annen ting er at hver gang jeg lar den gå på batteriet, så får jeg melding om lavt batteriniva etter mindre enn 5 min, selv om jeg vet at batteriet er fullt. Og dermed så slår den seg av igjen.. :frustrert: Noen som vet hvorfor og hva jeg kan gjøre med dette?

Har mest lyst å hive hele dritten ut vinduet.. :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Packard Bell?

:frustrert:

Endret av Paige
Skrevet
Packard Bell?

:frustrert:

JAA!

Samme problemet du og? :ler:

Skrevet

Hvis vifta ikke går, bør du slå den av ASAP og få den på service. Prosessoren kan brenne opp.

Skrevet

Er du sikker på at du ikke har den innstilt på "strømsparing"? Jeg opplevde at pc'n skrudde seg av etter 5 min uten strømtilførsel (kun batteri) fordi jeg hadde stilt den inn til det. Det huska jeg jo ikke, så jeg ble rimelig varm i topplokket da jeg satt og irriterte meg! ;)

K

Skrevet

Det er visst nok et kjent problem at Packard Bell -laptoper har problemer med vifta og skrur seg av pga varmgang.

Ta den med til leverandøren og bruk garantien!

Skrevet
Hvis vifta ikke går, bør du slå den av ASAP og få den på service. Prosessoren kan brenne opp.

Hør på denne. Meget viktig.

En prosessor til en bærbar datamaskin er mye mer utsatt enn prosesssoren til

en stasjonær (selv om den heller ikke skal gå uten kjøling).

Går ikke vifta, så få den på service fortere enn ja...

Ikke garanti?

Nå vet jeg ikke hvor gammel den bærbare pc'n din er eller hvor

kraftig etc, men dersom den er mer enn 2-3 år gammel, er det nesten bedre

å investere i en ny i stedet for å reparere den gamle.

Man får meget bra bærbare pc'er til 5-8000 kr om dagen, så gjør

ett regnestykke før man tar kontakt med reparatør.

Ett sted de reparerer pc'er og laptop'er i Oslo som er bra, er InfoCare.

De kan nåes på 23171200, men pris aner jeg ikke. (Vi bruker dem via

jobben). Tror InfoCare tar seg betalt for å se på pc'n før de kommer med ett

overslag på pris. Det er også mange andre verksteder i Oslo og omegn (og over resten av landet) så forhør deg litt rundt før man bestemmer seg.

Mvh

Gobi.

Skrevet

Jeg har nesten samme problemet, min pc slår seg av/fryser/får blue screen sånn cirka hele tiden. Det er veldig irriterende, men jeg har ikke råd til reperasjon, da kunne jeg heller kjøpt en ny bærbar. Min er Elitegroup.

Skrevet
Jeg har nesten samme problemet, min pc slår seg av/fryser/får blue screen sånn cirka hele tiden. Det er veldig irriterende, men jeg har ikke råd til reperasjon, da kunne jeg heller kjøpt en ny bærbar. Min er Elitegroup.

Du har ikke kjøpt den på Multicom også vel?

Hvor lenge siden er det du kjøpte den? Husk at de fleste pc'er har 3 års garanti...

Når det gjelder elitegroup pc'er og multicom, så ta en kikk på denne

tråden til skrekk og advarsel...

Elitegroup 'spillmaskin' - Hardware.no

(ja, jeg kjenner Ornamental).

.

Skrevet
Du har ikke kjøpt den på Multicom også vel?

Hvor lenge siden er det du kjøpte den? Husk at de fleste pc'er har 3 års garanti...

Når det gjelder elitegroup pc'er og multicom, så ta en kikk på denne

tråden til skrekk og advarsel...

Elitegroup 'spillmaskin'  - Hardware.no

(ja, jeg kjenner Ornamental).

.

Til orientering: Gjest i posten over = meg.

(glemte å logge meg inn).

.

Skrevet

Jeg har kjøpt den på Multicom ja.. G551 heter min bærbare.

Huff huff, det var skummel lesing. Jeg får kjempeproblemer når jeg spiller spill og kan egentlig bare glemme det, selv om pc'ens kvalifikasjoner skulle tilsi at jeg fint kan spille spill på den. Den får blue screen eller fryser helt veldig ofte når jeg spiller (varierer såklart, noen ganger hver halvtime, andre ganger hvert femte minutt).

:sur:

Jeg har sendt pc'en inn til reperasjon før, fordi strømmen ikke ville virke, men da måtte jeg betale regningen selv. Så har ikke råd til å sende den inn igjen.

Vil ha ny pc!

Skrevet

Pc'en min er et år gammel.

Jeg sendte nettopp mail til Multicom hvor jeg fortalte hva som skjer når jeg spiller, at den fryser seg. Fikk dette svaret ganske så kjapt:

"Hei !

Det kan kanskje høres ut til at maskinvaren ikke er helt stabil. Dette

kan kanskje dreie seg om skjermkortet eller minnebrikkene.

Jeg anbefaler derfor at du sender PC'en til service ved Multicom. Vi vil

da kunne feilsøke PC'en og utbedre ustabil maskinvare. Utbedring vil

trolig dekkes av garantien.

Send PC'en til Multicom Norge. Send den i original emballasjen eller

bedre emballert. Legg ved kopi av kjøpskvittering/faktura og en

feilbeskrivelse.

PC'en vil ved ankomst Multicom inngå i vår servicekø, og vil settes opp

til feilsøking og test.

Ha en fin dag !

Mvh,

XXXXX XXXXXXX

Teknisk avdeling"

Ser ut til at jeg kanskje får det ordnet da, hvis det er som de sier. Men har ikke råd til å betale noen ny, dyr regning på reperasjon, så jeg håper det går under garantien :forvirret:

Skrevet

Vel, denne SKAL gå under garantien på pc'n, jmf kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven

her i landet. (sjekk ut http://www.lovdata.no)

Du skal heller ikke betale noe for at de skal sende pc til deg etterpå.

(også en ting Multicom er 'gode' på).

Hold oss oppdatert om hvordan det går.

.

Skrevet

Men jeg er usikker på om garantien er gått ut? Jeg har hatt pc'en i et år.

Skal holde dere oppdatert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...