Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver meg frem litt med forskjellig mat. Spiste løk idag. Hvor raskt vil jeg merke om babyen ikke tåler at jeg spiser det?

Anonymkode: 8f7d6...0c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare en myte at matvarer går over i melken, det er en gammel myte. Det er fysisk umulig. 

Det som derimot går over i melken er medisiner, alkohol, nikotin, koffein og liknende. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Skogkløver skrev (46 minutter siden):

Det er bare en myte at matvarer går over i melken, det er en gammel myte. Det er fysisk umulig. 

Det som derimot går over i melken er medisiner, alkohol, nikotin, koffein og liknende. 

Hva mener du om kumelkeprotein da, siden du mener mat ikke går over? R det liksom bare tull at mange babyer ikke tåler det? 

Anonymkode: 7a4fc...975

AnonymBruker
Skrevet
Skogkløver skrev (3 timer siden):

Dette er riktig 

Anonymkode: 44273...d08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva mener du om kumelkeprotein da, siden du mener mat ikke går over? R det liksom bare tull at mange babyer ikke tåler det? 

Anonymkode: 7a4fc...975

Morsmelk er jo en sammensetning av proteiner, fett og karbohydrater. Forholdet mellom disse endrer seg lite basert på hva du spiser, men type protein og fett kan påvirkes av hva du spiser. Derfor er en proteinallergi så og si det eneste som kan slå ut gjennom morsmelken. Mest vanlig er en av de 25 typene kumelkprotein.

Man finner derimot ingen endringer i morsmelken basert på om du har spist løk eller drukket kullsyre. Ikke noe av dette påvirker melken din.

Anonymkode: 0a862...0dd

• Liker 7
Skrevet

Mat går ikke over i melken, med noen få unntak som melkeprotein. Løk, kål, kullsyre etc går ikke over i melken. 

AnonymBruker
Skrevet

Min svigerinne holder seg unna jordbær, så ikke ungen skal bli allergisk. Hun unngår også kullsyre, løk og kål. Holdt på å le meg ihjel da hun nevnte det 🤣

Anonymkode: c5be0...58b

Skrevet (endret)
Skogkløver skrev (11 timer siden):

Jah. Så barn med melke/soyaproteinallergi som reagerer via mors melk - forklar den?

Endret av Mnjah
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Prøver meg frem litt med forskjellig mat. Spiste løk idag. Hvor raskt vil jeg merke om babyen ikke tåler at jeg spiser det?

Flere her som mener at det ikke går over, men vi med barn med mer magevondt har sett barna reagere på matvarer som løk. Som oftest tar det noen timer eller en halv dag. 

Anonymkode: 268f3...873

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere her som mener at det ikke går over, men vi med barn med mer magevondt har sett barna reagere på matvarer som løk. Som oftest tar det noen timer eller en halv dag. 

Anonymkode: 268f3...873

Takk for svar :) 

Skrevet
Mnjah skrev (6 timer siden):

Jah. Så barn med melke/soyaproteinallergi som reagerer via mors melk - forklar den?

Som anonym over her skrev  proteinallergi er noe annet enn løk og kål 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...