Gå til innhold

Ønsker tips om dunpute for magesover

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sover på magen og liker å sove på dunpute, men min eldgamle pute er helt utslitt så jeg må kjøpe ny for nå har den gått opp i sømmen enda en gang og jeg er lei av å lappe på den. Den modellen finnes ikke lenger, og siden alle butikker er stengt (Viken) er det ikke hjelp å få i butikk. Håper noen her inne kan gi noen tips om en konkret pute jeg burde kjøpe. Orker ikke pute med fjær, vi ha 100% dun. På forhånd takk for hjelp! 🌸

Anonymkode: e6e97...524

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1460542-%C3%B8nsker-tips-om-dunpute-for-magesover/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er lappen på dunputa fortsatt leselig? Der skal det vel stå noe om mengden dun i puta og så vet du jo om den var tykk og bløt eller fast når du kjøpte den? Ellers tror jeg nesten du må sende mailer til de som selger slike puter som ligner den sorten du vil ha og spørre om de har puter med samme kvalifikasjoner som står på lappen.

Jeg handler min på ikea, g som alle andre steder er dunputene egentlig de samme, bare med nye navn. Er derfor mulig at din pute fortsatt produseres men har fått et nytt produktnavn, og da kan du vel kontakte produsenten?

Anonymkode: 0aaf2...f1b

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er lappen på dunputa fortsatt leselig? Der skal det vel stå noe om mengden dun i puta og så vet du jo om den var tykk og bløt eller fast når du kjøpte den? Ellers tror jeg nesten du må sende mailer til de som selger slike puter som ligner den sorten du vil ha og spørre om de har puter med samme kvalifikasjoner som står på lappen.

Jeg handler min på ikea, g som alle andre steder er dunputene egentlig de samme, bare med nye navn. Er derfor mulig at din pute fortsatt produseres men har fått et nytt produktnavn, og da kan du vel kontakte produsenten?

Anonymkode: 0aaf2...f1b

Takk for svar! Nei dessverre, lappen er nå helt utvisket og dum som jeg er har jeg ikke notert ned det som stod der. Eneste jeg vet er at den ikke produseres lenger, for for 5-6år siden spurte jeg i et par butikker om det var mulig å kjøpe samme pute men fikk da forklart at modellen (eller produsenten?) ikke fantes lenger. Elsket puten min så ga opp å lete etter en ny, men nå er den så ødelagt at jeg er helt nødt til å kjøpe ny.

Jeg liker puter som jeg kan knøvle. Liker ikke puter hvor man nærmest spretter opp igjen når man legger hodet på puta. Vet ikke om det tilsier at jeg like harde eller bløte pute? Vet bare at jeg ikke kan ha høye puter siden jeg sover på magen.

Anonymkode: e6e97...524

AnonymBruker

jeg er magesover. Men jeg har ingen spesiell pute, jeg kjøper lave dunputer, f.eks fra Ikea eller Princess. Nå er det en stund siden jeg kjøpte puta mi, men tror jeg kjøpte den dyreste bare. 

https://www.ikea.com/no/no/cat/dun--og-fjaerputer-20535/ 

Anonymkode: 3c946...e0c

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikea putene har andre mål, hvis du ikke kjøper sengetøyet og på ikea så er det bedre å kjøpe et annet sted :) 

Anonymkode: c9613...7d3

Det er jo bare tull, de få centimetere, på pute eller dunstørrelse hos Ikea, gjør absolutt null forskjell og "alle" har de i helt vanlig sengetøy fra Princess. Dunputer og dundyner fra Ikea er mye billigere enn hos samme nevnte Princess (når de ikke kjører salg) men like bra eller bedre kvalitet. 

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo bare tull, de få centimetere, på pute eller dunstørrelse hos Ikea, gjør absolutt null forskjell og "alle" har de i helt vanlig sengetøy fra Princess. Dunputer og dundyner fra Ikea er mye billigere enn hos samme nevnte Princess (når de ikke kjører salg) men like bra eller bedre kvalitet. 

Det er ikke tull. Vil man at det skal se ordentlig ut så bryr man seg.

Til TS, de har en god magesovepute på Kid, husker ikke hva den heter, men det er en skikkelig lav pute med akkurat nok lite fyll. :)

Anonymkode: 81213...dfb

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke tull. Vil man at det skal se ordentlig ut så bryr man seg.

Til TS, de har en god magesovepute på Kid, husker ikke hva den heter, men det er en skikkelig lav pute med akkurat nok lite fyll. :)

Nei vet du hva. Hva er det du snakker om? Er det noe du har hørt en plass, har aldri prøvd selv, men sprer nå gal info videre? Jobber du på Kid og er irritert at Ikea har bedre og billigere puter? 

Se her, min Ikea pute i en putetrekk fra Høie. Hva skal være galt med den liksom?

20210319_215151.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei vet du hva. Hva er det du snakker om? Er det noe du har hørt en plass, har aldri prøvd selv, men sprer nå gal info videre? Jobber du på Kid og er irritert at Ikea har bedre og billigere puter? 

Se her, min Ikea pute i en putetrekk fra Høie. Hva skal være galt med den liksom?

20210319_215151.jpg

Puter på IKEA: 50 × 60.

Puter i Norge: 50 x 70.

Altså er putetrekkene fra IKEA for små i lengderetningen til norske standardputer og putetrekket ser for lite ut.

• Liker 1
AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Puter på IKEA: 50 × 60.

Puter i Norge: 50 x 70.

Altså er putetrekkene fra IKEA for små i lengderetningen til norske standardputer og putetrekket ser for lite ut.

Vi snakker om motsatte, kjøpe putene på Ikea og putetrekkene andre plasser. Jeg gjør det og påstår at det er absolutt null problem med det. Mens du mener det ikke skal gå an og skal se rart ut. Her er mitt bildebevis for at det absolutt går an uten problemer.

AnonymBruker

Jeg kan varmt anbefale putene til Høie. De har gode beskrivelser og du kan bestille på nett. Jeg ligger på siden og kjøpte nylig bestselgerdunputa til Høie. Den er skikkelig høy, fast og god! Med mageleie skal du ha en lav pute har jeg lest.

Anonymkode: b2c75...bb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...