Gå til innhold

Har du vurdert australian cobberdog og ombestemt deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Doodle krever et sinnsykt pelsstell, for at det skal være forsvarlig. De må gres annehver dag, og de må gres nøye, fra huden, og helt ut, ellers vil pelsen tove seg i dreads-aktige kaker. Dette er også smertefullt for hunden og gå med, og svaret blir ofte å barbere den ned to ganger i året, noe som også er fælt for hunden.

Her er en video som viser hvordan en hundefrisør bruker to timer på å barbere ned en stor doodle, og du kan se at bikkja lider seg gjennom det.

En til, litt kortere, hvor en mindre hund blir barbert ned, fordi eieren ikke greier å ta vare på den. 

Anonymkode: dc3a4...74e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seriøst, aldri kjøp en puddelblanding. Hva i helvete er vitsen med det? Det eneste du gjør er at du støtter opp under et sykt sykt marked. Støtt heller seriøse hundeoppdrettere som fremmer en renraset hunderase, som virkelig legger sjela si i oppdrettet. De som driver Drøbak hundehotell burde vært innesperret for lengst. 

skal du ha noe med puddel i, kjøp en renraset puddel. Drøbak hundehotell har dessuten kontrakter som er helt syke. Mulig de har funnet et smutthull for å sette disse kontraktene ut til live, for det er faktisk ikke lovlig å ha en kontrakt som er urimelig, noe disse kontraktene er.   

Anonymkode: 73f8d...eaf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Troyamin skrev (47 minutter siden):

Det ligger en tråd her som kan være aktuell: Valpefabrikk eller seriøs avl

Nå snakker jeg om kvaliteten på valpene de leverer. Og den er jevnt over meget bra!

Så kan man kalle det valpefabrikk eller seriøs avl. 

Hvis man virkelig skal gjøre noe fornuftig, så tar man til seg et dyr som trenger et hjem, ikke et dyr som er avlet opp for salg, uansett kennel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (33 minutter siden):

Nå snakker jeg om kvaliteten på valpene de leverer. Og den er jevnt over meget bra!

Hvis man virkelig skal gjøre noe fornuftig, så tar man til seg et dyr som trenger et hjem, ikke et dyr som er avlet opp for salg, uansett kennel. 

Jeg velger en seriøs kennel med stamtavler på hundene. Så egoistisk er jeg😉

Endret av Troyamin
Endret grunnet staveleifer.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dævendøtte skrev (1 time siden):

Valpefabrikk og useriøs avl tenker jeg vi sier. 

Anonymkode: 77837...fc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synest de fleste oppdrettere uavhengig av rase driver valpefabrikker. Tisper settest ut på foravtaler slik at det hele tiden produseres valper. 

Anonymkode: 6769f...6e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er du så uheldig at tispa blir tjuvparret (eller parret i det hele tatt) så må du betale svimlende summer til DH. Man har ikke styring over sin egen hund. 

Jøss, det var voldsomme greier. De vil vel ha monopol på "rasen" da, for å forhindre at andre også begynner med oppdrett. Er vel ganske mange som har samme greia med rasekatter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Troyamin skrev (1 time siden):

Jeg velger en seriøs kennel med stamtavler på hundene. Så egoistisk er jeg😉

Jeg også gjorde det da jeg kjøpte meg hund sist gang. Men om jeg skal ha en ny en, så kan det hende jeg velger en som trenger et nytt hjem og ikke en valp. Har full forståelse for de som gjør det altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Valpefabrikk og useriøs avl tenker jeg vi sier. 

Etterspør fortsatt link på at avlen er useriøs? Det er det ingen som har klart å hoste opp så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Durinur skrev (32 minutter siden):

Jøss, det var voldsomme greier. De vil vel ha monopol på "rasen" da, for å forhindre at andre også begynner med oppdrett. Er vel ganske mange som har samme greia med rasekatter. 

Tror du risikerer å måtte betale 100.000. Sjuke greier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (1 time siden):

Jeg også gjorde det da jeg kjøpte meg hund sist gang. Men om jeg skal ha en ny en, så kan det hende jeg velger en som trenger et nytt hjem og ikke en valp. Har full forståelse for de som gjør det altså :) 

Her har vi (min familie og jeg) hatt flere unghunder/voksne hunder som ble for mye for forrige familie. Dermed kom de tilbake til oppdretter. Men det er likevel viktig for meg at det er hunder med riktig stamtavle og at de er friske. Årsaken er at min sport har et lite fåtall av raser som jeg kan konkurrere med i Norge. 

For de som kun skal ha en kompis, så anbefaler jeg ofte voksne omplasseringshunder😊👍

Endret av Troyamin
Endret grunnet staveleifer.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det mest utrolige av alt er at disse blandingshundene uten stamtavle koster mye mer enn renrasete hunder med stamtavle. F.eks. betaler man ca 17000 for en goldenvalp mens man må ut med 25000 for en goldendoodle-valp. Galskap!

Anonymkode: b6e2e...4a2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 17.18):

Synest de fleste oppdrettere uavhengig av rase driver valpefabrikker. Tisper settest ut på foravtaler slik at det hele tiden produseres valper. 

Anonymkode: 6769f...6e5

Oppdretteren min har 2 kull i år, langt fra valpefabrikk. Dette er i tillegg oppdrett av golden retriever, så han kunne fint hatt 10 kull i året og solgt alle til 30 000 stk.

Anonymkode: 1a671...637

https://sognafaret.blogspot.com/2016/03/australian-cobberdog.html?m=1

https://hundesonen.no/topic/84968-valp-fra-drøbak-hundehotell/

https://hundesonen.no/topic/68936-drøbak-hundehotell/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte cobberdog. Grunnen til at jeg ombestemte meg, var rett og slett at da jeg ringte DHH for å sette meg på valpeliste, så var hun jeg snakket med altså så utrolig frekk mot meg. Jeg ble helt sjokkert og satt ut. Klarte ikke svare henne, og si at hun ikke kan snakke sånn til meg. Det gav meg så subjektivt inntrykk av at de får solgt valpene uansett, så de trenger ikke vise vanlig høflighet mot valpekunder en gang! Blæ, holdt på å spy!

Jeg har jobbet som hundepasser. Passet mange doodler og cobberdoger. Mitt inntrykk er at de er ganske intense. Har helt enormt med energi(jeg legger dette noe på doodleeierne. Mange virker uerfarne, og har kjøpt seg en kosebamse de ikke skjønner at de må morsjonere). Syns også pelsen til doodler er utrolig upraktisk. Virker nesten som den suger til seg vann og gjørme(doodler er jo ofte vannhunder og dermed oppsøker vann også). Blir veldig fort veldig skittem, og må bades ofte. Men de ser søte ut, det skal de ha!

Hunden jeg endte opp med, er en renraset Jack Russel terrier. Utrolig kul og modig hund, som samtidig er sensitiv og omsorgsfull. Super med barn, fremmede og andre hunder, og super på innkalling. Hun er mye roligere enn noen cobberdoger jeg har møtt, selv om hun er en jakthund! Pelsen hennes er også vann- og skittavstøtende, så det blir minimalt med møkk hun drar med seg inn. Dusjer henne med såpe kanskje to ganger i året, da pelsen er ganske selvrensende. Jeg er i hvert fall utrolig fornøyd med mitt valg ❤️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 3/17/2021 at 4:10 PM, Troyamin said:

Det ligger en tråd her som kan være aktuell: Valpefabrikk eller seriøs avl

On 3/17/2021 at 9:38 PM, AnonymBruker said:

On 3/17/2021 at 9:40 PM, AnonymBruker said:

On 3/17/2021 at 9:41 PM, AnonymBruker said:

On 3/17/2021 at 9:43 PM, AnonymBruker said:

On 3/17/2021 at 9:43 PM, AnonymBruker said:

Tusen takk!

Anonymkode: b1f19...db3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Familien min har en Cobberdog. Det er en fantastisk hund den, jeg er ikke en fan av utseende personlig, men personligheten er veldig fin. Veldig greit at den ikke røyter, men foretrekker uansett gjeterhunder og retrievere, de føles så mye mer naturlige og ser flotte ut.

Anonymkode: b2f98...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Familien min har en Cobberdog. Det er en fantastisk hund den, jeg er ikke en fan av utseende personlig, men personligheten er veldig fin. Veldig greit at den ikke røyter, men foretrekker uansett gjeterhunder og retrievere, de føles så mye mer naturlige og ser flotte ut.

Nei, familien din har en blandingshund!

Anonymkode: 39faf...fd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, familien din har en blandingshund!

Anonymkode: 39faf...fd4

Hmm, nei. Det er en cobberdog.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...