Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig startet i ny jobb, og en kollega venter barn med sin kone om to uker. Jeg er glad i å strikke, og har strikket mye babytøy til mine venninner.

Vi har en praktisk jobb, så vi har litt med hverandre å gjøre i løpet av arbeidsdagen, men vi kjenner hverandre ikke godt.  Jeg har heller aldri møtt hans kone (og det er ikke naturlig at vi kommer til å møtes heller). 

Jeg tenkte at det ville være hyggelig å gi en liten strikket gave babyen. Men er det rart? Kanskje det vil oppleves litt spesielt å få en gave av en kollega man har kjent i 1 måned? Det er også barn nr 2. Det ville kanskje vært mer naturlig dersom en kvinnelig kollega ventet barn. Tenker litt høyt her. 

Nå når jeg skriver dette ser jeg at det kanskje ikke er passende. Men jeg vil gjerne høre deres tanker om det likevel :) 

Anonymkode: bdbff...75f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er kleint. 

Anonymkode: 5cfc0...e77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig tanke, men la være. 
Sjekk heller om det fortsatt er behov for hjemmestrikket tøy på landets prematuravdelinger, dersom du er glad i å strikke. 

Anonymkode: 8988c...465

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har nylig startet i ny jobb, og en kollega venter barn med sin kone om to uker. Jeg er glad i å strikke, og har strikket mye babytøy til mine venninner.

Vi har en praktisk jobb, så vi har litt med hverandre å gjøre i løpet av arbeidsdagen, men vi kjenner hverandre ikke godt.  Jeg har heller aldri møtt hans kone (og det er ikke naturlig at vi kommer til å møtes heller). 

Jeg tenkte at det ville være hyggelig å gi en liten strikket gave babyen. Men er det rart? Kanskje det vil oppleves litt spesielt å få en gave av en kollega man har kjent i 1 måned? Det er også barn nr 2. Det ville kanskje vært mer naturlig dersom en kvinnelig kollega ventet barn. Tenker litt høyt her. 

Nå når jeg skriver dette ser jeg at det kanskje ikke er passende. Men jeg vil gjerne høre deres tanker om det likevel :) 

Anonymkode: bdbff...75f

Om kollegaer skal spleise på en gave i forbindelse med fødsel så kunne jo du tatt på deg å strikke og så at det er fra alle kollegaene på jobb feks. 

Anonymkode: b9375...922

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde blitt sykt glad om mannen min hadde kommet hjem med det. Kanskje enda mer med nr 2 enn med nr 1, for med nr 1 så fikk vi så sykt mye. 😂 kan ikke se for meg at det blir så mye med nestemann 😆 

Vet at mannen min også blir veldig glad med uventa oppmerksomhet fra f.eks kollegaer. Er vel ingen som blir fornærma over det iallfall! 🤗 

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på, sier jeg. Er da bare koselig. 

Anonymkode: 5eba4...baa

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Trenger jo ikke strikke et fullt hentesett, liksom. Men en liten ting? Bare hyggelig :)

Anonymkode: b9f45...e9f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt glad for det🤩

Anonymkode: 67d7f...311

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde elsket det 🤩 hjemmestrikket gave er det beste! 

Anonymkode: 493d2...ced

• Liker 7
Gjest AlmaSofie
Skrevet

Så hyggelig av deg 🙂
Jeg hadde blitt kjempeglad om mannen min hadde kommet hjem med flotte strikkeplagg fra jobben sin da vi ventet barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde syntes det var supert. Typ en jakke, sokker el pledd. Jeg hadde blitt veldig glad😊

Anonymkode: 9e97f...ece

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei. Det er kleint. 

Anonymkode: 5cfc0...e77

På hvilken måte er det kleint? 

Anonymkode: 5eba4...baa

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kun i Norge at sånt er kleint🙄 Jeg sier kjør på, gaver er alltid hyggelig å få.

Anonymkode: 21d9f...316

• Liker 21
Skrevet

Jeg har to tette, gutt og jente. Fikk hjemmestrikket teppe i blått og rosa av Helga på jobben til mamma begge ganger. Har aldri verken møtt eller hørt om Helga, men ble utrolig glad for gaven og de har blitt mye brukt. Kjør på sier jeg! 

• Liker 26
Skrevet

Synes det høres veldig koselig ut 🥰 Kunne ha gjort det samme selv faktisk, ett par sokker kanskje, eller kanskje en lue 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være kleint? Syns det høres ut som en fin gest. 

Anonymkode: 84377...70d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kun i Norge at sånt er kleint🙄 Jeg sier kjør på, gaver er alltid hyggelig å få.

Anonymkode: 21d9f...316

Nå er det nå engang i Norge vi befinner oss, da. Og det er vel neppe opp til TS å kjøre kampen om eventuelle holdningsendringer? 

Siden strikkede gaver viser at giveren har lagt mye tid og omtanke i gaven kan det fort virke litt overdrevent når det er til en kollega på en arbeidsplass du nettopp har begynt. Da synes jeg faktisk det er mindre kleint med "mammas kollega Helga" i eksempelet over. Skal du gi noe hjemmestrikket bør det i så fall være noe ganske lite og tilsynelatende enkelt. Et par små labber og votter, f.eks. (OK, litt feil årstid til votter, kanskje, med mindre det blir en sur og kald vår hos dere.) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt kjempeglad :)

Anonymkode: 52650...bf2

Skrevet
Ullvott skrev (6 minutter siden):

Nå er det nå engang i Norge vi befinner oss, da. Og det er vel neppe opp til TS å kjøre kampen om eventuelle holdningsendringer? 

Siden strikkede gaver viser at giveren har lagt mye tid og omtanke i gaven kan det fort virke litt overdrevent når det er til en kollega på en arbeidsplass du nettopp har begynt. Da synes jeg faktisk det er mindre kleint med "mammas kollega Helga" i eksempelet over. Skal du gi noe hjemmestrikket bør det i så fall være noe ganske lite og tilsynelatende enkelt. Et par små labber og votter, f.eks. (OK, litt feil årstid til votter, kanskje, med mindre det blir en sur og kald vår hos dere.) 

Da ser vi kanskje annerledes på strikk, jeg ser på det som en veeeeldig ufarlig gave ettersom de aller fleste strikkere jeg kjenner strikker for hobby/holde fingrene i gang mens man ser tv. 😅 

• Liker 13
Gjest Chroma
Skrevet

Bare koselig, synes jeg. Kjør på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...