AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Jeg har nylig startet i ny jobb, og en kollega venter barn med sin kone om to uker. Jeg er glad i å strikke, og har strikket mye babytøy til mine venninner. Vi har en praktisk jobb, så vi har litt med hverandre å gjøre i løpet av arbeidsdagen, men vi kjenner hverandre ikke godt. Jeg har heller aldri møtt hans kone (og det er ikke naturlig at vi kommer til å møtes heller). Jeg tenkte at det ville være hyggelig å gi en liten strikket gave babyen. Men er det rart? Kanskje det vil oppleves litt spesielt å få en gave av en kollega man har kjent i 1 måned? Det er også barn nr 2. Det ville kanskje vært mer naturlig dersom en kvinnelig kollega ventet barn. Tenker litt høyt her. Nå når jeg skriver dette ser jeg at det kanskje ikke er passende. Men jeg vil gjerne høre deres tanker om det likevel Anonymkode: bdbff...75f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Nei. Det er kleint. Anonymkode: 5cfc0...e77 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 Hyggelig tanke, men la være. Sjekk heller om det fortsatt er behov for hjemmestrikket tøy på landets prematuravdelinger, dersom du er glad i å strikke. Anonymkode: 8988c...465 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har nylig startet i ny jobb, og en kollega venter barn med sin kone om to uker. Jeg er glad i å strikke, og har strikket mye babytøy til mine venninner. Vi har en praktisk jobb, så vi har litt med hverandre å gjøre i løpet av arbeidsdagen, men vi kjenner hverandre ikke godt. Jeg har heller aldri møtt hans kone (og det er ikke naturlig at vi kommer til å møtes heller). Jeg tenkte at det ville være hyggelig å gi en liten strikket gave babyen. Men er det rart? Kanskje det vil oppleves litt spesielt å få en gave av en kollega man har kjent i 1 måned? Det er også barn nr 2. Det ville kanskje vært mer naturlig dersom en kvinnelig kollega ventet barn. Tenker litt høyt her. Nå når jeg skriver dette ser jeg at det kanskje ikke er passende. Men jeg vil gjerne høre deres tanker om det likevel Anonymkode: bdbff...75f Om kollegaer skal spleise på en gave i forbindelse med fødsel så kunne jo du tatt på deg å strikke og så at det er fra alle kollegaene på jobb feks. Anonymkode: b9375...922 5
Snurrepurre Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Jeg hadde blitt sykt glad om mannen min hadde kommet hjem med det. Kanskje enda mer med nr 2 enn med nr 1, for med nr 1 så fikk vi så sykt mye. 😂 kan ikke se for meg at det blir så mye med nestemann 😆 Vet at mannen min også blir veldig glad med uventa oppmerksomhet fra f.eks kollegaer. Er vel ingen som blir fornærma over det iallfall! 🤗 39
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 Kjør på, sier jeg. Er da bare koselig. Anonymkode: 5eba4...baa 9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 Trenger jo ikke strikke et fullt hentesett, liksom. Men en liten ting? Bare hyggelig Anonymkode: b9f45...e9f 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 Hadde blitt glad for det🤩 Anonymkode: 67d7f...311 8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 Hadde elsket det 🤩 hjemmestrikket gave er det beste! Anonymkode: 493d2...ced 7
Gjest AlmaSofie Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 Så hyggelig av deg 🙂 Jeg hadde blitt kjempeglad om mannen min hadde kommet hjem med flotte strikkeplagg fra jobben sin da vi ventet barn.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 Hadde syntes det var supert. Typ en jakke, sokker el pledd. Jeg hadde blitt veldig glad😊 Anonymkode: 9e97f...ece 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #12 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei. Det er kleint. Anonymkode: 5cfc0...e77 På hvilken måte er det kleint? Anonymkode: 5eba4...baa 11
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #13 Skrevet 16. mars 2021 Kun i Norge at sånt er kleint🙄 Jeg sier kjør på, gaver er alltid hyggelig å få. Anonymkode: 21d9f...316 21
HerKommerMummi Skrevet 16. mars 2021 #14 Skrevet 16. mars 2021 Jeg har to tette, gutt og jente. Fikk hjemmestrikket teppe i blått og rosa av Helga på jobben til mamma begge ganger. Har aldri verken møtt eller hørt om Helga, men ble utrolig glad for gaven og de har blitt mye brukt. Kjør på sier jeg! 26
prettylittlemisfit Skrevet 16. mars 2021 #15 Skrevet 16. mars 2021 Synes det høres veldig koselig ut 🥰 Kunne ha gjort det samme selv faktisk, ett par sokker kanskje, eller kanskje en lue 😊 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #16 Skrevet 16. mars 2021 Hvorfor skulle det være kleint? Syns det høres ut som en fin gest. Anonymkode: 84377...70d 2
Ullvott Skrevet 16. mars 2021 #17 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kun i Norge at sånt er kleint🙄 Jeg sier kjør på, gaver er alltid hyggelig å få. Anonymkode: 21d9f...316 Nå er det nå engang i Norge vi befinner oss, da. Og det er vel neppe opp til TS å kjøre kampen om eventuelle holdningsendringer? Siden strikkede gaver viser at giveren har lagt mye tid og omtanke i gaven kan det fort virke litt overdrevent når det er til en kollega på en arbeidsplass du nettopp har begynt. Da synes jeg faktisk det er mindre kleint med "mammas kollega Helga" i eksempelet over. Skal du gi noe hjemmestrikket bør det i så fall være noe ganske lite og tilsynelatende enkelt. Et par små labber og votter, f.eks. (OK, litt feil årstid til votter, kanskje, med mindre det blir en sur og kald vår hos dere.) 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #18 Skrevet 16. mars 2021 Hadde blitt kjempeglad Anonymkode: 52650...bf2
Snurrepurre Skrevet 16. mars 2021 #19 Skrevet 16. mars 2021 Ullvott skrev (6 minutter siden): Nå er det nå engang i Norge vi befinner oss, da. Og det er vel neppe opp til TS å kjøre kampen om eventuelle holdningsendringer? Siden strikkede gaver viser at giveren har lagt mye tid og omtanke i gaven kan det fort virke litt overdrevent når det er til en kollega på en arbeidsplass du nettopp har begynt. Da synes jeg faktisk det er mindre kleint med "mammas kollega Helga" i eksempelet over. Skal du gi noe hjemmestrikket bør det i så fall være noe ganske lite og tilsynelatende enkelt. Et par små labber og votter, f.eks. (OK, litt feil årstid til votter, kanskje, med mindre det blir en sur og kald vår hos dere.) Da ser vi kanskje annerledes på strikk, jeg ser på det som en veeeeldig ufarlig gave ettersom de aller fleste strikkere jeg kjenner strikker for hobby/holde fingrene i gang mens man ser tv. 😅 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå