AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Del Skrevet 16. mars 2021 Hei! Har nå etter jobbstart ammet kun morgen og kveld, i helgene også midt på dagen. Nå ser jeg at på ammingene midt på dagen får hun ikke noe ut, så hun gir opp. Nå har dette skjedd flere kvelder på rad også. Hva gjør jeg da nå dersom melken stopper helt opp? Det kommer ikke til å bli flere amminger, så det ender kanskje opp med ammeslutt. Hvordan gjør man det da med mme? (mengde?, blande i grøt? gi på glass eller flaske?..) Jeg er BLANK på dette feltet, og helsesøster er til veldig lite hjelp da hun kun henviser til ulike nettsider som heller ikke hjelper. Mat-dagen hennes ser slik ut, hun er veldig gla i mat: Frokost: kjøpingsgrøt Lunsj: ulikt: omelett/ brødskive/ frukt/ smoothie osv... Middag: det vi spiser/ middagsglass Kvelds: kjøpingsgrøt hun er glad i vann og drikker mye gjennom dagen! Anonymkode: 1502a...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2 Del Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei! Har nå etter jobbstart ammet kun morgen og kveld, i helgene også midt på dagen. Nå ser jeg at på ammingene midt på dagen får hun ikke noe ut, så hun gir opp. Nå har dette skjedd flere kvelder på rad også. Hva gjør jeg da nå dersom melken stopper helt opp? Det kommer ikke til å bli flere amminger, så det ender kanskje opp med ammeslutt. Hvordan gjør man det da med mme? (mengde?, blande i grøt? gi på glass eller flaske?..) Jeg er BLANK på dette feltet, og helsesøster er til veldig lite hjelp da hun kun henviser til ulike nettsider som heller ikke hjelper. Mat-dagen hennes ser slik ut, hun er veldig gla i mat: Frokost: kjøpingsgrøt Lunsj: ulikt: omelett/ brødskive/ frukt/ smoothie osv... Middag: det vi spiser/ middagsglass Kvelds: kjøpingsgrøt hun er glad i vann og drikker mye gjennom dagen! Anonymkode: 1502a...27d Hei! Mengden på mme står på boksen. Der står det både hvor mye vann du skal måle opp og også hvor stor mengde barnet kan ha på hvert måltid. Du kan fint gi mme eller så er vel barnet også gammelt nok for vanlig kumelk (tine elle q-melk eller lignende). Søk opp når barn kan få kumelk, mulig de har endret på rådene ila det siste året (min er 2). Det kan velges å gis på kopp eller flaske. Flaske så bør du ha en tutt med hull nr 3 på, evt kan du jo gi i en annen flaske hun får til som er bra for tennene. Mulig det er litt uvant å gå rett på kald melk, men prøv deg litt frem hva du ønsker best. Mange velger nan til mme, billigst vil jeg påstå. Jeg valgte selv hipp sin siden barna mine fikk vondt i magen av nan. Men det er individuelt fra barn til barn. Bra at hun drikker vann, hun skal jo drikke det til de fleste måltider nå, med mindre du velger å bytte ut f.eks kvelds og morgendrikke med melk. Dersom hun er en som sover litt dårlig så pleide jeg å gi velling til kveldsflaske. Blander mme som vanlig og tilfører en teskje eller halvannen og blander godt. Husk at hun kan få litt vondt i magen de første ukene ved å gå over fra morsmelk til mme. Du får ikke pumpet deg litt morgen og kveld sånn at hun får morsmelk, bare på flaske? Håper noe av dette hjalp, selv om jeg ser at noen svar må du fortsatt finne litt ut av selv. Anonymkode: 67784...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 17. mars 2021 #3 Del Skrevet 17. mars 2021 Hvis hun får kjøpegrøt får hun jo noe melk gjennom det. Med 2 amminger i tillegg er det innafor, vil jeg si. Hvis du slutter å amme kan du tilby 1-2 "måltider" med mme. Hvordan og når bør du prøve deg frem på, spørs om baby vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #4 Del Skrevet 17. mars 2021 Jeg har for lite melk og har supplert med mme hele veien. Men nå er det kun morgen og kveld, da hun spiser så mye mos/grøt (hun er 6 måneder). Jeg sper ut mosen/grøten med mme og det gjør de også i barnehagen. Jeg ville gitt flaske etter amming om hun virket utilfreds/går ned i vekt og evt ha litt i grøten. «Oppskrift» står på pakken, det finnes også ferdigblandet som bare skal lunes. Anonymkode: 89556...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 17. mars 2021 #5 Del Skrevet 17. mars 2021 Tråden er ryddet for avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Del Skrevet 17. mars 2021 Går hun ned i vekt? Har hun våte bleier? Hvis hun virker tilfreds, har flere våte bleier i døgnet og ikke går ned i vekt, trenger du ikke tilby noe annet? 😊 (Jeg hadde forøvrig ikke begynt med mme erstatning nå, da hadde jeg heller powerpumpa for å få opp produksjonen 🙂) Anonymkode: 05b01...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #7 Del Skrevet 21. mars 2021 Takk for svar! Hun følger vekturven sin godt og har mange våte bleier Ser de kan begynne å få kumelk i mat fra 10mnd, men bør vente med dette som drikke til 1 år pga at det hindrer jernopptak. Anonymkode: 1502a...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå