Jennni Skrevet 16. mars 2021 #1 Del Skrevet 16. mars 2021 Jeg stussar over at det er så lite "reklame" for Smittestopp-appen. Eg lasta han ned rundt juletider etter å ha blitt tipsa av mannen min, som hadde fått melding om det fordi han hadde den gamle appen. Viss ikkje trur eg ikkje eg hadde visst om han. Kvifor snakkar dei ikkje om han på pressekonferansar eller skriv om han i media? Det er sikkert ikkje eit ekstremt effektivt verktøy, men det kostar jo veldig lite å ha han på telefonen, og akkurat no treng vi vel alle verktøy vi kan få (i Oslo, der jeg bur, i alle fall)? Nokon fleire som deler inntrykket mitt? Har du appen sjølv? Har du fått beskjed gjennom han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 16. mars 2021 #2 Del Skrevet 16. mars 2021 Den forrige smittestopp-appen var jo et massivt juridisk mareritt. Det er en side av saken. Den andre er at staten har brukt MYE penger på den appen som de kunne ha brukt på andre ting (psykisk helse eller forskning eller grunnleggende livsreddende medisiner til barn i u-land for nevne en rekke verdige og underfinansierte saker). Man ønsker neppe veldig mye fokus på sløseri av penger på en app som kunne vært kopiert fra sør-Korea sin app og som skal være i bruk noen få måneder. Og så har staten valgt å ikke smittespore og karantenesette og teste veldig aktivt men heller massivt og unødig stenge ned byer og deler av næringslivet. Ja, hadde man brukt app og hurtigtester og karantene i statlig regi så kunne vi ha deltatt på konserter med 30 000 mennesker og kost oss med å klemme bestemor, som i Australia. Men flertallet av folk ønsker nedstenging. Strenge inngripener i hverdagen som var vi et diktatur får flertallet av nordmenn til å føle seg trygge. Og oss andre til å miste nattesøvnen av redsel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 16. mars 2021 #3 Del Skrevet 16. mars 2021 Jeg hadde den første appen, og har den siste også. Jeg har ikke inntrykk at så mange som bor i distriktet bruker den, men vi som bor i byer med mye smitte og har masse folk rundt oss bruker den. Kjæresten min har to ganger fått meldinger på appen, om at han har stått i nærheten av personer som har brutt karantene eller isolasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 16. mars 2021 #4 Del Skrevet 16. mars 2021 Tough cookie skrev (2 timer siden): om at han har stått i nærheten av personer som har brutt karantene eller isolasjon. Hvordan vet appen dette? Fordi karantenebryterne også bruker appen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 16. mars 2021 #5 Del Skrevet 16. mars 2021 Smittestopp, smitteflopp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg