AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Lurer på meningene deres rundt denne saken. Jeg er 39 år, og jeg traff kjæresten min for tre år siden. Da var jeg veldig klar på at jeg ønsket ett barn til (jeg har ett fra før). Han ville også gjerne ha barn. For snart to år siden begynte vi å prøve, men vi har ikke lykkes. Jeg skulle begynne prosessen hos lege, men nå er jeg bare fortvilet.. for jeg har oppdaget at kjæresten er alkoholiker. Han har drukket masse hele tiden mens vi har prøvd å få barn. Han drikker HVER neste dag, alene, opptil flere flasker vin. (Vi bor ikke sammen i ukedagene enda av praktiske grunner). Det er en lang historie hvordan jeg fant ut av dette og hvordan jeg vet at han drikker så mye, det orker jeg ikke gå inn på her. Jeg har ikke konfrontert han enda. Hva mener dere om at han har skjult dette for meg når han vet hvor høyt ønsket det er for meg å få et barn til? Klokken tikker som bare det, og nå er det mest sannsynlig for sent for meg. Det jo ikke sikkert at det er hos han feilen ligger, men med et så høyt forbruk av alkohol så er vel sjansen stor for å det går utover sædkvaliteten. Hva tenker dere? hadde dere blitt sint eller er alkoholisme en sykdom som gjør at man ikke evner å tenke lenger? Anonymkode: a6cc4...afa 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 16. mars 2021 Alkoholismen tyder ihvertfall alene på at du IKKE bør få barn med han... Anonymkode: 9e676...bdb 102
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 16. mars 2021 Han er nok ikke alkoholiker på pur faen bare for å ødelegge sjansene dine for å få et siste barn. Mest sannsynlig ser han ikke hvor alvorlig alkoholkonsumet er. Anonymkode: 1478a...465 89
Populært innlegg Nymerïa Skrevet 16. mars 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 16. mars 2021 Jeg hadde tenkt at jeg var heldig som ikke hadde fått barn med en alkoholiker. Og så hadde jeg nok revurdert hele forholdet. Akkurat dette med ulikt forhold til rusmidler er en dealbreaker for meg, om det er aldri så synd for han. 57
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alkoholismen tyder ihvertfall alene på at du IKKE bør få barn med han... Anonymkode: 9e676...bdb Det vet jeg jo nå... Anonymkode: a6cc4...afa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er nok ikke alkoholiker på pur faen bare for å ødelegge sjansene dine for å få et siste barn. Mest sannsynlig ser han ikke hvor alvorlig alkoholkonsumet er. Anonymkode: 1478a...465 Enig i dette. Så får du vurdere om han er noe du vil satse videre på. Anonymkode: f2631...039 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er nok ikke alkoholiker på pur faen bare for å ødelegge sjansene dine for å få et siste barn. Mest sannsynlig ser han ikke hvor alvorlig alkoholkonsumet er. Anonymkode: 1478a...465 Nei, det er han nok ikke. Han har et veldig høyt ønske om å få barn han også. Jeg skjønner bare ikke hvordan han kan holde på slik og skjule det for meg. Han vet jo han også at rusmidler minsker sjansene. Anonymkode: a6cc4...afa 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 Alkoholisme er en sykdom. Ikke noe han har valgt på bakgrunn av deres barneønske. Men å få barn med en alkoholiker er galskap Anonymkode: abf3c...4a9 15
Gjest Fnuggolina Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 Han tenker nok ikke sånn på det, hans fokus er ene og alene på avhengigheten. Men du kan jo ikke få barn med ham uansett? Så jo, han har kanskje det - men han er også veldig syk. For syk til å få barn dessverre. Hadde han vært 30 år og hatt mange år på å vise seg rusfri hadde saken vært en annen.
Vera Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 Oi..temmelig tøft gjort å aktivt prøve og få barn med noen man ikke bor sammen med, spesielt mtp at man allerede har et barn og vet at forhold kan ta slutt..det hadde jeg nok ikke tatt sjangsen på i utgangspunktet. Man kjenner ikke en person før man har bodd sammen i noen år.. Det sagt, stort rødt flagg!! Du drar ikke med deg en en mann med alkoholproblemer inn i den lille familien din. 16
MiaHI Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Nei, det er han nok ikke. Han har et veldig høyt ønske om å få barn han også. Jeg skjønner bare ikke hvordan han kan holde på slik og skjule det for meg. Han vet jo han også at rusmidler minsker sjansene. Anonymkode: a6cc4...afa Det skjønner ikke du fordi du ikke er alkoholiker, men det er dessverre han. Da er det ikke bare å slutte, uansett om man vet det er til det beste. Folk drikker seg til grunne hele tiden, mister både familie, venner og jobb. Alkoholisme er en sykdom. 9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #12 Skrevet 16. mars 2021 Ikke få barn med han! Alkoholisme er arvelig, og i tillegg blir han en ræva far. Snakker av erfaring Anonymkode: f7ff5...b3e 4
Rucula Skrevet 16. mars 2021 #13 Skrevet 16. mars 2021 Først og fremst: Ganske sinnsykt å prøve å få barn med en mann du kjenner så dårlig at du ikke viste at han var alkoholiker før dere begynte å prøve!! og nr 2: Du vil IKKE få barn med en alkoholiker! Stakkars barn!!! 11
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #14 Skrevet 16. mars 2021 Ikke finn på å få barn likevel, fordi det kan være din siste sjanse, bla bla. Alkoholisme er arvelig. Å ha barn med feil mann er grusomt. Ikke gjør det! Anonymkode: 62795...384 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #15 Skrevet 16. mars 2021 Her har både du og han feilet. Dere bestemte dere for å begynne å prøve å få barn selv om dere ikke bor sammen. Det har vært svært uansvarlig av ham å aktivt prøve å få barn når han er alkoholiker og i tillegg skjule det for partneren (og nei, bare fordi man er alkoholiker, betyr ikke det at man ikke bør ta ansvar for sine handlinger). Du har vært uansvarlig i å prøve på barn med noen du tydeligvis ikke kjenner særlig godt. Om du har vært desperat etter å få et barn til før tiden går ut, så burde du ha dratt til danmark for sæd-donor. Å få barn med noen man ikke kjenner bærer langt større risk enn å bruke sæd-donor. Nå som han er avslørt, så bør du i hvertfall ikke få barn med ham. Anonymkode: 3712e...759 9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #16 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her har både du og han feilet. Dere bestemte dere for å begynne å prøve å få barn selv om dere ikke bor sammen. Det har vært svært uansvarlig av ham å aktivt prøve å få barn når han er alkoholiker og i tillegg skjule det for partneren (og nei, bare fordi man er alkoholiker, betyr ikke det at man ikke bør ta ansvar for sine handlinger). Du har vært uansvarlig i å prøve på barn med noen du tydeligvis ikke kjenner særlig godt. Om du har vært desperat etter å få et barn til før tiden går ut, så burde du ha dratt til danmark for sæd-donor. Å få barn med noen man ikke kjenner bærer langt større risk enn å bruke sæd-donor. Nå som han er avslørt, så bør du i hvertfall ikke få barn med ham. Anonymkode: 3712e...759 Jeg kjenner mannen veldig godt. Vi bor delvis sammen, og vi jobber sammen, og har gjort det lenge. Derfor har jeg ikke sett på det som en risiko å prøve å få barn med han. Men en alkoholiker er ekstremt flink til å skjule det har jeg lært. Anonymkode: a6cc4...afa 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #17 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lurer på meningene deres rundt denne saken. Jeg er 39 år, og jeg traff kjæresten min for tre år siden. Da var jeg veldig klar på at jeg ønsket ett barn til (jeg har ett fra før). Han ville også gjerne ha barn. For snart to år siden begynte vi å prøve, men vi har ikke lykkes. Jeg skulle begynne prosessen hos lege, men nå er jeg bare fortvilet.. for jeg har oppdaget at kjæresten er alkoholiker. Han har drukket masse hele tiden mens vi har prøvd å få barn. Han drikker HVER neste dag, alene, opptil flere flasker vin. (Vi bor ikke sammen i ukedagene enda av praktiske grunner). Det er en lang historie hvordan jeg fant ut av dette og hvordan jeg vet at han drikker så mye, det orker jeg ikke gå inn på her. Jeg har ikke konfrontert han enda. Hva mener dere om at han har skjult dette for meg når han vet hvor høyt ønsket det er for meg å få et barn til? Klokken tikker som bare det, og nå er det mest sannsynlig for sent for meg. Det jo ikke sikkert at det er hos han feilen ligger, men med et så høyt forbruk av alkohol så er vel sjansen stor for å det går utover sædkvaliteten. Hva tenker dere? hadde dere blitt sint eller er alkoholisme en sykdom som gjør at man ikke evner å tenke lenger? Anonymkode: a6cc4...afa Jeg hadde heller benyttet sædbanken i danmark og fått en unge uten en alkoholiker på kjøpet med alt som kan vise seg å følge med det. Anonymkode: 671e6...a40 13
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #18 Skrevet 16. mars 2021 Det jeg ikke skjønner er hvorfor dere forsøker å få barn før dere har flyttet sammen. Du bør prøve hverdagen med noen før du forplikter deg til barn med dem. Anonymkode: b5052...dea 5
Silva Pluvialis Skrevet 16. mars 2021 #19 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alkoholismen tyder ihvertfall alene på at du IKKE bør få barn med han... Anonymkode: 9e676...bdb Og på at du ikke må finne på å flytte inn med han om det andre barnet ditt er mindreårig. Barn skal ikke vokse opp i et alkoholisert hjem. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #20 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det jeg ikke skjønner er hvorfor dere forsøker å få barn før dere har flyttet sammen. Du bør prøve hverdagen med noen før du forplikter deg til barn med dem. Anonymkode: b5052...dea Vi har prøvd hverdagen sammen. Jeg orker ikke utdype akkurat dette. Vær så snill å ikke svar dette flere ganger. Det er ikke den problemstillingen jeg spurte om meninger rundt. Anonymkode: a6cc4...afa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå