AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #1 Skrevet 16. mars 2021 Jeg er ikke så flink på kjøkkenet og det kan man se på maten... Hver gang jeg lager fiskegryte eller fiskesuppe så går fisken i oppløsning. Hvordan i huleste unngår jeg det her? Gikk sånn passe greit i går når jeg laga fiskegryte. Bitene så fine ut. Men så skulle jeg varme opp rester i dag, og det ser ut som grøt. Smaker godt da, men er ikke så delikat. Hva gjør jeg feil? Jeg bruker torsk og laks. Anonymkode: 5f9fc...ef3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2 Skrevet 16. mars 2021 Fisk skal trekkes i veldig kort tid, så den skal oppi helt på slutten og uten å røre for mye. Har du kokende fiskesuppeA kan du legge fisken rå i suppeskålen. Da trekkes fisken passe ferdig i den varme suppe på noen minutter. Anonymkode: 932e7...816 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #3 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fisk skal trekkes i veldig kort tid, så den skal oppi helt på slutten og uten å røre for mye. Har du kokende fiskesuppeA kan du legge fisken rå i suppeskålen. Da trekkes fisken passe ferdig i den varme suppe på noen minutter. Anonymkode: 932e7...816 Takk for tips! Skal prøve det neste gang. Anonymkode: 5f9fc...ef3
likestilling Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke så flink på kjøkkenet og det kan man se på maten... Hver gang jeg lager fiskegryte eller fiskesuppe så går fisken i oppløsning. Hvordan i huleste unngår jeg det her? Gikk sånn passe greit i går når jeg laga fiskegryte. Bitene så fine ut. Men så skulle jeg varme opp rester i dag, og det ser ut som grøt. Smaker godt da, men er ikke så delikat. Hva gjør jeg feil? Jeg bruker torsk og laks. Anonymkode: 5f9fc...ef3 Problemet er at du koker det. Du må ha lavere varme. Nå vet jeg ikke akkurat hva du gjør men der har du i alle fall problemet. Varme opp er vanskeligere enn første gang, men du må i alle fall ikke koke. 2
little fairy Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Skal trekke helt til slutt. Husk å ikke fosskoke suppen da. Kan også være lurt å ha litt større biter, om de da deler seg litt så vil det likevel være biter. Rør heller ikke masse mens det trekker, for da vil det løse seg opp.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #6 Skrevet 17. mars 2021 Som de andre sier, fisken skal i helt til slutt og kun trekke i suppen/gryten. Alt annet bør være ca ferdig kokt før du har i fisken. Skru ned/av varmen, og la kjelen kun stå på den varme platen, ettervarmen bør være nok. Unngå å røre, eller rør kun svært forsiktig. For å varme opp fiskesuppe, så kan det være lettere å øse i tallerken og varme hver porsjon i mikroen. Poenget er det samme - det skal ikke fosskoke, og rør minst mulig. Anonymkode: 7a582...833
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #7 Skrevet 17. mars 2021 Altså, skru av varmen, ha i fisken - legg på lokk. Lokker holder på varmen i gryta/suppen. Anonymkode: 7a582...833
Taluno Skrevet 17. mars 2021 #8 Skrevet 17. mars 2021 Ett tips som jeg bruker. Jeg koker opp suppe, så tar jeg av det som skal i kjøleskap/frys. Deretter har jeg fiskebitene oppi det som skal spises samme dag! Dagen etter tar jeg ut den fiskefrie suppa, koker opp, og legger i fiskebiter! Det samme gjør jeg med grønnsaker som ikke skal ha mye varme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå