Gå til innhold

Seriøst, hvor ofte er det NORMALT med kontakt med eks pga felles barn??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svar meg: Hvordan er det hos dere med bonusfamilie mtp. samboers kontakt med eks, "pga. barna"??

Samboeren min skriver/ringes med eksen HVER DAG. Og hvis jeg spør hva det gjaldt, så kan det være at "hun ba meg om å ta på ullgenser på barna idag, fordi det er minusgrader". De får kontakten til å alltid handle om barna.. men jeg begynner å lure på hva som er greia.

Altså, er det normalt å skrives/ringes hver dag for SÅ banale ting som noen ullgensere?? Finnes de ikke selvstendige mtp. sine egne barns ve og vel??

Er somregel hun som tar mest kontakt med samboeren min om slike banale ting. Hun er samboer selv. Men hva er liksom greia? 

Anonymkode: abf4b...9c5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske normalt å ha kontakt hver dag når man har felles barn ja. 

Anonymkode: 929f9...1ec

• Liker 40
Skrevet

Går han ut av rommet når hun ringer?

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva er liksom greia? 

Hva er problemet?

Se det fra barnets perspektiv: H*n har foreldre som samarbeider til h*ns beste.

AnonymBruker
Skrevet

Høres utrolig hjelpesløst ut, spør du meg. Han burde klare å planlegge påkledning på barna. Hvor mye kontakt vil vel variere, et par sms i uka?

Anonymkode: cfd9b...174

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er bare en måte å holde han varm på.

Anonymkode: 12540...574

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna. Det der kommer du ingen veg med. 
Det er helt normalt å ha kontakt opp til hver dag når man har barn.

Anonymkode: e94a5...174

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som eksen ikke stoler på faren og fortsatt driver å passer på at han gjør "jobben" riktig. Ham var tydeligvis en latsabb i forholdet og hun trur han er det ennå

Hun passer på barna sine. Det er veldig forståelig.

Anonymkode: 1ebe2...dbf

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svar meg: Hvordan er det hos dere med bonusfamilie mtp. samboers kontakt med eks, "pga. barna"??

Samboeren min skriver/ringes med eksen HVER DAG. Og hvis jeg spør hva det gjaldt, så kan det være at "hun ba meg om å ta på ullgenser på barna idag, fordi det er minusgrader". De får kontakten til å alltid handle om barna.. men jeg begynner å lure på hva som er greia.

Altså, er det normalt å skrives/ringes hver dag for SÅ banale ting som noen ullgensere?? Finnes de ikke selvstendige mtp. sine egne barns ve og vel??

Er somregel hun som tar mest kontakt med samboeren min om slike banale ting. Hun er samboer selv. Men hva er liksom greia? 

Hvorfor er dette et problem for deg? :klo:

Klare du ikke å godta at de har en kommunikasjon mellom seg så får du finne deg mann UTEN barn. Du virker ikke moden nok til å være i et så pass voksen forholde der to foreldre har god samarbeide på vegne av sine barn. Det er ikke noe fasit på dette. Det er forskjellig fra hushold til hushold.

Anonymkode: 980d2...dce

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å ha så mye kontakt nei. Jeg har et godt forhold til barnefar og vi snakkes kun når det er noe viktig.

Anonymkode: 2b085...574

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke normalt å ha så mye kontakt nei. Jeg har et godt forhold til barnefar og vi snakkes kun når det er noe viktig.

Anonymkode: 2b085...574

Ikke sant? Nå er jeg sammen med barnefar da, men klarer jo absolutt å se for meg hvor ødeleggende det kan være for et nytt forhold å få eksen deisende i fanget hele tiden. En viss selvstendighet og tillit som foreldre må man ha.

• Liker 12
Skrevet

Noen ganger er det daglig og flere ganger om dagen, andre dager snakker vi ikke. Og vi har et godt samarbeid. Bare vær glad for at barna trives og at de har et godt samarbeid 

• Liker 9
Skrevet

Vi snakkes kun ved henting/levering en gang per uke. Har ikke hatt behov for mer, men det er vår egen fasit for VÅR familie. Utenom det sender jeg screenshots/bilder av ark med foreldremøter, utviklingssamtaler, skidag/sykkeldag/akedag, o.l. når det dukker opp slike ekstra ting i løpet av året.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
*Budeia* skrev (1 minutt siden):

Vi snakkes kun ved henting/levering en gang per uke. Har ikke hatt behov for mer, men det er vår egen fasit for VÅR familie. Utenom det sender jeg screenshots/bilder av ark med foreldremøter, utviklingssamtaler, skidag/sykkeldag/akedag, o.l. når det dukker opp slike ekstra ting i løpet av året.

Høres veldig normalt ut, synes jeg :) 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres veldig normalt ut, synes jeg :) 

Det er bare vår normal ihvertfall. Men man må stole på at den andre parten ivaretar barna godt den tiden de er der. Og ha tillit til at det går bra. Uten å mase, kontrollere eller blande seg for mye. Jeg ønsker ihvertfall ikke å lage dårlig stemning mellom eksen min og hans dame, det er bare umodent.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe uendelig naivt med spørsmålet du stiller. Hvorfor tror du det finnes en normal for dette? Selv jeg som ikke har barn med en eks skjønner at det finnes like mange grader av hyppighet for kontakt som det finnes foreldrepar med barn som ikke lever sammen.

Anonymkode: f47ae...7f6

• Liker 18
Skrevet

Det sier vel litt om hvor dårlig far eksen hans mener mannen er når hun føler behov for å minne om at barna må ha på varme klær når det er kaldt ute.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Såpass ofte at dersom man er sjalu, så bør man ikke involvere seg i noen med barn.. 

Anonymkode: 48cec...79d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen har kontakt hver dag. Sender snapper av barna, forteller om ting som skjer både om barna eller oss selv, sender morsomme memes ect. I helgene finner vi på ting sammen med barna, begge to sammen. Det er to år siden vi gikk fra hverandre, begge har vært single hele veien og ingen av oss ønsker å gå tilbake til å være sammen. Vi er bare gode venner. Til sommeren reiser vi på ferie sammen og jeg blir invitert på alle familiesammenkomster med hans familie, inkludert jula både nå og i forfjor. Tenker det er helt supert for barna å få tid og opplevelser med oss begge. 

Anonymkode: 27cda...6fd

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg og eksen har kontakt hver dag. Sender snapper av barna, forteller om ting som skjer både om barna eller oss selv, sender morsomme memes ect. I helgene finner vi på ting sammen med barna, begge to sammen. Det er to år siden vi gikk fra hverandre, begge har vært single hele veien og ingen av oss ønsker å gå tilbake til å være sammen. Vi er bare gode venner. Til sommeren reiser vi på ferie sammen og jeg blir invitert på alle familiesammenkomster med hans familie, inkludert jula både nå og i forfjor. Tenker det er helt supert for barna å få tid og opplevelser med oss begge. 

Anonymkode: 27cda...6fd

Da kunne dere like så gjerne vært sammen da!

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...