Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off og off.... aldri før har jeg skrevet på et forum, men nå føler jeg for å fortelle om problemene mine. Jeg er litt over 30 år bor i en større by og har vært sammen med samboeren min i 5 år. Vi møttes for litt over 5 år siden, det begynte med litt dating og jeg var egentlig ikke ute etter noe veldig seriøst. Jeg likte, la oss kalle henne '' Mona '' veldig godt, hun var veldig tiltrekkende og vi hadde det fint sammen. Hun engasjerte seg nok mye mer enn  meg. Når jeg ser tilbake på  den tiden så ser jeg hvor umoden jeg var... jeg kan nesten gå så langt som å si  at jeg har levd et liv som ikke er veldig ulik Exit serien. Jeg var vemmelig og er veldig flau over hvordan jeg har levd, Mona ante ingenting. Etter 3 år  ble hun gravid, dette var ikke planlagt, jeg hadde egentlig ikke lyst på barn, men vi valgte å beholde det. For ett år siden ble gutten vår født  og det har forandret livet mitt og meg. Jeg har kuttet ut kontakt med gamle kompiser som lever fortsatt et '' EXIT '' liv. Jeg har kuttet ut helt det gamle livet mitt og er  nå en stolt pappa og god samboer. Jeg ser på de to og kan ikke beskrive hvor høyt jeg elsker dem  begge, men er så redd for at gamle synder kaster lange skygger og at noe kommer ut. Menn angrer som regel først etter at de har blitt tatt for noe, jeg har ikke blitt tatt og det er over 2 år siden at jeg gjorde noe, men jeg angrer som en hund. Hvordan kunne jeg leve sånt? Jeg er 100% sikker på at jeg aldri vil gå tilbake og begå nye feil på den fronten der.
Jeg tenkte aldri på konsekvensene, var i stadig rus.
Jeg føler ikke at jeg kan være ærlig mot min  samboer og legge alle kort på bordet nå. Hvorfor? Nå har vi det veldig fint og er en lykkelig familie. Jeg hadde ødelagt alt, men renset samvittigheten min. Jeg frykter at en dag ting kommer ut hun vil si '' Du har wasted 10 år av livet mitt ''.  
Planen min er å være den beste utgaven av meg selv og den  beste jeg kan være for familien min.  Fortiden kan jeg ikke gjøre noe med.

Har dere andre råd? Synspunkter? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
rasmus1982 skrev (18 minutter siden):

Off og off.... aldri før har jeg skrevet på et forum, men nå føler jeg for å fortelle om problemene mine. Jeg er litt over 30 år bor i en større by og har vært sammen med samboeren min i 5 år. Vi møttes for litt over 5 år siden, det begynte med litt dating og jeg var egentlig ikke ute etter noe veldig seriøst. Jeg likte, la oss kalle henne '' Mona '' veldig godt, hun var veldig tiltrekkende og vi hadde det fint sammen. Hun engasjerte seg nok mye mer enn  meg. Når jeg ser tilbake på  den tiden så ser jeg hvor umoden jeg var... jeg kan nesten gå så langt som å si  at jeg har levd et liv som ikke er veldig ulik Exit serien. Jeg var vemmelig og er veldig flau over hvordan jeg har levd, Mona ante ingenting. Etter 3 år  ble hun gravid, dette var ikke planlagt, jeg hadde egentlig ikke lyst på barn, men vi valgte å beholde det. For ett år siden ble gutten vår født  og det har forandret livet mitt og meg. Jeg har kuttet ut kontakt med gamle kompiser som lever fortsatt et '' EXIT '' liv. Jeg har kuttet ut helt det gamle livet mitt og er  nå en stolt pappa og god samboer. Jeg ser på de to og kan ikke beskrive hvor høyt jeg elsker dem  begge, men er så redd for at gamle synder kaster lange skygger og at noe kommer ut. Menn angrer som regel først etter at de har blitt tatt for noe, jeg har ikke blitt tatt og det er over 2 år siden at jeg gjorde noe, men jeg angrer som en hund. Hvordan kunne jeg leve sånt? Jeg er 100% sikker på at jeg aldri vil gå tilbake og begå nye feil på den fronten der.
Jeg tenkte aldri på konsekvensene, var i stadig rus.
Jeg føler ikke at jeg kan være ærlig mot min  samboer og legge alle kort på bordet nå. Hvorfor? Nå har vi det veldig fint og er en lykkelig familie. Jeg hadde ødelagt alt, men renset samvittigheten min. Jeg frykter at en dag ting kommer ut hun vil si '' Du har wasted 10 år av livet mitt ''.  
Planen min er å være den beste utgaven av meg selv og den  beste jeg kan være for familien min.  Fortiden kan jeg ikke gjøre noe med.

Har dere andre råd? Synspunkter? 

Selvsagt kan det innhente deg og det vil det nok gjøre, spørsmålet er bare "når".  

Anonymkode: 19190...1a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe. 

Anonymkode: 77003...5e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil faktisk også råde deg til å ikke si noe, men da bare hvis du med sikkerhet klarer å holde deg i skinnet og ikke falle tilbake i gamle uvaner fordi du kom unna med det sist, og at du vet at du ikke kommer til å knekke sammen og fortelle henne det. Jeg anbefaler dette kun for din kjæreste og barns skyld, basert på at du er ærlig når du sier at du elsker dem, og så får straffen din bli å leve med den dårlige samvittigheten. Noe du fortjener.

Anonymkode: 534cb...f99

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det vil nok komme frem - løgner har en tendens til å bite fra seg. Forskjellen fra exit er at de hadde så mye penger at utroskap blir oversett eller tilgitt.....det har vel ikke du. Så når din kjærest oppdager hvordan du er håper jeg hun dropper deg som en varm potet. Du kan neppe elske hun, da hadde du ikke pult alt rundt deg. 

Anonymkode: a45da...4ba

Gjest Råååsa
Skrevet

Hva har du gjort da? Har du kjøpt horer? Solgt dop? Gitt folk stygg juling? Mener du at du er en tidligere kriminell? 

Alle disse tre tingene ville kunne bite deg hardt i ræva, så du må vel egentlig gjøre alt du kan for at hun aldri noensinne får høre om det. Hva som skal til vet bare du. 

Skrevet

Jeg har  både kjøpt  prostituerte, hatt flere affærer, vært kriminell og kokainavhening. Allikevel har jeg fungert i det daglige og hatt en  bra jobb. Ingen av kolleger  eller ikke min egen samboer ante noe.

Jeg har vært rusfri og '' ordentlig '' i 22 mnd.  Jeg bestemte meg for å endre livet mitt da hun ble gravid og jeg fikk det til.  Jeg har vært glad og stolt i den  tiden over at jeg har klart det, men etter nesten to år kom plutselig dårlig samvittighet for ting fra 2016-2019  og angst for fremtiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
rasmus1982 skrev (42 minutter siden):

Jeg har  både kjøpt  prostituerte, hatt flere affærer, vært kriminell og kokainavhening. Allikevel har jeg fungert i det daglige og hatt en  bra jobb. Ingen av kolleger  eller ikke min egen samboer ante noe.

Jeg har vært rusfri og '' ordentlig '' i 22 mnd.  Jeg bestemte meg for å endre livet mitt da hun ble gravid og jeg fikk det til.  Jeg har vært glad og stolt i den  tiden over at jeg har klart det, men etter nesten to år kom plutselig dårlig samvittighet for ting fra 2016-2019  og angst for fremtiden.

Så du har gjort det mens dere var sammen? 

Anonymkode: 07279...209

Skrevet

Ja i våre første 2-2,5  år av fordholdet ...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du virker som en fin fyr jeg, Rasmus. Du er så glad i din familie at du er så redd for at noe vil ødelegge dynamikken. Jeg synes ikke du bør fortelle, fortid er fortid du kan ikke gjøre noe med hvordan du var men du kan gjøre noe med hvem du er NÅ. så lenge du ikke har vært utro mens dere var sammen eller begått kriminalitet mens dere var sammen så går det fint. 

Anonymkode: 09fdb...a37

AnonymBruker
Skrevet
rasmus1982 skrev (2 minutter siden):

Ok så du var utro/småkriminell mens dere var sammen? 

Anonymkode: 09fdb...a37

AnonymBruker
Skrevet
rasmus1982 skrev (3 minutter siden):

Så nesten hele forholdet var du rusa, utro og kriminell.

Men nå er du helt rusfri? Har du testa deg for seksuelt overførbare sykdommer? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så nesten hele forholdet var du rusa, utro og kriminell.

Men nå er du helt rusfri? Har du testa deg for seksuelt overførbare sykdommer? 

Ikke hele forholdet, de første 2 årene... forholdet har nå snart vart i 5 år.

Ja, jeg har testet meg regelmessig og  har aldri vært smittet. (utrolig nok)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du rik?

Anonymkode: b4b8f...895

AnonymBruker
Skrevet
rasmus1982 skrev (51 minutter siden):

Ikke hele forholdet, de første 2 årene... forholdet har nå snart vart i 5 år.

Ok, halve forholdet, da (2,5 av 5 år). 

Får du oppfølging for rusen? Hva gjør du hvis du får lyst på gammel moro? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å vite om min samboer har levd det livet, HVIS han faktisk elsket meg og aldri ville gjort det igjen. Det hadde ødelagt alt! 
Tror faktisk min samboer har levd som deg første del av forholdet... Ganske sikker og fått med meg en brøkdel. Vi fikk også et lite barn uplanlagt, og vet han ikke lever sånn nå. Er nok mye jeg ikke vet, vet bare om utroskap 1 gang og festing + mye kokain før. Skjedde nok mye mer, men det er bare det som har kommet fram og jeg vil ikke vite hva mer om det er mer.. Sålenge det ikke skjer nå! Da tror jeg at jeg måtte gått fra han fordi jeg ikke hadde klart å glemme det. Tok meg mye å tilgi utroskapen den ene gangen, måtte gjøre det slutt flere mnd fordi jeg ble kvalm av hele han.. Så endte vi opp med barn og hadde jeg funnet ut av det NÅ hadde jeg løpt. Ville visst om det var nåtid eller etter vi fikk barnet da, for det hadde jeg ikke kommet over noengang og det er uakseptabelt. 

Anonymkode: 24e7f...6d2

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer nok sikkert til å falle tilbake til gamle vaner, så du får heller ta praten når den tid kommer. Kvinne og barn er aldri nok til å holde en mann borte fra rus, prostituerte og problemer. Det krever ordentlig behandling, noe du ikke har fått. 

Anonymkode: 0bb5c...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...