Gå til innhold

Tror dere det er lov til 5-10 gjester i påskeaften eller en av de dagene i påskeferien?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor du bor hen... Du må sjekke hva som gjelder for din kommune.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville kjørt med 10 hvertfall uansett, selv om det er tillatt der du bor. 

Kan ikke folk heller holde seg litt i ro slik at man unngår at det eksploderer etter påske. 

• Liker 12
Skrevet
H2021 skrev (2 minutter siden):

Spørs hvor du bor hen... Du må sjekke hva som gjelder for din kommune.

Oslo. Har fått beskjed om alt, men ikke om hvordan påskeferien blir

Gjest Lawyam
Skrevet

Jeg forstår ikke slike spørsmål egentlig sett i lys av hva som foregår. Hvorfor ikke heller bare innse at hva enn som er lov eller ikke lob så vil risikoen for å smitte/bli smitte og dermed øke tidsrommet for at denne dritten fortsetter lengst mulig. Dette er noe som alle kan bidra til, redusere smitteomfang og det er meg ufattelig at det eneste noen er opptatt av er fest og moro og hvor mange mennesker de kan få lov å utsette for faren.

Skrevet
Ishm skrev (Akkurat nå):

Nei det er ikke lov! Tiltakene i Oslo gjelder til etter påsken. Merk deg at nå er det forbud og ikke bare anbefaling.

• Liker 18
Skrevet
Lawyam skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke slike spørsmål egentlig sett i lys av hva som foregår. Hvorfor ikke heller bare innse at hva enn som er lov eller ikke lob så vil risikoen for å smitte/bli smitte og dermed øke tidsrommet for at denne dritten fortsetter lengst mulig. Dette er noe som alle kan bidra til, redusere smitteomfang og det er meg ufattelig at det eneste noen er opptatt av er fest og moro og hvor mange mennesker de kan få lov å utsette for faren.

Ja enig og nå er det mer kritisk enn det har vært. Hvis ikke folk unngår andre nå framover og lar være å møte folk i påsken så kan det gå skikkelig ille. https://www.dagbladet.no/nyheter/grafen-som-viser-at-det-haster/73528900

• Liker 3
Skrevet

Jeg så spørsmålet, lot være å svare, men så at innlegget hadde fått svar. Jeg klarer ikke å se dette og mange andre lignende spørsmål som trolletråder. 

• Liker 1
Skrevet
Ishm skrev (12 minutter siden):

Da er det trolig maks 2 besøkende som er forskriftsfestet. 

• Liker 1
Skrevet

Trur du virkelig at dette er en god idé? Om det er lov eller ikke burde ikke ha noe å si. Bruk sunn fornuft.

• Liker 3
Skrevet

Det burde ikke være lov med så mange gjester iallefall , uansett hvor man bor. 

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig lenge siden jeg har sett folk jeg savner, men det virker som om andre kjører gjennom med en vanlig hverdag allikevel? Faen heller, klarer man ikke å innse at alle må trå til litt?

Selvfølgelig er situasjonen utrolig kjip, men man kan faktisk ikke forvente å gjennomføre ting man er vant til.

• Liker 3
Skrevet
visp skrev (7 minutter siden):

Det er veldig lenge siden jeg har sett folk jeg savner, men det virker som om andre kjører gjennom med en vanlig hverdag allikevel? Faen heller, klarer man ikke å innse at alle må trå til litt?

Selvfølgelig er situasjonen utrolig kjip, men man kan faktisk ikke forvente å gjennomføre ting man er vant til.

Er mange tusen som har fest i skjult 

Skrevet
Ishm skrev (1 minutt siden):

Ja, egoismen lenge leve. Det betyr vel ikke at det er greit for deg å trumpe gjennom en påskemiddag med 10 mennesker når du bor midt i gryta?  Men veldig tydelig at mange tenker det er jo bare familie....

Men jeg retter meg etter hva som blir sagt og for hvert eneste menneske som driter i reglene eller går uteom betyr det at jeg må leve i denne situasjonen lengre enn nødvendig. Derfor er det provoserende!

• Liker 4
Skrevet

Nei, tror ikke det. Hvis de mener å å fortsatt forsøke å åpne opp mer til mai/juni er dette ev lite smart. Det har vi sett før. Oppmykning av restriksjoner i skoleferier har ofte gitt en oppblomstring av smitte. Derfor antar jeg at de holder en restrektiv linje nå fremover. Samtidig herjer det muterte viruset som viser seg mer smittsom og kan gi et alvorligere forløp. 

Skrevet
Ishm skrev (1 time siden):

Jo, reglene gjelder til 11april som er etter påske

• Liker 2
Skrevet (endret)
Ishm skrev (19 minutter siden):

Ja, og det er blant annet det er derfor det er som det er nå. Håper alle som fester nå får de bøtene de fortjener.

Endret av Stargaze
  • Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.

Forever22, mod

Skrevet

Her kan vi ha 5 gjester. Men ikke noe sted i landet er 10 gjester lov. Blir vel ikke lov før etter sommeren tipper jeg.

• Opprett ny...