Gå til innhold

Mor snakke med annen mor ang hennes barns oppførsel mot mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn har den siste mnd fortest episoder som gjelder en annen jente i klassen. Hun har blitt kalt for sladrhank(fordi hun HAR sagt i fra til denne jenta når hun har brutt rerler. Jenta pluss  noen flere fra klassen har så fått nmed melding hjem. Vår datter  blir frekt snakket til av denne jenta, og hun fikk senest i dag høre at "jeg ødla det nye kortet du lagde i timen jeg" selv om jenta hadde ødelagt sitt eget kort. Denne jenta er en tøff jente.  Ble møtt ved henting på SFO av nevnte jente som ganske frekt sier til meg at om vår datter sier hjemme at denne jenta har "reported" henne, så var ikke det sant. Så løp jenta inn på SFO igjen. Vær datter sier det som blir sagt skjer mest når de voksne på SFO ikke er rundt de. Jeg har tatt opp flere episoder med kontaktlærer, og lærer har hatt samtale med vår datter og andre involverte.  Vurdere også å sende en mail til SFO leder....I dag sier vårt barn at når dette starter på SFO så vil hun være hjem, eller helst ikke være på SFO når denne jenta er det.

Er det innenfor å snakke med denne jentas mor og høre hva som skjer,  hva jenta forteller hjemme?Eller bør alt gå via kontaktlærer siden de er på skole/SFO? 

Anonymkode: 118f9...5e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm, kanskje jenta di må lære seg å ikke blande seg oppi alt? Til slutt vil de andre barna unngå henne, ingen vil være med en som sladrer om ALT.

Anonymkode: 17630...f91

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette ble litt usammenhengende for meg. Men jeg prøver å svare likevel.

Dersom din datter har det ugreit på skole og SFO, enten på grunn av denne jenta eller av andre grunner, så tar dere opp saken med kontaktlærer og evt. leder for SFO. 
Da forklarer du hva det gjelder, og ber de voksne være ekstra oppmerksomme og følge ekstra med. 

Når det gjelder at din datter oppfattes som "sladrehank", så er dette noe dere kan snakke med henne om selv. 
Kanskje skal hun være litt forsiktig med å påpeke alle regelbrudd alle andre gjør. Det gjør lett at hun oppfattes som "minipoliti" og at de andre blir irriterte og frustrerte på henne. 
Om hun ser ting som er ugreit, må hun selvfølgelig ta kontakt med en voksen og si ifra. 

Anonymkode: 8aee0...904

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig snakker du med moren til den andre jenta, ingen grunn til å ta det gjennom andre. 

Anonymkode: 2525e...6b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig snakker du med moren til den andre jenta, ingen grunn til å ta det gjennom andre. 

Anonymkode: 2525e...6b1

Så lenge problemet er på skolen/SFO så tar man det der. Ts sitt innlegg er usammenhengende men det virker jo som om hennes datter er "minipoliti" og sladrer om alt. 

Anonymkode: 17630...f91

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer, og ang sånn "sladring", så sier jeg at det skal de ikke drive med. Hvis de absolutt vil fortelle meg det, så gjør de det under fire øyne uten at alle andre hører det. Det blir mye uro hvis elevene skal si fra om alt mulig de egentlig ikke har noe med. Jeg har også sagt til mine elever, at jeg noen ganger lar små regelbrudd gå, også tar jeg det opp med den det gjelder etterpå. Jeg er veldig forsiktig med å si til elever at "Lise sa at du brøt den regelen", hvis noen kommer til meg og sier fra om noe. Da spør jeg heller "hvordan gikk det med xxx regel? Husket du å yyy?". 

Fortell dattera di at om det er vanskelig å omgås denne jenta, så skal hun prøve å overse og gå vekk. 

Anonymkode: 56172...599

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jenta di bør få beskjed om at hun ikke under noen omstendigheter skal bry seg med hva andre gjør. Hun bør kun fokusere på seg selv og hva hun gjør. Holder hun seg til dette så vil hun slippe veldig mye drama i alle år fremover. 

Anonymkode: 272ae...34e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hæ...?

Anonymkode: 953e3...6b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig å få en sammenheng. Men hvis noe skjer på sfo så er det jo greit å prate med personalet på sfo ikke gå via lærer. 

Anonymkode: 9ea68...213

AnonymBruker
Skrevet

Skal du snakke med noen, bør du klare å gjøre deg forstått ihvertfall. 

Anonymkode: d0282...f0c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min hadde også periode der hun oppførte seg som ordenspoliti, irettesatte andre og sladret mye til lærerne. Måtte snakke mye om det med henne. Hun var i fare for å bli veldig upopulær på grunn av det 

Anonymkode: f88b2...902

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvutnevnt sheriff den dattera di? 

Anonymkode: 0901e...a11

AnonymBruker
Skrevet

Din jente sladrer på andre barn på skolen, og en jente har fått nok og sier hjemme at din jente sladrer? 

🤔

Anonymkode: 81e6d...370

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke uvanlig at små barn er opptatt av å si ifra når andre barn bryter regler. Jenta di er så stor at hun går på sfo og da kan hun forstå om du sier noe sånt som "det er fint du sier ifra når noe alvorlig skjer, men du trenger ikke bry deg om hvilke regler andre bryter hele tiden". 

I med at den andre jenta følte for å forsvare seg har hun kanskje erfaring med at din datter blander seg mye når hun gjør noe feil. 

Men det er viktig å støtte datteren din i at hun kan si ifra når det skjer noe galt. Nyansen i når man skal si noe og når man ikke skal blande seg er ikke lett for barn å se alltid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er lærer, og ang sånn "sladring", så sier jeg at det skal de ikke drive med. Hvis de absolutt vil fortelle meg det, så gjør de det under fire øyne uten at alle andre hører det. Det blir mye uro hvis elevene skal si fra om alt mulig de egentlig ikke har noe med. Jeg har også sagt til mine elever, at jeg noen ganger lar små regelbrudd gå, også tar jeg det opp med den det gjelder etterpå. Jeg er veldig forsiktig med å si til elever at "Lise sa at du brøt den regelen", hvis noen kommer til meg og sier fra om noe. Da spør jeg heller "hvordan gikk det med xxx regel? Husket du å yyy?". 

Fortell dattera di at om det er vanskelig å omgås denne jenta, så skal hun prøve å overse og gå vekk. 

Anonymkode: 56172...599

Her var det gode råd som jeg tar med meg til mitt barn skal starte på skolen. Takk.

Anonymkode: 6e5db...25b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...