Gå til innhold

ny lockdown?

Valeera

Anbefalte innlegg

Tror dere det blir ny nasjonal lockdown? Hva med reiserådet som gjelder t.o.m 15 april, vil det forlenges??

SÅ SINNSYKT LEI KORONA NÅ:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Valeera skrev (5 timer siden):

Tror dere det blir ny nasjonal lockdown? Hva med reiserådet som gjelder t.o.m 15 april, vil det forlenges??

SÅ SINNSYKT LEI KORONA NÅ:(

Ja egentlig tror jeg nok det ja. Det er så mange eksperter nå som sier til media at disse tiltakene vi har nå, ikke vil ha effekt, så da vil sikkert smitten stige og ende i en lock down. Dette har skjedd i alle landene som prøver halvhjertete tiltak. Mutasjonene krever mer og få slått ned. Med sykehus som allerede nå må utsette annen behandling og r tall på 1,5 eller der omkring, så vil det nesten være et under hvis ikke vi får behov for enda sterkere tiltak. Men vi får bare håpe det beste, og holde motet oppe. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.E skrev (1 minutt siden):

Ja egentlig tror jeg nok det ja. Det er så mange eksperter nå som sier til media at disse tiltakene vi har nå, ikke vil ha effekt, så da vil sikkert smitten stige og ende i en lock down. Dette har skjedd i alle landene som prøver halvhjertete tiltak. Mutasjonene krever mer og få slått ned. Med sykehus som allerede nå må utsette annen behandling og r tall på 1,5 eller der omkring, så vil det nesten være et under hvis ikke vi får behov for enda sterkere tiltak. Men vi får bare håpe det beste, og holde motet oppe. 

Hva er forskjellen fra slik vi har det nå og til en lock down?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste vi trenger er å sette lås på det røde området i Viken. Dvs ingen ut, ingen inn. Må man forlate, så er det plikttest og karantene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosemarin skrev (6 minutter siden):

Vi har ikke lock down i Norge, vi har lokale og delvis nedstengninger. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror egentlig det, for jeg ser jo allerede hvordan folk ønsker å finne smutthull og strekke og dra i det som er bestemt nå. Og da møtes folk og smittes i påska - og så får vi smekken etterpå. Igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil en nasjonal nedstenging hjelpe når nesten all smitte er i Oslo og omegn? I går var det 866 registrerte smittede i Norge. 660 av dem var i Oslo og Viken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.E skrev (13 timer siden):

Vi har ikke lock down i Norge, vi har lokale og delvis nedstengninger. 

Men Oslo er jo såpass nedstengt at det er ikke så mye annerledes enn det var i fjor vår. Eneste forskjellen er skoler og barnehager, men de nekter de jo å stenge, så da da skjønner jeg ikke hva mer man kan stramme inn på

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (13 timer siden):

Det er ingen lockdown utenfor østlandet. Så lenge deres beboende ikke kan forflytte seg til andre steder i landet så er det ingen behov for lockdown andre steder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...