Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Daryl Dixon skrev (15 minutter siden):

Ikke i dag nei, men ikke ofte det er bra vær nå. Bra vær for meg er også 18grader og overskyet altså, men vært så mye regn nå.

Håper det holder seg litt da! Så du får litt fint sommervær før høsten kommer. 

Her på Vestlandet har jeg vært overrasket, stadig vekk bedre vær enn meldt. Og så er jeg som deg, er fornøyd med 18+ og opplett. :sjenert: 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainstorm2.0 skrev (11 timer siden):

Håper det holder seg litt da! Så du får litt fint sommervær før høsten kommer. 

Her på Vestlandet har jeg vært overrasket, stadig vekk bedre vær enn meldt. Og så er jeg som deg, er fornøyd med 18+ og opplett. :sjenert: 

18 og skyer er kjempe fint utevær! Sol og frisk høstluft er også fint.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rumle Nå kom den første reklamen med vårløk! Måtte inn og se, altfor mye fint, blir vanskelig å begrense seg! :ninja:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (17 timer siden):

Var kun 1 type i butikken jeg kjøpte.  Så jeg har kun den som er rosa og gul. 

Daryl Dixon skrev (17 timer siden):

Det er den jeg liker best, den andre er veldig hard, mer for det som må skrubbes ekstra godt.

Jeg lot meg inspirere av dere to og bestilte noen slike skrubber. Har en vegg det kommer mugg på, så tenkte det kanskje ville være bedre å bruke en slik svamp enn de der kjøkkensvampene man kjøper på matbutikken. Kjøpte noen rosa og noen gule.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (5 timer siden):

@Rumle Nå kom den første reklamen med vårløk! Måtte inn og se, altfor mye fint, blir vanskelig å begrense seg! :ninja:

Åhhhh!! :bond:

Det er altfor tidlig! :ler: men jeg må kanskje kikke litt? :nikke:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Åhhhh!! :bond:

Det er altfor tidlig! :ler: men jeg må kanskje kikke litt? :nikke:

 

Så på plukkselv siden. Forhåndsbestilling. Alt for mye fint.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (1 time siden):

Jeg lot meg inspirere av dere to og bestilte noen slike skrubber. Har en vegg det kommer mugg på, så tenkte det kanskje ville være bedre å bruke en slik svamp enn de der kjøkkensvampene man kjøper på matbutikken. Kjøpte noen rosa og noen gule.

De kjøkkensvampene fra butikken går fort i oppløsning synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Så på plukkselv siden. Forhåndsbestilling. Alt for mye fint.

Mye fint der :jepp: Jeg tror jeg skal vente litt, jeg skal jo helst bestille minst mulig, så det lureste er sikkert å prøve å la være å kikke så lenge som mulig, hvis jeg klarer! :ler:

Har du kjøpt noe?

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med meg en klase med store, fine roser, fra aprikos (knopp) til helt lys, aprikos-rosa-pastell (fullt åpnet) inn. De er så fiiiine :hoppe:

Blålilla geranium og, er så glad i de :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (36 minutter siden):

Mye fint der :jepp: Jeg tror jeg skal vente litt, jeg skal jo helst bestille minst mulig, så det lureste er sikkert å prøve å la være å kikke så lenge som mulig, hvis jeg klarer! :ler:

Har du kjøpt noe?

 

Ikke enda, må legge en plan først og ikke bare handle på impuls. :ninja:

Rumle skrev (30 minutter siden):

Jeg tok med meg en klase med store, fine roser, fra aprikos (knopp) til helt lys, aprikos-rosa-pastell (fullt åpnet) inn. De er så fiiiine :hoppe:

Blålilla geranium og, er så glad i de :jepp:

Aprikos er den fineste fargen på roser synes jeg!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (4 minutter siden):

Ikke enda, må legge en plan først og ikke bare handle på impuls. :ninja:

Aprikos er den fineste fargen på roser synes jeg!

God ide :nikke:

Enig, helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (23 timer siden):

Var 41 grader ved inngangen vår i dag, stått å stekt i sola. 

Håper det.blir litt lettere vær hos dere og da. 

Brukte du klor eller salmiakk for å bli kvitt muggen? Leste at man ikke bare skal vaske bort, men bruke skikkelig med klor eller salmiakk og. Flekker på metallet vet jeg ikke, noe glansemiddel av noe slag? Verdt å prøve.

God helg! Håper du har det bra.

Jeg har det fint. :)  Har vært på tur til Sverige og handlet sammen med mannen min i dag. Koselig, for vi lager litt tur ut av det. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
8 hours ago, Sola de said:

Jeg lot meg inspirere av dere to og bestilte noen slike skrubber. Har en vegg det kommer mugg på, så tenkte det kanskje ville være bedre å bruke en slik svamp enn de der kjøkkensvampene man kjøper på matbutikken. Kjøpte noen rosa og noen gule.

Ser jeg har skrevet tvetydig. Jeg er veldig glad i de Scrub Daddy/Mummy-svampene, men de tok ikke bort muggen. Jeg måtte ha muggfjerne-middel. Og selv med det så fikk jeg ikke bort alt, kun det verste. 

@Daryl Dixon anbefalte klor og det fungerer også. Men tror man bør huske på at klor kan bleke så man bør være obs om det er et problem.  

Man må også være obs på at  Scrub Mummy/Daddy svampene kan ta vekk malingen fra veggen. 

Håper også du er mer heldig enn meg med muggfjeringen. For hos meg så satt den ekstremt godt fast.  

Synes som sagt de Scrub Daddy/Mummy-svampene er svært gode. Kan også være at de tar muggen fra veggene dine og ikke tar vekk malingen. Men om de ikke egner seg til akkurat å fjerne mugg fra vegger så egner de seg til det meste annet. 

Beklager for at du endte med å kjøpe disse svampene om de ikke egner seg til det du ønsket å bruke dem til. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@SVK Et tips for å forhindre muggdannelse inne, er luftavfukter, om du ikke allerede har det. Det brukte jeg da jeg bodde i en fæl leilighet med dårlig ventilering, og det hjalp veldig. Mugg er virkelig ikke bra for luftveiene, og unner deg å slippe å få for mye av det. 😊 

Hos meg var det veldig mye mugg og jeg utviklet muggallergi og ØNH-plager, som jeg har selv nå flere år etter jeg flyttet. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (7 minutter siden):

@SVK Et tips for å forhindre muggdannelse inne, er luftavfukter, om du ikke allerede har det. Det brukte jeg da jeg bodde i en fæl leilighet med dårlig ventilering, og det hjalp veldig. Mugg er virkelig ikke bra for luftveiene, og unner deg å slippe å få for mye av det. 😊 

Hos meg var det veldig mye mugg og jeg utviklet muggallergi og ØNH-plager, som jeg har selv nå flere år etter jeg flyttet. 

Man kødder ikke med mugg, det er sikkert.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (11 timer siden):

Ser jeg har skrevet tvetydig. Jeg er veldig glad i de Scrub Daddy/Mummy-svampene, men de tok ikke bort muggen. Jeg måtte ha muggfjerne-middel. Og selv med det så fikk jeg ikke bort alt, kun det verste. 

@Daryl Dixon anbefalte klor og det fungerer også. Men tror man bør huske på at klor kan bleke så man bør være obs om det er et problem.  

Man må også være obs på at  Scrub Mummy/Daddy svampene kan ta vekk malingen fra veggen. 

Håper også du er mer heldig enn meg med muggfjeringen. For hos meg så satt den ekstremt godt fast.  

Synes som sagt de Scrub Daddy/Mummy-svampene er svært gode. Kan også være at de tar muggen fra veggene dine og ikke tar vekk malingen. Men om de ikke egner seg til akkurat å fjerne mugg fra vegger så egner de seg til det meste annet. 

Beklager for at du endte med å kjøpe disse svampene om de ikke egner seg til det du ønsket å bruke dem til. 

Nei, leste de ikke gjorde det, men om disse er bedre enn kjøkkensvamper, så bruker jeg gladelig dem i stedet for. Malingen har jeg nok for lengst skrubbet vekk. Har vært et langvarig problem her. Fra april til september er det ingenting, men så eksploderer det igjen. Blir bare verre og verre. Har hvite vegger, så ikke noe problem med klor her. Har maling, så tenkte å ha på kvist og sperregrunn først, så maling oppå der, så i alle fall resten av tiden jeg bor her, slipper å puste mer inn mugg. Blir ikke gjort noe likevel med årsaken til at det blir slik. Kledningen utvendig her jeg bor, har ikke vært skiftet siden før jeg ble født..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SVK
10 hours ago, Rainstorm2.0 said:

@SVK Et tips for å forhindre muggdannelse inne, er luftavfukter, om du ikke allerede har det. Det brukte jeg da jeg bodde i en fæl leilighet med dårlig ventilering, og det hjalp veldig. Mugg er virkelig ikke bra for luftveiene, og unner deg å slippe å få for mye av det. 😊 

Hos meg var det veldig mye mugg og jeg utviklet muggallergi og ØNH-plager, som jeg har selv nå flere år etter jeg flyttet. 

Takk for tipset. Men mitt mugg er på utsiden av vinduet. 

Enig i at mugg er farlig for helsen og trist at du sliter selv flere år etter du flyttet ut. 

1 hour ago, Sola de said:

Nei, leste de ikke gjorde det, men om disse er bedre enn kjøkkensvamper, så bruker jeg gladelig dem i stedet for. Malingen har jeg nok for lengst skrubbet vekk. Har vært et langvarig problem her. Fra april til september er det ingenting, men så eksploderer det igjen. Blir bare verre og verre. Har hvite vegger, så ikke noe problem med klor her. Har maling, så tenkte å ha på kvist og sperregrunn først, så maling oppå der, så i alle fall resten av tiden jeg bor her, slipper å puste mer inn mugg. Blir ikke gjort noe likevel med årsaken til at det blir slik. Kledningen utvendig her jeg bor, har ikke vært skiftet siden før jeg ble født..

Skjønner. Veldig leit med muggen og den kommer alltid tilbake igjen her også.  Er samme her også og alle naboene har tilsvarende problem. 

Enig i at mugg er dritt. 

Ja, synes disse Scrub-svampene er mye bedre enn de vanlige svampene man får kjøpt i matbutikken. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (20 minutter siden):

Takk for tipset. Men mitt mugg var på utsiden av vinduet. 

Enig i at mugg er farlig for helsen og trist at du sliter selv flere år etter du flyttet ut. 

Aha, det var godt å høre! Vi må beskytte oss mot muggen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.juli. 🥀 

Helt merkelig at det har gått 13 år.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
1 minutt siden, Daryl Dixon said:

22.juli. 🥀 

Helt merkelig at det har gått 13 år.

Helt enig. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...