Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

SVK skrev (Akkurat nå):

Sjekket på diplomis.no. Royal-iskremene som selges løst varierer der fra å være 90ml til 115ml. Så er visst ulikt størrelse på dem. Royal Trippel original er 115 ml(85g), mens   https://www.diplom-is.no/var-iskrem/pinneis-kjeksis/royal-trippel  Mens Trippel Magi er 90ml(75g)  https://www.diplom-is.no/var-iskrem/pinneis-kjeksis/royal-trippel-magi

Royal Trippel original i multipakning er 85ml(65g) https://www.diplom-is.no/var-iskrem/flerpakninger/royal-trippel-mini-6-stk  så de er jo en del mindre enn iskremen i enkeltpakning som er 115ml  og 85g. Sjekket på kalkulator og det er 35 prosent mer i volum og 30 prosent mer i vekt. 

Åhhh ja, da er de jo mindre, og ml er ikke lik gram! Nå lærte jeg litt av hvert her :blomst2: :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (30 minutter siden):

Jeg kjøpte på Meny, de har sånne små 3-pk, eller isen føltes litt liten, men den var kanskje helt normal i størrelsen. De er ganske mektige og veldig gode :jepp:

Takk for tips!

Magnum spiser jeg mye av i utlandet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
14 minutter siden, Rumle said:

Åhhh ja, da er de jo mindre, og ml er ikke lik gram! Nå lærte jeg litt av hvert her :blomst2: :nikke:

Skjønner at det er lett å bli forvirret og det er nok også produsentens intensjon. 

Angående "lærte noe nytt". Da jeg googlet fant jeg ut at Magnum opprinnelig er dansk, men nå eies av Unilever(i de fleste land). Syntes det var litt artig for det er Diplom-is som selger Magnum i Norge og Diplom-is hadde jo en kampanje på 90-tallet hvor det ble fremstilt som om utenlandsk/svensk iskrem ikke var ekte iskrem. Og nå selger de dansk iskrem som premium iskrem. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 minutter siden):

Skjønner at det er lett å bli forvirret og det er nok også produsentens intensjon. 

Angående "lærte noe nytt". Da jeg googlet fant jeg ut at Magnum opprinnelig er dansk, men nå eies av Unilever(i de fleste land). Syntes det var litt artig for det er Diplom is som selger Magnum i Norge og Diplom is- hadde jo en kampanje på90-tallet hvor det ble fremstilt som om utenlandsk/svensk iskrem ikke var ekte iskrem. Og nå selger de dansk iskrem som premium iskrem. 

Vittig hvordan ting forandrer seg :nikke:

Tenkte faktisk på at jeg tror jeg kjøpte Magnum is i Danmark som barn. Men, nå selges det vel overalt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt sommervær på denne tiden av døgnet, først herlig varm vind, og deretter tidenes styrtregn. Er jeg den eneste som liker å regnet? Som nå, ble gjennomvåt og måtte rett og slett tørke i dusjen, og det bare gir meg en herlig følelse. :ler: Gøy! 

Jeg har aldri prøvd isen Magnum double Billionaire, takk for tips @Rumle! Tror faktisk ikke jeg har spist Magnum på mange år, blir Royal på meg. Spørst om det blir en utflukt til Meny 🍦Kanskje teste alle dere nevnte :sikle:

Apropos godsaker, husker dere Gorbys og Billys? Små pizzagreier. Husker broren min pleide spise det på 90-tallet. Kjøpte en slik på butikken, spent på hvordan den smaker etter all denne tiden. Nostalgi og isprat ga meg sommerfølelse! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (26 minutter siden):

Angående "lærte noe nytt". Da jeg googlet fant jeg ut at Magnum opprinnelig er dansk, men nå eies av Unilever(i de fleste land). Syntes det var litt artig for det er Diplom-is som selger Magnum i Norge og Diplom-is hadde jo en kampanje på 90-tallet hvor det ble fremstilt som om utenlandsk/svensk iskrem ikke var ekte iskrem. Og nå selger de dansk iskrem som premium iskrem. 

"Flööööte" :ler:

Rumle skrev (20 minutter siden):

Vittig hvordan ting forandrer seg :nikke:

Tenkte faktisk på at jeg tror jeg kjøpte Magnum is i Danmhaark som barn. Men, nå selges det vel overalt da.

Ja, jeg har faktisk bare spist det da vi var på utenlandstur som barn! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SVK
2 minutter siden, Rainstorm2.0 said:

Apropos godsaker, husker dere Gorbys og Billys? Små pizzagreier. Husker broren min pleide spise det på 90-tallet. Kjøpte en slik på butikken, spent på hvordan den smaker etter all denne tiden. Nostalgi og isprat ga meg sommerfølelse! 

Jeg kjøper de pizzaene noen ganger. Koster en del i forhold til hvor små de er. I tillegg er de ganske middelmådige i smak etter min mening.  Men jeg kjøper de noen ganger for å ha i fryseren for å disiplinere meg. Har jeg kun store pizzaer så ender jeg opp med å spise langt mer enn jeg burde. Så kan være greit å ha noen småpizzaer slik at jeg ikke like lett spiser en stor pizza når jeg egentlig kun var småsulten og ikke burde spist så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
9 minutter siden, Rainstorm2.0 said:

Er mye nostalgi i mat og hva man liker. Sett Michelin-stjernekokker og lignende som sier de elsker enkelte frossenpizzaer og lignende fordi det var det de koste seg med da de var barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Jeg kjøper de pizzaene noen ganger. Koster en del i forhold til hvor små de er. I tillegg er de ganske middelmådige i smak etter min mening.  Men jeg kjøper de noen ganger for å ha i fryseren for å disiplinere meg. Har jeg kun store pizzaer så ender jeg opp med å spise langt mer enn jeg burde. Så kan være greit å ha noen småpizzaer slik at jeg ikke like lett spiser en stor pizza når jeg egentlig kun var småsulten og ikke burde spist så mye. 

Hm! Den var ikke så dum. Jeg pleier å skjære den store frosne pizzaen i to, og ta den andre tilbake i frysen. 

Jeg har faktisk ikke tenkt på disse på over et tiår! Prøvde en Gorbys, og den smakte fantastisk av 90-tallet og av luksusen av å ha fått noe som egentlig er broren min sitt. "Kan jeg få en Gorbys av deg? Pliiiisss" :engel:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Er mye nostalgi i mat og hva man liker. Sett Michelin-stjernekokker og lignende som sier de elsker enkelte frossenpizzaer og lignende fordi det var det de koste seg med da de var barn. 

Ja, ikke sant! For jeg er jo enig med deg at smaksmessig var det kanskje ikke verdens største høydare, men samtidig smakte det gull og gode minner og gjorde meg veldig glad. Kult at til og med stjernekokker sier det samme. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
2 minutter siden, Rainstorm2.0 said:

Hm! Den var ikke så dum. Jeg pleier å skjære den store frosne pizzaen i to, og ta den andre tilbake i frysen. 

Det burde nok jeg også begynne med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (13 timer siden):

Perfekt sommervær på denne tiden av døgnet, først herlig varm vind, og deretter tidenes styrtregn. Er jeg den eneste som liker å regnet? Som nå, ble gjennomvåt og måtte rett og slett tørke i dusjen, og det bare gir meg en herlig følelse. :ler: Gøy! 

Jeg har aldri prøvd isen Magnum double Billionaire, takk for tips @Rumle! Tror faktisk ikke jeg har spist Magnum på mange år, blir Royal på meg. Spørst om det blir en utflukt til Meny 🍦Kanskje teste alle dere nevnte :sikle:

Jeg er også glad i regn, spesielt når det har gått en lang stund uten. Og jeg elsker duften ute om sommeren etter det har regnet :jepp: 

God fredag og helg i tråden :blomst2:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øs-pøs og 11 m/s med vind, herlig vær i dag 🥰

God helg!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
On 6/27/2024 at 10:43 PM, Rumle said:

Apropos godsaker, jeg har smakt en veldig digg iskrem som er ny for meg, men sikkert ikke ny på markedet, Magnum double Billionaire, guuu den var god! Noen av dere som har smakt den? Jeg smakte pinneisen, men tror den skal finnes i bøtte og 

Sjekket nå og det er tilbud på Narvesen på Magnum iskrem. Det er 22 kroner for per iskrem. Det er ikke kjempebillig. Men da blir iskremene kun litt dyrere enn de som selges i 3-pakninger på Meny. Så om du ønsker å teste ut smaker som ikke selges i 3-pakninger så kan jo det være et alternativ. 

Dobbeltsjekket også angående dette med isbøtter. Og de selger isbøttene på Coop Extra.  

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daryl Dixon skrev (4 timer siden):

God helg. 

God helg til deg og alle andre her inne! :D Hvordan er formen din nå forresten?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (40 minutter siden):

Sjekket nå og det er tilbud på Narvesen på Magnus iskrem. Det er 22 kroner for per iskrem. Det er ikke kjempebillig. Men da blir iskremene kun litt dyrere enn de som selges i 3-pakninger på Meny. Så om du ønsker å teste ut smaker som ikke selges i 3-pakninger så kan jo det være et alternativ. 

Dobbeltsjekket også angående dette med isbøtter. Og de selger isbøttene på Coop Extra.  

Perfekt tips for meg, jeg vil teste alle smakene! :blomst:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
7 minutter siden, Rainstorm2.0 said:

Perfekt tips for meg, jeg vil teste alle smakene! :blomst:

Så bra. Enig i at det gir god anledning til å teste alle smakene. :dobbelis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (22 timer siden):

Sjekket nå og det er tilbud på Narvesen på Magnum iskrem. Det er 22 kroner for per iskrem. Det er ikke kjempebillig. Men da blir iskremene kun litt dyrere enn de som selges i 3-pakninger på Meny. Så om du ønsker å teste ut smaker som ikke selges i 3-pakninger så kan jo det være et alternativ. 

Det må jeg få sjekket ut, takk for tips :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...