Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Jeg har sett Miralet i Gullspång. For en merkelig dokumentar, men spennende og underholdende. Så den fordi Morten Hegseth pratet på den, hørtes bedre ut når han fortalte om den, men uansett, kan anbefales.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Vi hadde hatt det kjempe koselig. Og tror Robin hadde satt pris på det, mulig han hadde vært mest hos deg. 

Det er koselig med vilter hage og! Har lyst å lage noen sirkler med skikkelig mine blomstereng.

Ja, det kan være skikkelig fint og :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Jeg har sett Miralet i Gullspång. For en merkelig dokumentar, men spennende og underholdende. Så den fordi Morten Hegseth pratet på den, hørtes bedre ut når han fortalte om den, men uansett, kan anbefales.

Jeg hadde tenkt å se den da den ble sendt forrige helg, men det ble ikke noe av, må få sett den snart!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde tenkt å se den da den ble sendt forrige helg, men det ble ikke noe av, må få sett den snart!

Gjør det! :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kald jeg har vær i dag, fryser inn til beinet, huden er nesten blålilla marmorert, konstant gåsehud, stive ledd. Finnes ingen mellomting på norsk sommer.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
28 minutter siden, Daryl Dixon said:

Så kald jeg har vær i dag, fryser inn til beinet, huden er nesten blålilla marmorert, konstant gåsehud, stive ledd. Finnes ingen mellomting på norsk sommer.

Leit at du fryser. Her jeg bor er det fortsatt for varmt til at jeg klarer å få luftet skikkelig. Har verandadøren  og vinduene helt åpne, men fortsatt er det dårlig luft her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (12 timer siden):

Leit at du fryser. Her jeg bor er det fortsatt for varmt til at jeg klarer å få luftet skikkelig. Har verandadøren  og vinduene helt åpne, men fortsatt er det dårlig luft her inne. 

Her er det 13 grader ute og regn, er nok den fuktige luften som gjør at det kjennes så kaldt ut.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min kom ned i tykk hettegenser og forbannet regnværet. Denne sommeren er helt bipolar!!

Jeg kan forsåvidt si meg enig. Men sånn er den norske sommeren da.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
14 minutter siden, Daryl Dixon said:

Her er det 13 grader ute og regn, er nok den fuktige luften som gjør at det kjennes så kaldt ut.

Skjønner. 

10 minutter siden, Daryl Dixon said:

Niesen min kom ned i tykk hettegenser og forbannet regnværet. Denne sommeren er helt bipolar!!

Jeg kan forsåvidt si meg enig. Men sånn er den norske sommeren da.

Er ikke noe gøy  fryse. Og jeg er en som klager over sommeren både når det er for varmt og når det er for kaldt. Slik som alle nordmenn gjør. :ler2:

Men jeg er glad i den norske sommeren likevel. Som regel får vi en god del dager med sol. Og jeg er også glad for at vi ikke har det like varmt som det er mange andre steder om sommeren. Jeg er en som ikke takler syden-varme. Ser jo også at enormt mange eldre dør av varmen i søreuropa hvert år. Glad det ikke er slik i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (2 timer siden):

Skjønner. 

Er ikke noe gøy  fryse. Og jeg er en som klager over sommeren både når det er for varmt og når det er for kaldt. Slik som alle nordmenn gjør. :ler2:

Men jeg er glad i den norske sommeren likevel. Som regel får vi en god del dager med sol. Og jeg er også glad for at vi ikke har det like varmt som det er mange andre steder om sommeren. Jeg er en som ikke takler syden-varme. Ser jo også at enormt mange eldre dør av varmen i søreuropa hvert år. Glad det ikke er slik i Norge. 

Jeg liker også bedre norske temperaturer. Hetebølger er ikke bra, det er så mange som ikke tåler varmen, og det er ikke bra for bønder som dyrker eller har dyr. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod å så på en marikåpe ute i regnet, regnet la seg i en fin perle midt i bladet. Minner meg om bladet i den eldste Lillefot filmen. 

MV5BNDVhZjVmZWYtYTE0OC00MGFjLWI1YWQtZmJhNmE5NzI4ZWE4XkEyXkFqcGdeQXVyMzczMzE2ODM@._V1_.thumb.jpg.ced6a594390d7b93d2dd00ef54d2e91e.jpg

Trist film. Kom også på en gang vi var ute i en frodig skog og lekte i regnet, og jeg ble lurt til å tro det var ekte regnskog. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
9 minutter siden, Daryl Dixon said:

Stod å så på en marikåpe ute i regnet, regnet la seg i en fin perle midt i bladet. Minner meg om bladet i den eldste Lillefot filmen. 

MV5BNDVhZjVmZWYtYTE0OC00MGFjLWI1YWQtZmJhNmE5NzI4ZWE4XkEyXkFqcGdeQXVyMzczMzE2ODM@._V1_.thumb.jpg.ced6a594390d7b93d2dd00ef54d2e91e.jpg

Trist film. Kom også på en gang vi var ute i en frodig skog og lekte i regnet, og jeg ble lurt til å tro det var ekte regnskog. 

Så den filmen enormt mange ganger som barn.  Husker både det bladet og at scenen når moren døde. Selv om det er en trist film så var det mange scener som var kuttet utav den filmen fordi de var for triste og skumle. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Land_Before_Time_(film)#Editing 

Står også på wikipedia at de ønsket å lage en "Bambi-film med dinosaurer".  Løvenes konge skulle vist være en "Bambi-film med løver". I alle tre filmene dør en forelder for å beskytte ungen .

Løvenes konge er også delvis basert på Shakespeares Hamlet. 

 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (5 minutter siden):

Så den filmen enormt mange ganger som barn.  Husker både det bladet og at scenen når moren døde. Selv om det er en trist film så var det mange scener som var kuttet utav den filmen fordi de var for triste og skumle. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Land_Before_Time_(film)#Editing 

Står også på wikipedia at de ønsket å lage en "Bambi-film med dinosaurer".  Løvenes konge skulle vist være en "Bambi-film med løver". I alle tre filmene dør en forelder for å beskytte ungen .

Løvenes konge er også delvis basert på Shakespeares Hamlet. 

 

Det er så typisk barnefilm, mora dør,unger griner. I To gode venner dør også mora til reven. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SVK
1 minutt siden, Daryl Dixon said:

Det er så typisk barnefilm, mora dør,unger griner. I To gode venner dør også mora til reven. 

Jepp, er en del ting som går igjen i barnefilmer.

 Angående To gode venner og Lillefot og vennene hans.  Det var en Disney-animatør med navn Don Bluth og teamet hans som var med å lage begge filmene. Don Bluth sluttet i Disney delvis fordi han ikke fikk lov til å drepe jakthunden Chief i filmen To gode venner. Så startet han et filmstudio som lagde tegnefilmer som kunne være en del mørkere enn de klassiske Disney-filmene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FB_IMG_1717936284905.jpg.9673be4a1ec233edab4061e21af2e5b1.jpg

Sånn kaffe har jeg smak!! 🙈🙈

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
Just now, Daryl Dixon said:

FB_IMG_1717936284905.jpg.9673be4a1ec233edab4061e21af2e5b1.jpg

Sånn kaffe har jeg smak!! 🙈🙈

Hva smakte kaffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SVK skrev (Akkurat nå):

Jepp, er en del ting som går igjen i barnefilmer.

 Angående To gode venner og Lillefot og vennene hans.  Det var en Disney-animatør med navn Don Bluth og teamet hans som var med å lage begge filmene. Don Bluth sluttet i Disney delvis fordi han ikke fikk lov til å drepe jakthunden Chief i filmen To gode venner. Så startet han et filmstudio som lagde tegnefilmer som kunne være en del mørkere enn de klassiske Disney-filmene. 

Så mye du vet.

Høres ut som en litt vel mørk sjel han der!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Hva smakte kaffen?

Bare sterk pulver kaffe egentlig, absolutt ikke den beste kaffen. Litt sånn tørr og, følte at munnen hadde et tørt belegg etterpå.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
16 minutter siden, Daryl Dixon said:

Så mye du vet.

Høres ut som en litt vel mørk sjel han der!

Takk!

Enig. 

15 minutter siden, Daryl Dixon said:

Bare sterk pulver kaffe egentlig, absolutt ikke den beste kaffen. Litt sånn tørr og, følte at munnen hadde et tørt belegg etterpå.

Takk. Selv lurer jeg på hvordan folk kommer på å lage slik kaffe. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 timer siden):

Takk!

Enig. 

Takk. Selv lurer jeg på hvordan folk kommer på å lage slik kaffe. 

Ja det lurer jeg på og.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...