Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Gjest SVK
10 minutter siden, Daryl Dixon said:

Var storm her i går, og strømmen gikk i noen timer, koselig utenom at vifta ikke fungerte når vi skulle sove. Strømmen kom på som et pang, fullt lys, vifte, vaskemaskin. Måtte finne alt av lommelykter tik niesen min som syntes det var skummelt å gå å legge seg i mørket. Forståelig. Liker meg ikke i mørket selv jeg.

Skjønner dere godt. Jeg liker det ikke selv heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SVK skrev (15 minutter siden):

Skjønner dere godt. Jeg liker det ikke selv heller. 

Fantasien min løper løpsk og jeg ser alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
On 5/11/2024 at 10:43 PM, SVK said:

Ser ut som noe fra en skrekkfilm. 

Selv har jeg sett på mange bilder fra Disney World i Florida.  Også sett mye på hotellene som har ulike temaer fra Disney-verdenen. Ser fantastisk ut. Men utenfor mitt budsjett, jeg er ikke glad i å reise og trives ikke på steder med mange folk. Så det blir kun med bildene og ikke noen reise på meg.  

Så youtube-anmeldelse av Star Wars: Galactic Starcruiser. Vet ikke om dere har hørt om det. Men det var et hotell  hvor temaet var Star Wars. Hotellet var solgt som et slags "cruise på land" hvor du skulle føles som om du var på et Star Wars-romskip cruise-skip. Det var inkludert mat og underholdning på lik linje med vanlige cruise-skip.  Hotellet ble nedlagt fordi det var skamdyrt. Anmelderen  betalte 6000 dollar for to netter for to personer. Det var minsteprisen da hun bestilte. Og man kunne kun bestille over telefon og få prisene opplest over telefon. Så det var ikke mulig å lete etter billigste dato å reise på. Sleipt!

Viste seg at rommene var knøttsmå. Disney hevdet det var for at man skulle føle som om det var en romskip-lugar. Men dette var som sagt et hotell på land som på innsiden så ut som et romskip. Så rommene var kun små for at Disney skulle spare penger og for å presse gjestene til å betale ekstra for å oppgradere rommene. Sleipt igjen. 

Men så fortalte hun at hun betalte 170 dollar for å bli fotografert av hotellets fotografer.  Som hun var misfornøyd med siden når man betaler 1500 dollar per person per natt så mente hun forståelig nok at alt burde være inkludert. Men etter hun har bestilt så dobles prisen for fotografer fordi Disney ser at det er svært populært å bli tatt bilde av. I tillegg til at Disney ser at de ikke har nok fotografer til å ta bilde av alle gjestene som ønsker bilder.  Så anmelderen blir ikke tatt bilde av og får heller ingen refusjon! Var først etter hun postet anmeldelsen hun fikk refusjon for da så Disney at det ga dårlig PR å svindle gjestene.  Hun sa også at ingen av de andre gjestene fikk refusjon, det var kun henne siden hun var anmelder og derfor skapte dårlig PR for Disney. 

Stod også at for å spare penger brukte Disney  reiselivsstudenter som arbeidskraft. Disse hadde ingen tidligere erfaring med å jobbe på hotell og var billig arbeidskraft fordi det å jobbe på hotellet ble regnet som en del av utdannelsen deres. Dette på et hotell hvor minsteprisen var 1500 dollar per person per natt og hvor prisen kunne bli veldig mye mer om man betalte for ting som større rom, osv.

Ikke rart hotellet ble nedlagt etter kort tid. For her betalte gjestene ekstreme summer, mens Disney brukte så lite penger som mulig på gjestene og i enkelte tilfeller drev med ren svindel av gjestene.  Disney var også uinteressert i å redusere prisene eller heve kvaliteten for å få flere gjester. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
1 hour ago, SVK said:

Så youtube-anmeldelse av Star Wars: Galactic Starcruiser. Vet ikke om dere har hørt om det. Men det var et hotell  hvor temaet var Star Wars. Hotellet var solgt som et slags "cruise på land" hvor du skulle føles som om du var på et Star Wars-romskip cruise-skip. Det var inkludert mat og underholdning på lik linje med vanlige cruise-skip.  Hotellet ble nedlagt fordi det var skamdyrt. Anmelderen  betalte 6000 dollar for to netter for to personer. Det var minsteprisen da hun bestilte. Og man kunne kun bestille over telefon og få prisene opplest over telefon. Så det var ikke mulig å lete etter billigste dato å reise på. Sleipt!

Viste seg at rommene var knøttsmå. Disney hevdet det var for at man skulle føle som om det var en romskip-lugar. Men dette var som sagt et hotell på land som på innsiden så ut som et romskip. Så rommene var kun små for at Disney skulle spare penger og for å presse gjestene til å betale ekstra for å oppgradere rommene. Sleipt igjen. 

Men så fortalte hun at hun betalte 170 dollar for å bli fotografert av hotellets fotografer.  Som hun var misfornøyd med siden når man betaler 1500 dollar per person per natt så mente hun forståelig nok at alt burde være inkludert. Men etter hun har bestilt så dobles prisen for fotografer fordi Disney ser at det er svært populært å bli tatt bilde av. I tillegg til at Disney ser at de ikke har nok fotografer til å ta bilde av alle gjestene som ønsker bilder.  Så anmelderen blir ikke tatt bilde av og får heller ingen refusjon! Var først etter hun postet anmeldelsen hun fikk refusjon for da så Disney at det ga dårlig PR å svindle gjestene.  Hun sa også at ingen av de andre gjestene fikk refusjon, det var kun henne siden hun var anmelder og derfor skapte dårlig PR for Disney. 

Stod også at for å spare penger brukte Disney  reiselivsstudenter som arbeidskraft. Disse hadde ingen tidligere erfaring med å jobbe på hotell og var billig arbeidskraft fordi det å jobbe på hotellet ble regnet som en del av utdannelsen deres. Dette på et hotell hvor minsteprisen var 1500 dollar per person per natt og hvor prisen kunne bli veldig mye mer om man betalte for ting som større rom, osv.

Ikke rart hotellet ble nedlagt etter kort tid. For her betalte gjestene ekstreme summer, mens Disney brukte så lite penger som mulig på gjestene og i enkelte tilfeller drev med ren svindel av gjestene.  Disney var også uinteressert i å redusere prisene eller heve kvaliteten for å få gjester. 

Dette var forresten ikke vanlige priser for Disney-hoteller. Dette var det dyreste Disney-hotellet.  Men er visst trend dette med at Disneywold sikter seg mot rikere og rikere gjester. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (8 timer siden):

Ikke rart hotellet ble nedlagt etter kort tid. For her betalte gjestene ekstreme summer, mens Disney brukte så lite penger som mulig på gjestene og i enkelte tilfeller drev med ren svindel av gjestene.  Disney var også uinteressert i å redusere prisene eller heve kvaliteten for å få flere gjester. 

Den gamle gode Disney jeg var glad I er liksom bare blitt et pengeselskap, synes det er synd. Kunne vært kult det du skriver om, men da må det gjøres skikkelig og.

Men jeg vil fortsatt til Disney world!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
19 minutter siden, Daryl Dixon said:

Den gamle gode Disney jeg var glad I er liksom bare blitt et pengeselskap, synes det er synd. Kunne vært kult det du skriver om, men da må det gjøres skikkelig og.

Men jeg vil fortsatt til Disney world!

Ja, Disney har blitt pengeselskap. Jeg også tror det hadde vært kult hotell om det ble gjort skikkelig. 

Kan legge til at jeg syntes synd på de ansatte også. Som jobbet uten tidligere erfaring og  med svært lav lønn på et luksushotell. Når gjestene betaler såpass store penger så er de naturlig nok ganske kravstore. Så det er jo de ansatte som sitter igjen med all kjeften når det går galt selv om det gikk galt fordi det var sjefene som var gjerrige. 

Drømmer om Disney World jeg også. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (7 timer siden):

Ja, Disney har blitt pengeselskap. Jeg også tror det hadde vært kult hotell om det ble gjort skikkelig. 

Kan legge til at jeg syntes synd på de ansatte også. Som jobbet uten tidligere erfaring og  med svært lav lønn på et luksushotell. Når gjestene betaler såpass store penger så er de naturlig nok ganske kravstore. Så det er jo de ansatte som sitter igjen med all kjeften når det går galt selv om det gikk galt fordi det var sjefene som var gjerrige. 

Drømmer om Disney World jeg også. 

Ja, helt sant. Så klart gjestene hadde skyhøye forventninger. Synd det skal bli sånn, det er så uærlig og uetisk.

Men men. Den gamle Disney nostalgien får vi ta med oss da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
23 minutter siden, Daryl Dixon said:

Ja, helt sant. Så klart gjestene hadde skyhøye forventninger. Synd det skal bli sånn, det er så uærlig og uetisk.

Men men. Den gamle Disney nostalgien får vi ta med oss da.

Jepp. Er selv glad i Disney-nostalgi. Så blir skuffet når jeg leser slike historier selv om jeg aldri hadde besøkt dette hotellet uansett. 

Noe annet som skuffet var da John Lasseter viste seg å være en som drev med seksuell trakassering. John Lasseter var han som regisserte og skrev historien til Toy Story 1 og 2 og A Bug's Life. I tillegg til at han drev med seksuell trakassering så var problemet at Disney lot han holde på seksuell trakassering siden han var "så viktig for selskapet". Men han mistet til slutt jobben under #metoo.

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Jepp. Er selv glad i Disney-nostalgi. Så blir skuffet når jeg leser slike historier selv om jeg aldri hadde besøkt dette hotellet uansett. 

Noe annet som skuffey var da John Lasseter viste seg å være en som drev med seksuell trakassering. John Lasseter var han som regisserte og skrev historien til Toy Story 1 og 2 og A Bug's Life. I tillegg til at han drev med seksuell trakassering så var problemet at Disney lot han holde på seksuell trakassering siden han var "så viktig for selskapet". Men han mistet jobben under #metoo.

Nei! Så grusomt. Det er ikke holdbart. Feigt av disney

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
Just now, Daryl Dixon said:

Nei! Så grusomt. Det er ikke holdbart. Feigt av disney

Enig, Ble selv ekstremt skuffet over både Lasseter  og Disney.  Det er visst noe i uttrykket "never meet your heros". Er alt for ofte at de ekstremt suksessfulle er dårlige mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Enig, Ble selv ekstremt skuffet over både Lasseter  og Disney.  Det er visst noe i uttrykket "never meet your heros". Er alt for ofte at de ekstremt suksessfulle er dårlige mennesker. 

Sant. Bevist i mange av de store, feks Bill Cosby, Harvey Weinstein, Hefner osv. Fått til mye, gjort mye grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
13 minutter siden, Daryl Dixon said:

Sant. Bevist i mange av de store, feks Bill Cosby, Harvey Weinstein, Hefner osv. Fått til mye, gjort mye grusomt.

Jepp. :sukk:

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag, her skinner solen etter en natt med regn. 

Håper alle har det bra mot helgen. :hallo:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SVK
6 hours ago, Daryl Dixon said:

God fredag, her skinner solen etter en natt med regn. 

Håper alle har det bra mot helgen. :hallo:

God fredag!

Er åpnet en iskremkiosk rett ved her jeg bor så jeg har brukt pengene mine på å støtte dem. De lager hjemmelaget iskrem. Koster en del, men man smaker forskjellen på den de har laget og den som selges i butikken. I tillegg liker jeg å støtte slike små lokale bedrifter. Er en familie  som bor i samme borettslag som meg som startet iskremkiosken. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 timer siden):

God fredag!

Er åpnet en iskremkiosk rett ved her jeg bor så jeg har brukt pegene mine på å støtte dem. De lager hjemmelaget iskrem. Koster en del, men man smaker forskjellen på den de har laget og den som selges i butikken. I tillegg liker jeg å støtte slike små lokale bedrifter. Er en familie  som bor i samme borettslag som meg som startet iskremkiosken. 

For et spennende nabolag du bor i!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag. :)

Jeg skulle egentlig få spagetthi bolognese på sykehuset. Det hadde kjøkkenet glemt å sende opp. Så blir pizza i stedet. Hvis ikke hadde det blitt en fæl, fæl lapskaus som er hva som serveres i dag. Mat blir veldig viktig når man er lenge innlagt. 😅

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Purple_Pixiedust skrev (23 minutter siden):

Jeg skulle egentlig få spagetthi bolognese på sykehuset. Det hadde kjøkkenet glemt å sende opp. Så blir pizza i stedet. Hvis ikke hadde det blitt en fæl, fæl lapskaus som er hva som serveres i dag. Mat blir veldig viktig når man er lenge innlagt. 😅

Lapskaus på fredag er kjipt ja. Håper pizzaen er god da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Lapskaus på fredag er kjipt ja. Håper pizzaen er god da!

Joda den smakte ok den. 😛

Jeg har jo vært en del innlagt og det er lapskaus/kjøttsuppe med lam hver eneste fredag. Det klarer jeg bare ikke. 😅

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
1 hour ago, Daryl Dixon said:

For et spennende nabolag du bor i!

Takk!

1 hour ago, Purple_Pixiedust said:

Så bra du fikk pizza i stedet for den lapskausen du ikke liker. Enig med deg i at riktig mat er viktig for både ernæring og trivsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

Joda den smakte ok den. 😛

Jeg har jo vært en del innlagt og det er lapskaus/kjøttsuppe med lam hver eneste fredag. Det klarer jeg bare ikke. 😅

Det forstår jeg godt. 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...